Game-PC, 900-950€, en wat vragen over de voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661119

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, vooral strategie (o.a. Total War), maar ook wel wat andere grafisch intensieve games. Daarnaast ook gewone bezigheden (office etc.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
900-950 euro lijkt me een mooi bedrag, maar als het veel winst oplevert om daar iets boven te gaan is het geen probleem

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niet zo lang geleden 16GB (4 sticks van 4GB) DDR3 1600mhz ram gekocht voor mijn huidige pc, dus die wil ik gaan overzetten. Daarnaast heb ik al een goed 2560:1440 scherm dat ik wil blijven gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hoeft niet allemaal het nieuwste te zijn, mijn huidige pc is 5 jaar oud, dus het is al snel een stuk beter. Een grotere HD, redelijke SSD en een goede processor en videokaart, bij voorkeur met wat uitbreidingsmogelijkheid om er nog een videokaart bij te zetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb nu goede ervaringen met een intel processor en Ati videokaart, maar ben er niet bijzonder aan gehecht.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Attila: Total War op hoge settings zou leuk zijn.

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 227,91€ 227,91
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 284,-€ 284,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,95€ 76,95
1Raijintek Agos Zwart€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 82,95€ 82,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,71

Waar ik vooral over twijfel is de voeding. De BBG raadt deze of een vergelijkbare voeding aan, maar mijn videokaart alleen heeft al een power requirement van 600W, wat me te veel lijkt voor een 550W voeding. De 290X die in de BBG word aangeraden vereist zelfs 750 watt, wat me zeker te veel lijkt.. Hoe zit dat? Moet ik toch een zwaardere voeding, en zo ja welke?

Daarnaast graag in het algemeen advies of het allemaal compatibel is en of ik wat zou kunnen verbeteren. Tips voor een betere case zijn ook welkom. Ik vind de stoffilters in deze handig (het word hier wat stoffig), maar een iets stillere kast mét goede stoffilters zou ik verwelkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

De req die fabrikanten aangeven is om mensen met goedkope voedingen van bijvoorbeeld Sweex of MS-Tech tot op zekere hoogte te behoeden van een gefrituurd systeem. ;)

In de werkelijkheid trekt dat ding maximaal 275W, een verbruik waar je zelfs met de dikste games niet aan gaat komen.

Prima systeem, en de voeding is ruim voldoende zelfs als je toch besluit om je GPU nog over te gaan klokken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Kast is slecht leverbaar. Voor een goedkope kast: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
En je kan beter deze processor nemen: http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/

Welke games wil je draaien, denk ook aan GTA V, en Far cry 4 b.v. dat kan allemaal erg goed met deze GPU, wil je die zware games niet gaan doen, kan je een mindere kiezen.

550W is dik in orde!
Optioneel deze behuizing: pricewatch: Fractal Design Define Mini (geluiddempend, en strak design)
Moet wel icm uATX moederbord: pricewatch: ASRock B85M Pro4

Ik raad als extra nog wel aan een aparte CPU-koeler te nemen: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
neem de tips van mirno maar ter harte.
voeding zou nog wel wat goedkoper kunnen. in een kast zonder raampje en als hij niet heel klein is, hoeft een modulaire voeding ook niet echt.

cpu idd goedkoper.
extra dik blok voor op de cpu zorgt voor koelte, maar in jou geval van niet overklokken vooral ook voor stilte.

pricewatch: Super Flower Golden Green HX 450 watt

Atilla is een leuk spel inderdaad.
ardennes dlc van company of heroes 2 vond ik ook erg vermakelijk.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 19:00
Kijk of je de CPU nog wat kunt optrekken. Voor de meeste games maakt dit niet uit maar Total War vreet CPU power. Zeker als de AI besluit met 3*20 stacks aan te vallen, dan dropt mijn fps van 40 naar een schamele 12-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661119

Topicstarter
Bedankt voor al het advies! (verassend snel om dit tijdstip).

En ja, ik wil ook zeker wel grafisch zware games spelen. Total war is al (mede door wat slechte optimalisatie) in staat om het uiterste te vergen in principe.

Mirno: Wat voor voordeel zou het opleveren om een mindere CPU met een betere koeler te nemen, krijg ik dan netto betere resultaten, of is dat alleen om de geluidsoverlast te verminderen? Zoals Sprankel al zei is Total War (en veel andere strategische games) best wel CPU-intensief, dus heb ik wel graag een relatief goede cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou lekker wel die Agos halen, ja, hij is maar bij 2 winkels te krijgen, maar imo het enige andere alternatief in deze prijsklasse is pricewatch: Fractal Design CORE 2300, kasten als de 200R, de 100R en de dingen van Bitfenix rond dit budget bieden imo minder waar voor hun geld.

Cpu is behoorlijk prijzig voor zijn kloksnelheid, dan kun je beter de gulden middenweg bewandelen, en de pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed nemen welke toch leuk hoger geclocked is dan een 4460, maar niet veel duurder is.

CPU koeler is gewoon prettig voor de stilte, zeker gezien je een spel gaat doen welke je cpu lekker zwaar zal belasten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

VasZaitsev schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 01:44:
Ik zou lekker wel die Agos halen, ja, hij is maar bij 2 winkels te krijgen, maar imo het enige andere alternatief in deze prijsklasse is pricewatch: Fractal Design CORE 2300, kasten als de 200R, de 100R en de dingen van Bitfenix rond dit budget bieden imo minder waar voor hun geld.

Cpu is behoorlijk prijzig voor zijn kloksnelheid, dan kun je beter de gulden middenweg bewandelen, en de pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed nemen welke toch leuk hoger geclocked is dan een 4460, maar niet veel duurder is.

CPU koeler is gewoon prettig voor de stilte, zeker gezien je een spel gaat doen welke je cpu lekker zwaar zal belasten.
Die agos is een leuke kast maar mijn voorkeur gaat toch naar de n300 iets goedkoper en ook een prima kast.

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Agos zit in een compleet andere klasse dan de erg simpele N300.

De N300 is prima in zijn prijsklasse, zelfs daar niet persé de beste want de Comrade, de Neos en de Arcadia zijn ook prima dingen en op hun eigen vlakken de beste, maar vergeleken met de Agos is hij ronduit krap, is de bouwkwaliteit veel minder, de Agos heeft tenminste ruimte voor kabels en N300 heeft alleen een stoffilter bij de voeding.

Als je die twee tientjes kan missen, zou ik zeker een Agos of de Core 2300 nemen.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1