TV>48 inch - 100Hz- Budget €800,- Goedkoop is duurkoop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 17:29
Na het verplaatsen van mijn huidige tv pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart naar de slaapkamer, ben ik opzoek naar een nieuwe TV voor de woonkamer.
Dit leek mij een mooie mogelijkheid om meteen een tv van een maat groter te nemen +-48-55 inch.

Ik zoek een?
+Afmeting >48 inch
+Refresh rate >100Hz
+Redelijk/goed geluid
+Niet te hoge input lag

-Smart TV hoeft niet
-3D TV hoeft ook niet

Wat is je budget?
Max €800,-
Dit is precies mijn twijfel punt. In de pricewatch vindt ik TV's met bovenstaande eisen vanaf €450,- tot mijn max €800,-. Alleen heeft dit voor mij nu echt meerwaarde?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De Tv komt in de woonkamer, dus gewoon kabeltelevisie, series via Netflix, gamen op de PS4 en af en toe een film.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Grundig 48 VLE 5421 BG Zwart
pricewatch: Sharp LC-50LD264E Zwart
pricewatch: Toshiba 48L5441DG (buitenlands model) Zwart
pricewatch: Samsung UE48H6400AW Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
De bovengenoemde Samsung en de Sony zijn uitgaande van de reviews zeer goede TVs.
Echter zijn deze €150 tot 250 euro duurder dan de andere modellen, zoals de Toshiba.
Helaas is er erg weinig te vinden over de minder bekende modellen en ben ik vooral bang dat de werkelijke refresh rate van deze televisies lager ligt dan 100Hz.

Heeft er iemand meer kennis ervaring met de Grundig/Sharp/Toshiba Tvs?
Zal ik met mijn gebruik en eisen veel merken tussen de goedkopere Tvs of de duurdere?
Het is makkelijk om meteen voor de Sony/Samsung te gaan, maar als het weinig meerwaarde heeft hou ik die +- €200 liever in mijn zak om andere dingen van te kopen >:)

Kortom ik zoek de Tv die ik al heb pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart maar dan in de afmeting 48-55 inch en zo goedkoop mogelijk :D

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:33
Grundig klinkt een beetje als een vaag merk, is ook wel erg goedkoop.
Zelf raad ik de Sony aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het enige nuttige wat ik kan toevoegen is dat je een TV moet zoeken die een Game modus of PC modus heeft, zodat je de imputlag van de PS4 kunt minimaliseren. Als je allerlei dingen aan hebt staan zoals natural motion zal dit vertraging opleveren.
Jochemd13 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:28:
Mijn ouders hebben ook een Sony, maar let dan wel goed op het geluid. Die TV van mijn ouders kun je zo hard zetten als je wilt, maar dialogen zijn bijna niet te verstaan. Bij mijn Philips TV (die niet geprezen wordt om zijn geluid) zijn dialogen perfect te volgen ook met omgevingsgeluid.

Nu kan het zijn dat het intussen anders is, maar op basis van die ervaring ben ik wat sceptisch tegenover Sony.

[ Voor 55% gewijzigd door Fairy op 10-04-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Fairy schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:28:
Het enige nuttige wat ik kan toevoegen is dat je een TV moet zoeken die een Game modus of PC modus heeft, zodat je de imputlag van de PS4 kunt minimaliseren. Als je allerlei dingen aan hebt staan zoals natural motion zal dit vertraging opleveren.
Gamemodus doet soms ook vrij weinig. Sommige tv's veranderen alleen van kleur en helderheid. Maar bij veel tv's is het wel een goede toevoeging.
Mijn ouders hebben ook een Sony, maar let dan wel goed op het geluid. Die TV van mijn ouders kun je zo hard zetten als je wilt, maar dialogen zijn bijna niet te verstaan. Bij mijn Philips TV (die niet geprezen wordt om zijn geluid) zijn dialogen perfect te volgen ook met omgevingsgeluid.

Nu kan het zijn dat het intussen anders is, maar op basis van die ervaring ben ik wat sceptisch tegenover Sony.
Ah, wij hebben thuis meerdere tv's (waaronder ook een Sony) en die Sony bij mij thuis heeft wel best goed geluid. Maar dat verschilt natuurlijk per apparaat :)

[ Voor 37% gewijzigd door Jochemd13 op 10-04-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor gamen is de Sony de snelste. Die is ook in beeldkwaliteit gewoon erg goed en kun je ongezien kopen.

De goedkopere zou ik eerst in een winkel bekijken. De Sharp is (in 42") bijvoorbeeld matig met kijkhoek en niet mooi vol van kleur. Toshiba (40", andere serie) had ook een heel raar kleurverloop als je niet op de juiste hoogte zat. Overweeg dan liever een H5000 of W605, ook geen 100hz maar wel prima.
Komende jaren heb je denk ik veel plezier van de extra investering.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 10-04-2015 11:36 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
pricewatch: LG 60LB580V Zilver

Ik heb deze een weekje terug gekocht voor 900 euro in een mediamarkt als "laatste exemplaar". Wie weet vind jij er ook ergens 1tje. In Almere hebben ze er in ieder geval nog 1tje hangen aan de muur de laatste keer dat ik keek (paar dagen terug)

Prima ding, alleen wel iets boven je budget natuurlijk. Wel een whopping 60" en prima beeldkwaliteit. Nee, geen UHD fancy smart TV, gewoon een simpele 60" TV, ideaal voor gamen op groot scherm.

3x HDMI in en lage inputlag (vind ik, niet gemeten) mits je alle instellingen goed zet (!). Global Dimming uitzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 10-04-2015 11:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Jochemd13 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:28:
Grundig produceert als sinds de jaren 50/60 tv's ;) Zo vaag is het merk dus niet. Volgens mij ook nog een poosje onderdeel geweest van Philips.

Heb persoonlijk geen ervaring met de huidige lijn van TV's van Grundig, vroeger hadden wij wel een beeldbuis ervan, werkte perfect!

@Willie Billie heb je deze post toevallig al doorgelezen? reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien je ook games wil spelen, zou gezien de zeer lage input lag mijn voorkeur uitgaan naar de Sony, gewoonweg een prima tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een grotere, nieuwere versie van de EH6030 is trouwens de H6203. Die zou ook in 55" nog binnen budget kunnen vallen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:49
Indien je een trip naar Roermond plant: http://electroworldtummer...d-tv-with-full-hd-display

Voor ongever 800 euro 55w829b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Exor schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:29:
Indien je een trip naar Roermond plant: http://electroworldtummer...d-tv-with-full-hd-display

Voor ongever 800 euro 55w829b.
Dat is zeker een mooie.

En normaal 1200 euro
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W829B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 17:29
Bedankt voor alle tips.
Ik wacht tot de Sony in de aanbieding is en als ik in de buurt van Roermond ben moet ik toch maar de 55'' overwegen :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Pagina: 1