Toon posts:

iPhone 5 Siri voice werkt niet, met andere apps wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iPhone 5 met iOS 8.3 alleen werkt siri niet, als ik mijn oordopjes erin doe werkt het wel netzo als ik hem aansluit op bluetooth in de auto.

Ook werkt whatsapp voice berichten en iMessage voice berichten gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Heb je als eens gekeken of Siri geactiveerd is? (Klik)

Zoals je ziet in stap 4 kan je de taal instelling kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, want zoals ik zeg werkt siri wel met mijn oordoppen en bluetooth van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

:+ Doh...

Wellicht een keer uit en aan zetten?

Als je de home knop ingedrukt houd, gebeurt er dan wel überhaupt iets?
Werkt de "He Siri" wel als je iPhone aan de lader ligt?

[ Voor 18% gewijzigd door J-D op 09-04-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al 10 keer aan en uit gezet, en ja dan komt het siri scherm in beeld en blijft het lijntje helemaal vlak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Lees op het Apple forum dat er eerder met iOS 8 Siri problemen waren.

Er is ook iemand die het volgende oppert:
So if you're unable to invoke Siri successfully, try the following:

1. Attempt to invoke Siri over a bluetooth connection.
2. Disable the bluetooth connection
3. [this is the missing step] After doing so, perform a soft reset on your phone [whose display should be on] by pressing and holding the “Home” and “Sleep/Wake” buttons at the same time until you see an Apple logo appear on the screen (ignore the “Slide to power off” prompt) and then *disappear* -- in effect, your phone will reboot twice. Be sure to release these buttons as soon as the Apple logo disappears, or else you may see the picture asking you to connect your iPhone to iTunes (if this happens, hold down both buttons again until the iPhone reboots).
4. Now try to use Siri with the built-in microphone. It probably will not work at first. But keep trying. It should eventually start working -- at least it did for me.
Topic staat vol met suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja had het topic ook gevonden, helaas heeft niks geholpen. Heb zojuist siri uitgezet en dat andere programma wat dan aan komt "Stembediening" Werkt wel gewoon.. Vind dit wel zo vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Heb je al eens geprobeerd je bluetooth uit te schakelen en dan Siri te gebruiken?

[ Voor 132% gewijzigd door J-D op 09-04-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd, wordt hier toch wel heel erg simpel van haha. Alles werkt op de microfoon behalve dat rottige siri wat eindelijk in het Nederlands is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Nog al ja :9 maar dan ben ik op..
De indruk die ik krijg van de apple fora is dat er mogelijk iets is met de 2e microfoon. Dat zou inhouden dat bij telefoon gesprekken via de speaker de andere kant van de lijn jou niet hoort. Wellicht kan je het dan nog op de eventuele garantie gooien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde daarvan is dat dat ook allemaal gewoon perfect werkt haha, zal apple toch maar is bellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Werkt Siri wel in een andere taal? Ik heb een enigszins vergelijkbaar probleem. Siri doet het bij mij wel maar praat niet terug wanneer ik hem op de NL taal heb staan. Verander ik dit naar Engels, Frans, Japans of wat dan ook, dan wordt er wel terug gesproken. Woensdag avond heb ik de upate (8.3) geïnstalleerd en toen werkte het. De volgende ochtend (tot nu) werkte het niet meer.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:36:
Vreemde daarvan is dat dat ook allemaal gewoon perfect werkt haha, zal apple toch maar is bellen denk ik
Beperkingen ingesteld staan? Siri en dicteren, maar ook bij beperkingen privacy microfoon nieuwe instel mogelijkheden? Het is natuurlijk aangepast, mogelijk dus ook nieuwe beperkings mogelijkheden. Of zet beperking is helemaal uit.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

robbydw schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:31:
Werkt Siri wel in een andere taal? Ik heb een enigszins vergelijkbaar probleem. Siri doet het bij mij wel maar praat niet terug wanneer ik hem op de NL taal heb staan. Verander ik dit naar Engels, Frans, Japans of wat dan ook, dan wordt er wel terug gesproken. Woensdag avond heb ik de upate (8.3) geïnstalleerd en toen werkte het. De volgende ochtend (tot nu) werkte het niet meer.
Bij instellingen algemeen toegankelijkheid voice over spraak standaard dialect, staat standaard nederlands en een verbeterde versie kan optioneel worden gedownload. Misschien is het hier mee te verhelpen?

Of ook naar beperkingen kijken?

[ Voor 24% gewijzigd door GerardVanAfoort op 10-04-2015 23:28 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Dank voor de tip. Heb hier naar geleken maar niks kunnen vinden wat van toepassing zou kunnen zijn. Vervolgens heb ik taal instelling nogmaals aangepast naar Engels en weer terug naar NL en op onverklaarbare wijze praat Siri nu weer in het NL terug.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij praat Siri ook niet meer, wel in andere talen maar in het NL zwijgt hij. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Lees: de 2 laastste voor jouw post. Misschien Siri feedback op altijd instellen als je dit hebt aangepast.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat hierboven staat geprobeerd maar t werkt niet. Vrijdag iPhone 6 ge-update, Siri heeft t even gedaan maar v.a. vrijdagavond niet meer. Op iPad mini overigens geen probleem.

Diverse talen geprobeerd maar dat gaat allemaal goed. Aan/ uit gezet, niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Misschien de optionele enhanced voice quality downloaden en als standaard instellen. Klinkt ook nog beter dan Xander low bit-rate! (moet ie natuurlijk wel spreken..) downloaden duurt even

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:24:
Alles wat hierboven staat geprobeerd maar t werkt niet. Vrijdag iPhone 6 ge-update, Siri heeft t even gedaan maar v.a. vrijdagavond niet meer. Op iPad mini overigens geen probleem.

Diverse talen geprobeerd maar dat gaat allemaal goed. Aan/ uit gezet, niks helpt.
Speelt het probleem nog steeds? Bij mij loste het probleem zich op na een aantal maal switchen tussen de diverse talen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het probleem en ook voor mij onoplosbaar. Lijkt toch een structurele bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander101077
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05-2024
Allen,

ik had hetzelfde en met een deeloplossing van eerder op deze discussie heb ik voor mij de oplossing gevonden:
- ik heb mijn iphone 6 in het engels staan (dus menu's etc zijn allemaal engels)
- Siri in het nederlands praatte niet terug. Andere talen wel.

Ik ben naar settings, general, accessibility, voiceover, speech gegaan en daar stonden alleen maar engelse talen. Ik heb nederlands toegevoegd, als standaard ingesteld en toen was het gedaan. Het werkt nu.

Wellicht helpt dit jullie ook. Het zit dus echt in een taal instelling combinatie ergens.

Success.
Pagina: 1