Sapphire 6950 flash failed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilberts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-06 11:41
Beste tweaker,

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en mijn Sapphire 6950 2 Gb geunlocked.
Tijdens de procedure zoals omschreven op techpowerup met ATi Winflash, kwam ik er
achter dat de shaders al voor 6970 ingesteld waren en de 6970 ook geselecteerd bij het laden van de BIOS.
Toen ben ik verder gegaan om de BIOS te flashen met die van de 6970.
Echter het viel mij op dat de datum van de BIOS nogal gedateerd was, dus heb ik besloten om
een recentere versie te pakken op de techpowerupsite.
Select force flash en gaan........ reboot was nodig maar men adviseerde een powerdown van minimaal 30 seconden. Helaas kreeg ik helemaal geen beeld meer... zelfs geen systemboard bios.
Kan ik dit nog herstellen? ik kon geen switch vinden voor dual bios.....hoop niet dat het het een 'brick' is. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zo te horen post het systeem niet eens meer wat toch echt een bricked videokaart symptoom is.
Sowieso is een grafische kaart bios flashen in Windows echt een no-go, maar dat even terzijde.

Wellicht dat je wat aan deze guide hebt: http://www.overclock.net/...d-fix-a-failed-bios-flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilberts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-06 11:41
Dankjewel voor jouw reactie.,ik heb een andere soortgelijke kaart in mijn pc gedaan en deze werkt ook niet,.
In een andere pc werkt de nieuwe videokaart wel, nu heb ik een ander probleem met mijn pc.
hij blijft rebooten. Gekeken is of het aan de voeding ligt maar deze werkt wel in een andere pc.
Kan het nu het moederbord zijn? heeft iemand ideeen?

NB met een andere videokaart in mijn pc dezelfde problemen.
Kan mijn pci express x16 connectie kapot zijn gegaan doordat ik de bios heb aangepast van de oude videokaart die daarna geen beeld meer gaf? 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Hilberts op 23-04-2015 13:04 ]