Klipsch set uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666083

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb voor het eerst goede audio met een prima receiver gekocht. Ik ben zeer tevreden over mijn Klipsch luidsprekers F-10 die ik via correct hebt besteld i.c.m met onkyo 535 surround receiver. Ik kijk erg veel films/series en in mindere mate luister ik muziek. Nou is mijn vraag of het nu echt een verrijking is om uit te breiden d.m.v een center speaker en/of subwoofer? En als dat al aan te raden is, moet dit dat van hetzelfde merk zijn (Klipsch) of kan ik dit ook van een ander merk bestellen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
Ja, ja en ja :)

Dit is volgens mij al vaker gevraagd en uitgelegd hier op tweakers en andere sites.

Mijn keuze van uitbreiden zou zijn.
1. Center (beter volgen van dialogen etc)
2. Surround speakers, voor de special effects en ruimtelijk effect
3. Subwoofer, voor toevoeging van het laag

Zeker de center dient uit dezelfde serie/merk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04

FeaR

In GoT we trust

Als je dezelfde klankleur wilt is een speaker uit hetzelfde merk en serie aan te raden en een logische/makkelijke stap. Al is de bouw van een center veelal anders dan de fronts wat ook verschillen kan geven. Echter kan het zijn dat de center uit dezelfde serie niet doet wat je er van verwacht. Dan kan je naar andere merken of series gaan kijken, vergt alleen wat meer zoekwerk aangezien je dan moet zoeken wat je wilt. Mixen van speakers kan altijd, zeker met films waar elk kanaal iets anders ten gehore brengt. Rears zie je in dat geval als kleinere speakers omdat het puur voor de effecten is, dat kunnen kleine speakers al toevoegen. Als je muziek gaat luisteren in meerkanaals stereo dan zou ik de speakers gelijk houden om de klankkleur identiek te houden. Maar dan doen de speakers achter ook hetzelfde als de speakers voor.

Welke speaker je als eerste moet kopen is puur wat je mist. Scheelt dat je veelal niets mist tot je een keer een goede center, goede subwoofer, et cetera hebt gehoord. Als advies zou ik wel mee willen geven om niet een heel goedkope subwoofer te nemen. Een goede subwoofer kan je set compleet maken, een slechts subwoofer kan je set compleet afmaken. Denk in dat laatste geval aan een subwoofer die alleen lomp en onnatuurlijk kan bonken. Voor films wel vet en leuk, maar dat is voor mijn gevoel veelal maar voor even. Na een tijdje ga je je toch wel storen aan het te aanwezige laag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wederom hartstikke bedankt voor je tip FeaR. Ik ben ondertussen op marktplaats aan het kijken voor een goede subwoofer. Dat lijkt me relevanter dan een center speaker. Qua rear speakers zijn de boekenplank speakers van Klipsch prima lijkt me? Overigens lijkt het me dat ik vooral de rear en center van Klipsch zou moeten bijkopen. Een goede subwoofer kan ik ook wel van een ander merk kopen neem ik aan? Deze produceert toch voornamelijk de lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04

FeaR

In GoT we trust

Hoe staat je set opgesteld? Een center laat het geluid echt onder de TV vandaan komen, dus uit het midden. Echter is dat te "verwaarlozen" als je Fronts relatief dicht op elkaar staan en daarmee een goed stereobeeld vormen. Hangt dus ook van de situatie af.

Boekenplank van Klipsch is meer dan genoeg als het alleen voor de effecten gaat, je ziet zelfs mensen die melkpakjes gebruiken.

Subwoofers zijn qua prijs/kwaliteit niet altijd je van het als je naar bepaalde speakermerken kijkt. Al scheelt het dat Klipsch best leuke subwoofers maakt. Enige waar je mee zit als je niet naar een subwoofer kijkt uit hetzelfde merk/serie dat de looks anders zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de front speakers redelijk dicht op elkaar staan, namelijk zo'n 2 meter met de 42 inch televisie ertussen. In deze situatie is het dus niet echt nodig een center speaker aan te schaffen? Bedoel je met melkpakjes die hele kleine speakertjes? Ik kijk nog wel even goed voor een subwoofer. Er zijn genoeg zwarte subwoofers te verkrijgen, vooral op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.marktplaats.nl...ipsch-center-speaker.html. Kunnen deze center speakers bij mijn front speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat betreft design maakt het mij wat minder uit, als het qua geluid maar goed afstemt
Pagina: 1