Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RedDeathstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10-2023
Op mijn werk willen we een nieuwe telefooncentrale installeren.

Nu heb ik daar geen ervaring mee.
Het zou een hybrid centrale moeten zijn.
We zijn nu met 12 users en zouden ook mobiele dect telefoons willen gebruiken die bijvoorbeeld op basis van Wifi connectie maken.

(Wifi zal Unifi ap Pro + outdoor zijn. Degelijk materiaal met vlans)

Heel vaag maar ik hoop er wat tips komen en de thread zo kan uitgebreid worden.

MVG :)

[ Voor 29% gewijzigd door RedDeathstar op 10-04-2015 11:44 ]

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
RedDeathstar schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:42:
Op mijn werk willen we een nieuwe telefooncentrale installeren.

Nu heb ik daar geen ervaring mee.
Dan zou ik er niet aan beginnen :P
Het is an sich geen probleem om iets op te pakken waar je geen ervaring mee hebt, maar met VoIP zou ik erg voorzichtig zijn: als het fout gaat loop je al snel tegen enorme kosten aan wegens hackers die via jullie lijn gratis naar het buitenland bellen, schade wegens een niet functionerend telefoniesysteem of problemen rond aansprakelijkheid omdat via de telefooncentrale informatie gelekt is.

Zou een hosted PBX een alternatief kunnen zijn?
Het zou een hybrid centrale moeten zijn.
We zijn nu met 12 users en zouden ook mobiele dect telefoons willen gebruiken die bijvoorbeeld op basis van Wifi connectie maken.

(Wifi zal Unifi ap Pro + outdoor zijn. Degelijk materiaal met vlans)

Heel vaag maar ik hoop er wat tips komen en de thread zo kan uitgebreid worden.

MVG :)
Dect is niet WiFi. Beide zijn wel draadloos maar verder is het compleet andere techniek. Je kan kiezen: als je Dect telefoons gebruikt zou je Dect basisstations via SIP op de PBX aan kunnen sluiten. De andere optie is WiFi telefoons gebruiken die zelf SIP praten over WiFi. Wat de keuze ook wordt: de dekking van het draadloze (WiFi/Dect) netwerk zou ik voor livegang goed controleren, en ook proberen in productie bij te houden of er iets aan verandert.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met alle respect, maar als je er geen ervaring mee hebt, dan zou ik een leverancier of andere partij aanschrijven. Tweakers is geen helpdesk waar je een dergelijk vage vraag kunt dumpen en kan hopen op een uitgekauwd advies.

Vooral in Professional Networking & Servers verwachten we dat je zelf moeite doet om je problemen op te lossen.

Dit topic is gesloten.