Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
5" Full HD scherm, ARCHOS: "This JDI screen features IPS and OGS technology for better visibility outdoors, improved colour reproduction and even wider viewing angles."

verder:

16mp camera achter, 8 mp voor
Dual SIM, Dual standby
SD slot 128GB
2700mAh batterij
3G, 4G
Snapdragon 615
2 GB ram/16 GB rom

Ca 229,00 EURI....!!

(Bron: http://www.gsmarena.com/archos_50_diamond-7042.php)
(zie ook: http://www.archos.com/nl/products/smartphones/diamond/archos_50diamond/index.html)

Helaas kan ik maar weinig tot eigenlijk geen bruikbare gebruikerservaringen vinden over de Archos 50 Diamond.

Qua specs een prima toestel, maar hoe is de ervaring....

Dus wie heeft er een, of weet er meer over te vertellen dan de halleluja pagina van Archos zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja een Archos.

Het zijn vaak gerebrande chineze oem-telefoons.
En dat is iets dat je moet willen.Als je gaat voor frequente of langdurige software updates, uitmuntende bouwkwaliteit of een totaal bug-loze telefoon moet je er niet zijn. Maar sommige mensen hebben al die dingen niet nodig. Een Snapdragon 615 met 2GB ram voor 230 euro is dan wel misschien bang4buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:36:
Tja een Archos.

Het zijn vaak gerebrande chineze oem-telefoons.
En dat is iets dat je moet willen.Als je gaat voor frequente of langdurige software updates, uitmuntende bouwkwaliteit of een totaal bug-loze telefoon moet je er niet zijn. Maar sommige mensen hebben al die dingen niet nodig. Een Snapdragon 615 met 2GB ram voor 230 euro is dan wel misschien bang4buck.
Daddaggikook, maar ja, WAS Archos een "gerebrande chineze oem-telefoon" of IS het dat nog steeds....?

Ik ga niet stunten met die telefoon, misschien rooten, that's it.

En ik heb natuurlijk ook wel effe "getubed", maar veel bruikbare engelse ervaringen vind ik niet, wel unboxingen, maar wat zegt dat nou helemaal .....

Eerlijk gezegd was ik op zoek naar een foon voor m'n moeder, en kwam ik dit tegen, en met die specs en die prijs valt dat natuurlijk op he.....

Heb voor haar ook gedacht aan een Windows 8.1 phone, bijv de Lumia 640, misschien een betere keus?

Alle goeie tips in een dergelijke richting zijn welkom hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je moeder graag?
Groot/klein?
Hoe gaat ze de telefoon gebruiken?
Wat vind zij belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Tja Archos is nog steeds prima telefoon hoor maar naar updates kun je fluiten, er zit sowieso troep op en bij de zwakkere modellen is er lag (echter is deze niet zwak).
En ja het is nog steeds een merk die gewoon paar chinese toestellen inkoopt en hun naam op plakt, ik zou ervoor gaan de prijs is goed en laggen met die specs zou niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Mizgala28 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:47:
Tja Archos is nog steeds prima telefoon hoor maar naar updates kun je fluiten, er zit sowieso troep op en bij de zwakkere modellen is er lag (echter is deze niet zwak).
En ja het is nog steeds een merk die gewoon paar chinese toestellen inkoopt en hun naam op plakt, ik zou ervoor gaan de prijs is goed en laggen met die specs zou niet moeten.
't Schijnt een kale Android te zijn, geen bloatware dus, klinkt aantrekkelijk..... zit eraan te denken 'm voor mezelf aan te schaffen, was eigenlijk op zoek naar iets voor moeder....

[ Voor 8% gewijzigd door dirkhimself op 10-04-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:36:
Wat wil je moeder graag?
Groot/klein?
Hoe gaat ze de telefoon gebruiken?
Wat vind zij belangrijk?
Home screen met 3 grote afbeeldingen/"direktbellen" widgets, van mijzelf, mijn vrouw en 112....... misschien gaat ze zelfs wel internetten ..... ;) Maar dat lijkt me niet, ze is zoals vele ouderen een echte digibeet..... en wil in geval van nood snel even kunnen bellen, niet al te veel toeters en bellen, wordt ze alleen maar duizelig van.... *O*

Of zou een 535 wel goed genoeg voor d'r zijn?

't Schijnt dat Windows phones goed vallen bij onze gerespecteerde ouderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkhimself schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:03:
[...]

Home screen met 3 grote afbeeldingen/"direktbellen" widgets, van mijzelf, mijn vrouw en 112....... misschien gaat ze zelfs wel internetten ..... ;) Maar dat lijkt me niet, ze is zoals vele ouderen een echte digibeet..... en wil in geval van nood snel even kunnen bellen, niet al te veel toeters en bellen, wordt ze alleen maar duizelig van.... *O*

Of zou een 535 wel goed genoeg voor d'r zijn?

't Schijnt dat Windows phones goed vallen bij onze gerespecteerde ouderen?
Met een 535 of 640 is ze denk ik langdurig prima 'onder de pannen'.
Als ze een kleinere telefoon wil met 4" scherm zou je zelfs de 435 kunnen overwegen.
Dan ben je voor 70 euro klaar. En krijgt je moeder ook de update naar win 10 en verder.

Voor mijn moeder heb ik net een 930 gekocht ter vervanging van een dumbphone, omdat ze foto's wilde maken en delen met vriendinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
535 is inderdaad een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Even wat opgezocht:

I.c.m. Holl. Nwe. 300 (2 jaar) zonder bijbetalen voor telefoon:

(HN? beltegoed op: niet meer bellen tenzij opwaarderen!!! Kan ze zich ook niet onbedoeld failliet bellen |:( ):

Lumia 535: 11,00/mnd
Lumia 635: 11,00/mnd
Motorola New Moto E 4G: 12,00/mnd
Lumia 640 4G: 13,00/mnd
Sony Xperia T3: 14,00/mnd
Motorola New Moto G: 14,00/mnd
Archos 50 Diamond: 15,00/mnd
LG G3 S: 16,00/mnd
Sony Xperia M4 Aqua: 18,00/mnd (Waterbestendig, je weet maar nooit..... d:)b )

Ik neig voor moeder naar 640 4G, sneller dan 535, betere camera/hogere pixeldichtheid/en niet onbelangrijk, VÉÉÉÉL langere "talktime" batterij dan 535/635 ..... _O-

(Voor mezelf denk ik te moeten kiezen tussen Sony Xperia M4 AQUA en Archos 50 Diamond.....)

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Voor de prijs van de M4 is een Moto G slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argos staat als slecht bekend.
Ik zou gaan voor de Nokia 640, of anders de M4 Aqua, die zijn het meest luxe.
Anders een losse moto E met sim-only contract kan ook veel goedkoper zijn.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut niet voor dit ding gaan! Je kunt beter iets kopen met mindere specs van een beter merk dan andersom. Met name Archos is niet echt een heel geweldig merk, heb in mijn omgeving veel mensen met slechte ervaringen met Archos producten. Hier geldt het principe: goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Mizgala28 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:12:
Voor de prijs van de M4 is een Moto G slimmer.
Euhm? Kan je dat eens toelichten, misschien zie ik iets over het hoofd?

(Zie http://www.phonearena.com...015/phones/9253,9265,9155)

De Moto is wel natuurlijk goedkoper:

Moto-G-LTE-2015: 195,00
Xperia M4 Aqua: 276,00

maar de Xperia M4 heeft aantrekkelijke PRO's:

- betere camera specs vóór èn achter
- hogere filmresolutie
- waterdicht
- snellere cpu (Qualcomm Snapdragon 615 t.o.v. Qualcomm Snapdragon 400)
- méér RAM (2 tov 1 Gb)
- SD slot 128Gb tov 32GB

Het prijsverschil m.i. alleszins waard.

Wel weer allebei 4G.

Maar in welke zin is de Moto G 2015 slimmer? Kan best zijn dat ik iets mis hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:42:
Absoluut niet voor dit ding gaan! Je kunt beter iets kopen met mindere specs van een beter merk dan andersom. Met name Archos is niet echt een heel geweldig merk, heb in mijn omgeving veel mensen met slechte ervaringen met Archos producten. Hier geldt het principe: goedkoop is duurkoop.
Goedkoop is inderdaad meestal duurkoop, maar meer dan vermoedens die gebaseerd zijn op voorbije tijden, en verhalen van horen zeggen, leveren ook niet veel op.

Ik zou het liefst zien dat ie eens echt aan de tand gevoeld kon worden....

Anyway, nu alvast bedankt allemaal voor de input, maar ga gerust nog even door....!

d:)b

Ik denk dat het voor moe een 640 4G wordt, en zelf weet ik het nog niet, de M4 Aqua trekt me wel, maar voor ca 300 is er misschien wel beter / mooier / sneller / slimmer te scoren?

Tips welkom!

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb de archos 50 diamond. Ben er erg tevreden over, telefoon is voor mij snel zat, camera maakt mooie foto's, beeldscherm is scherp en erg fel. Telefoon heeft inderdaad 4g, ook nfc zit erop.

Voor 229 euro heb je gewoon een leuke telefoon, was het een beetje zat om minimaal het 2 voudige uit te geven voor opties die je eigenlijk nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen10 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:21:
Ik heb de archos 50 diamond. Ben er erg tevreden over, telefoon is voor mij snel zat, camera maakt mooie foto's, beeldscherm is scherp en erg fel. Telefoon heeft inderdaad 4g, ook nfc zit erop.

Voor 229 euro heb je gewoon een leuke telefoon, was het een beetje zat om minimaal het 2 voudige uit te geven voor opties die je eigenlijk nooit gebruikt.
Daar zeg je wel wat maar de ervaring leert dat toestellen van dit soort goedkope fabrikanten vaak eerder kuren vertonen en ook nog sneller langzaam worden. Niet lelijk bedoeld ofzo hoor maar ik deel enkel mijn ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Daar heb je garantie voor, met chinaphones is dat gewoon een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Jeroen10 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:21:

OKE! Leuk dat je reageert Jeroen! d:)b

Heb je e.v.t. nog aanvullende info? Bijvoorbeeld:

- Hoe lang gebruik je hem nu
- Foto's/video's bij weinig licht (voorbeelden?)
- Welke Android versie staat er nu op
- Heb je al systeemupdates gehad na aankoop (en hoe ging dat)
- Accuduur
- Wordt ie snel warm
- Gaat multitasken een beetje vloeiend
- Heb je wel eens lag

Ben benieuwd naar al je bevindingen! :Y

PS Ik had trouwens ergens gelezen dat ie voor 199 werd verkocht, of was dat een actie periode die voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Gebruik de archos een maandje nu denk ik, heb geen lag. Fotos alleen gemaakt met daglicht, je hebt heel veel instellingen voor foto's maken. Android is 4.4.4, lollipop zou moeten komen. Heb 1 update ontvangen, maar geen idee wat dat heeft gedaan.

Ben geen echte gamer dus warm wordt die niet bij mij, multitask gaat prima, maar de telefoon hoeft bij mij niet zo hard te werken, ben een rustige gebruiker. Beelscherm is fel en scherp, had hiervoor de lg g3, maar mis de lg niet, durf te zeggen dat ik de fotokwaliteit van de archos beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Jeroen10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:54:
Gebruik de archos een maandje nu denk ik, heb geen lag. Fotos alleen gemaakt met daglicht, je hebt heel veel instellingen voor foto's maken. Android is 4.4.4, lollipop zou moeten komen. Heb 1 update ontvangen, maar geen idee wat dat heeft gedaan.

Ben geen echte gamer dus warm wordt die niet bij mij, multitask gaat prima, maar de telefoon hoeft bij mij niet zo hard te werken, ben een rustige gebruiker. Beelscherm is fel en scherp, had hiervoor de lg g3, maar mis de lg niet, durf te zeggen dat ik de fotokwaliteit van de archos beter is.
Toch nog wat gevonden, schijnt een rebrand te zijn van de K-Touch Touch 7...?!?

http://www.arctablet.com/...view-part-1-specs-design/

http://www.arctablet.com/blog/forum/archos-50-diamond/

http://www.arctablet.com/...50-diamond-4g-smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:40:
Argos staat als slecht bekend.
Ik zou gaan voor de Nokia 640, of anders de M4 Aqua, die zijn het meest luxe.
Anders een losse moto E met sim-only contract kan ook veel goedkoper zijn.
SIM ONLY + los toestel:

HN 800 (2jr) = 13,00 / mnd (ipv 16,00)
Los toestel 299,00

HN 800 + M4 (zonder toestel-abo) = 13,00 / mnd + 191,00 ineens ......
(https://www.studentmobiel...on_id=&sms=&speed=&voice=)

Dus beter toch maar de combi pakken (abo + tel) ipv los van elkaar...... denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Archos heeft met de archos 50 diamond een inhaalslag gemaakt hoor, de telefoon is echt niet slecht, maar er zullen heus betere zijn, ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.
dirkhimself schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:11:
[...]

SIM ONLY + los toestel:

HN 800 (2jr) = 13,00 / mnd (ipv 16,00)
Los toestel 299,00

HN 800 + M4 (zonder toestel-abo) = 13,00 / mnd + 191,00 ineens ......
(https://www.studentmobiel...on_id=&sms=&speed=&voice=)

Dus beter toch maar de combi pakken (abo + tel) ipv los van elkaar...... denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Jeroen10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:37:
Archos heeft met de archos 50 diamond een inhaalslag gemaakt hoor, de telefoon is echt niet slecht, maar er zullen heus betere zijn, ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.
[...]
Ok, misschien waag ik de sprong wel..... >:)

Oh ja, heb je 'm eigenlijk geroot?

[ Voor 5% gewijzigd door dirkhimself op 14-04-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Niet geroot, er staat ook niet veel rotzooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Nu bijna een week in gebruik.
Erg fijn toestel.
Lange batterij duur.
Ziet er strak uit :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Achros is een rebrand van de K-Touch Touch 7 en op zich is K-Touch geen dramatisch of onbekend merk in China. Er zijn slechtere en kleinere spelers in de Chinesemarkt. Archos gebruikt voor zijn producten verschillende fabrikanten (OEM's), daarom is het niet per definitie altijd slecht. Met andere woorden het toestel is niet op voorhand slecht, omdat het een Archos is. Er zit misschien iets minder kwaliteits- controle in en hij zal niet als een M9 oid voelen, maar wel prijs technisch prima.Voor de geïnteresseerden het merk heeft 0,2% van de overvolle Chinese markt in handen.

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 22-04-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Denk voor jezelf ook eens aan de LG G2. Sneller, goed scherm, zeer goede batterijduur, 4G en ingebouwde IR afstandbediening. En tegenwoordig voor nog geen 300 euro. Je krijgt er netjes Android 5 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heeft iemand de nieuwe firmware al draaien ?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0ps
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:36
Heb de update gedaan. Ook gelijk de Archos Fusion Storage uit laten voeren. Was niet helemaal een succes. Muziekbestanden die niet meer afspeelden, afbeeldingen werden niet meer weergegeven in de galerij (ook niet bij het nemen van foto's), niets meer kunnen downloaden (ook geen foto's via whatsapp). Fusion Storage weer terug (uit) gezet wat het eea oplostte. Op sommige afbeeldingen en muziekbestanden na. Ik kan dus niet helemaal zeggen of de fouten door de update of door de Fusion Storage komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Was je SD-kaart leeg toen je Fusion storage aanzette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0ps
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:36
Nee, dus dat zou het ook kunnen zijn. Op dat moment helemaal niet over nagedacht. Maar ook geen notificaties gehad dat ie leeg moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Archos 50 Diamond is een prima ding. Werkt goed...geen klachten so far. Alles draait soepeltjes, tis wel een fractie langzamer als mijn Nexus 5, maar goed....met de Nexus 5 moest ie eind van de dag op de lader...de 50 Diamond houdt t langer vol (pak hem beet 1,5 a' 2 dagen)...Voordeel is dat je er een sd kaart in kan stoppen (kan dus niet bij de Nexus). Dual sim gebruik ik niet...

Zoals als vele smartphones wordt deze natuurlijk ook in Azie gebouwd, en is vrij van scherpe randjes. Ook binnen in ziet het er netjes en goed uit. Denk ook niet dat je deze moet gaan vergelijken met een low budget MK telefoontje.

Een andere prio is stock android. Geen bloatware van een Samsung, HTC en dergelijke....wel wat slechte ervaringen mee gehad. Sinds de aanschaf van de Nexus 4 ben ik een voorstander van stock android. Hierna de Nexus 5 en nu de Archos 50 Diamond. Gekocht voor 190 euro (of een nieuw scherm in mijn Nexus 5 of een andere foon :) ), nieuw.

Specs zijn ook prima. Lollipop zal er wel aankomen voor de 50 Diamond, maar dan wel de 5.1 of de 5.2. De 5.0 , 5.01 en de 5.02 was drama op de N5 (na een maandje of tig gedowngrade naar 4.4.4).

De 50 Diamond zal wel niet te vergelijken zijn met de S6 etc. maar voor die 190 euries.....ken ik wel 3 van kopen tov de S6.

Als je een andere foon wilt voor een betaalbare prijs dan ken je deze gewoon nemen (of een moto G ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De K Touch 7 lijkt idd veel op de 50 Diamond, doch daar zit een Mediatek in....geen voorstander van
benbaba schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:31:
De Achros is een rebrand van de K-Touch Touch 7 en op zich is K-Touch geen dramatisch of onbekend merk in China. Er zijn slechtere en kleinere spelers in de Chinesemarkt. Archos gebruikt voor zijn producten verschillende fabrikanten (OEM's), daarom is het niet per definitie altijd slecht. Met andere woorden het toestel is niet op voorhand slecht, omdat het een Archos is. Er zit misschien iets minder kwaliteits- controle in en hij zal niet als een M9 oid voelen, maar wel prijs technisch prima.Voor de geïnteresseerden het merk heeft 0,2% van de overvolle Chinese markt in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisporis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-03 20:31
Ik heb de archos nu 3 weken, en heb toch al heel wat problemen gehad:
-Als eerste functioneren 3 knoppen onder het scherm niet goed. Een tik die niet mooi in het midden van de toets is, wordt vaak niet geregistreerd. Tik ik er wel op, worden er vaak 2 tikken geregistreerd.
-Bij het gebruik van "fusion storage" crashen apps. Best gewoon niet gebruiken dus.
-Als iemand me belde kon die me niet horen. Tenzij ik hem op luidspreker zette. Blijkbaar een probleem met de microfoon (slecht contact). Hiervoor heb ik hem de eerste week al open moeten gooien.
-Verder gebeurd het regelmatig dat een app "onverwacht gestopt is".
-Vandaag heb ik hem laten vallen. +-0,5m op een houten vloer. Scherm meteen gebarsten. Iemand een idee waar ik een vervangglas kan kopen? Niet meteen te vinden.

Goedkoop is in mijn geval dus duurkoop geweest... Ik ga uitkijken naar iets anders. Ik zoek een midrange toestel met dualsim en scherm dat buiten goed af te lezen is.
Dat doet deze archos allebei prima. Ook de camera is goed en de batterijduur is zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisporis schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:54:
Ik heb de archos nu 3 weken, en heb toch al heel wat problemen gehad:
-Als eerste functioneren 3 knoppen onder het scherm niet goed. Een tik die niet mooi in het midden van de toets is, wordt vaak niet geregistreerd. Tik ik er wel op, worden er vaak 2 tikken geregistreerd.
-Bij het gebruik van "fusion storage" crashen apps. Best gewoon niet gebruiken dus.
-Als iemand me belde kon die me niet horen. Tenzij ik hem op luidspreker zette. Blijkbaar een probleem met de microfoon (slecht contact). Hiervoor heb ik hem de eerste week al open moeten gooien.
-Verder gebeurd het regelmatig dat een app "onverwacht gestopt is".
-Vandaag heb ik hem laten vallen. +-0,5m op een houten vloer. Scherm meteen gebarsten. Iemand een idee waar ik een vervangglas kan kopen? Niet meteen te vinden.

Goedkoop is in mijn geval dus duurkoop geweest... Ik ga uitkijken naar iets anders. Ik zoek een midrange toestel met dualsim en scherm dat buiten goed af te lezen is.
Dat doet deze archos allebei prima. Ook de camera is goed en de batterijduur is zeer goed.
Jammer van het laten vallen,
Want dat is echt gebruikersschade, anders zou ik een telefoon met zulke grote defecten die je niet hoort te verwachten retourneren bij de winkel.

Ik zou het op save spelen en niet weer voor een race2the bottum telefoon kiezen. Ms/Nokia heeft een naam op degelijkheid. De 640 is populair en er in dualsim. Volgens mij is de motoG/E ook in dubbelsim te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of er nog iemand op zit te wachten, maar hier enkele bevindingen van de Archos 50 Diamond. Ik had hem sinds maart 2015. Het was mijn eerste smartphone ooit, ik kan dus niet vergelijken. Ik kwam bij dit toestel uit omdat ik dual sim wou (werk en privé) en omdat de specs interessant leken. Aanvankelijk was ik er heel tevreden over, maar die tevredenheid heeft plaatsgemaakt voor ergernissen. Een aantal daarvan komt overeen met die van jorisporis.

- de drie knoppen onderaan functioneren inderdaad niet altijd even goed
- heb ook het probleem gehad dat mensen me slecht konden verstaan bij telefoongesprekken
- apps die onverwacht afsloten: had ik geregeld, vooral met de sms-app en Whatsapp
- camera: bij goede weersomstandigheden heb ik er goeie foto's mee kunnen nemen, maar bij minder goed of helder weer is het al een pak minder... Al vrees ik dat dit bij alle toestellen in deze prijsklasse het geval zou kunnen zijn.
- enkele weken geleden kon ik plots niet meer op de wifi. Oplossing gezocht via internet, niet gevonden. Toestel teruggestuurd naar Coolblue, waar ik het toestel had gekocht. Deze week het bericht gekregen dat ik voor hetzelfde bedrag iets anders mag kopen. Met andere woorden: ze konden/wilden het toestel niet meer maken en Coolblue biedt het niet meer aan. Ik ben voor de Wiko Fever 4G dual sim gegaan, morgen heb ik die. Hopelijk lijdt dit toestel niet aan de ongemakken die ik hierboven beschreven heb. Voor een toestel van rond de €200 mag je geen perfectie verwachten, maar de combinatie van de hierboven beschreven mankementen is te veel van het goede.

Samengevat: ik raad de Archos 50 Diamond niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xiaomi Redmi Note 3. 16 GB/2GB versie €250, 32GB/3GB €290. 5,5" full HD scherm, Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53, batterij 4000mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Alcatel Onetouch Idol 3 5,5 inch. Zelfde cpu als de Archos 50 Diamond. Batterij 2910mAh. Een van de betere budget smartphones onder de €300 van 2015,
Pagina: 1