Indeling categorie Wearables

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:50
Ik was in de pricewatch op zoek naar wearables zoals de Jawbone UP, jawbone UP24, enzovoorts, door middel van naar de juiste categorie gaan, maar kon het niet vinden. De oplossing was natuurlijk vrij triviaal, namelijk door de mooie zoekbalk te gebruiken, en tot mijn lichte verbazing bleken dit soort dingen (geheel juist) in de categorie "Wearables" te staan, maar als subcategorie onder 'Tablets en telefoons'. Niet zo gek dat ik het niet kon vinden dus.

Nu stamt dit misschien nog van vroeger, voor de accessoires (oordopjes etc) specifiek voor allerlei telefoons, maar nu komt er steeds meer opmars in de Wearables categorie. Denk aan (standalone) smartwatches, fitness armbanden e.d. die helemaal niets met telefoons of tablets te maken hebben.

Mijn punt is dus eigenlijk kort: Is het niet handiger (, en is het misschien niet eens tijd voor) om de categorie Wearables een niveau omhoog te plaatsen zodat het direct zichtbaar is in de algemene categoriën? M.i. is dit wat logischer ;) Ditzelfde geldt overigens ook (logischerwijs) voor V&A.

Maar wie weet is hier al lang en breed over nagedacht, hoewel ik dan wel benieuwd ben wat de argumentatie is :P

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Sterker nog, de categorie Wearables staat zelfs nog een niveau lager dan Tablets en Telefoons, kijk maar naar de breadcrumb @ http://tweakers.net/categorie/930/wearables/producten/. We kennen in de Pricewatch dan ook 3 niveau's: Segmenten -> Categorieen -> Subcategorieen. In het geval van Wearables is het dan ook: Tablets en Telefoons -> Telefoons -> Wearables. Op een enkele uitzondering na, staan alle producten in 1 van de subcategorieen. Als binnen een segment minder dan een x aantal subcategorieen bestaan, worden de stap van het kiezen van de categorie overgeslagen en wordt direct alles getoond, alsof alles direct onder dat segment staat. Dat gebeurt ook in het geval van Tablets en telefoons, het aantal subcategorieen is laag genoeg om in de categoriekiezer @ de PW Portal alle subcategorieen te laten tonen.

Kortom, wat jij voorstelt om de subcategorie een stukje hoger te plaatsen, dat gebeurt al. Maar nog hoger zou betekenen dat we speciaal een segment moeten maken voor 1 subcategorie en dat is best wel een beetje zonde van de ruimte. Wat we wel kunnen doen, is kijken of we een alias kunnen plaatsen onder een andere categorie/segment, waar je het ook zou verwachten. Heb je wellicht suggesties?