exchange 2013 gebruiker kan opeens niet meer zoeken in mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Dag medetweakers,

in exchange 2013 (Standard) is opeens iets vreemds opgetreden dat die niet meer in zijn mailbox kan zoeken. Owa werkt wel en als ik de powershell applet test dan werkt zoeken wel goed.
De client draait Office 2007 SP3 en kan gewoon verbinden maar zoeken functioneert gewoonweg niet. Ook als andere mensen de mailbox koppelen kunnen ze niet hierin zoeken (Owner rechten).
Iemand een idee waardoor dit komt?

Mvg MrHarry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soetje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:07
Vaak zit dit in de search engine van de machine, als deze niet geïnstalleerd is, of de indexer corrupt is geraakt op de PC geeft dit problemen.

Vreemde in dit verhaal is wel dat je aangeef dat het vanaf andere clients(neem aan dat degene die je ownership gegeven heb niet op dezelfde PC werken onder een ander account, of is dit een terminal server? Dat geef je niet aan verder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
Als het in OWA werkt dan zou het toch iets lokaals moeten zijn.
Indexing gebeurt zowel serverside als clientside.
Toevallig al geprobeerd om Cache mode uit te schakelen op de clientmachines welke hier last van hebben? Wat heb je btw zelf geprobeerd ? De eigen insteek ontbreekt een beetje, het is nu een "ik dump mijn probleem hier" topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:04

StarWing

Huh ?!?

Probeer eens van de windows indexing te rebuilden.

Outlook gebruikt deze om mails te zoeken.

http://www.sevenforums.co.../17880-index-rebuild.html

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Heb dit zelf ook gehad en met een rebuild van de windows indexing was het bij mij verholpen.(Oplossing StarWing)
Als er meerdere mensen last van hebben zou je de searchindex van de DB nog kunnen herindexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
ga het zo direct proberen!! bedankt voor de tips! probleem doet zich nu weer voor (loste zichzelf toen opeens op en nu weer terug).
Pagina: 1