WiFi repeater, range extender of toch een router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 10:18
Beste mede tweakers..

Ik zoek een?
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een WiFi repeater, range extender (als dat al niet hetzelfde is) of wellicht een extra router.
Thuis heb ik internet via UPC, daar hoort het standaard UPC modem bij, de Cisco EPC3925. Het WiFi bereik van dit modem is niet geweldig, ik heb op de benedenverdieping redelijk bereik, maar boven en in de tuin bijna niets. Het varieert van een tot twee streepjes maar af en toe ook haperende of zeer trage verbinding. Graag wil ik mijn WiFi netwerk een boost geven. En wellicht ook wat advies op de positie van het plaatsen van de apparatuur.

Wat is je budget?
Tot ongeveer €50,- als een veel betere optie duurder is kan dat ook.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het UPC modem staat in de huiskamer, mijn vaste PC heb ik bedraad aangesloten met cat6 kabel op het modem, mijn PS3 ook. De pc staat aan de andere kant van het huis, heb hier ook eventueel een switch om een ethernet punt te creëren. Op het WiFi netwerk lift mijn iPad, Apple tv en twee telefoons, heel af en toe de Wii. Wat ik vooral wil is WiFi bereik in de tuin (ca. 15 meter van het UPC modem of 7,5 meter van het achterste bedrade punt) en beter netwerk bereik boven voor mijn appel TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:19
Repeater en range extender wordt allebei hetzelfde mee bedoelt, en werkt allebei niet. Koop een tweede draadloze router en sluit deze aan als access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:38
Een accesspoint of router-als-accesspoint. Extenders/repeaters zijn geen oplossing, zoals als achtentwintigduizend keer opgemerkt in andere topics.

Beredeneer eens of je iets aan 5 GHz/802.11ac hebt en doe eens een voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde vraag als TS (maar dan met het Ziggo Ubee modem). Op de begane grond prima wifi signaal, maar op de eerste verdieping, dwz door betonnen vloer heen, is het signaal zeer zwak. Dat wil ik dus graag verbeteren.
Ik heb me wat zitten inlezen in andere topics, en zoals MarcoC en Thralas zeggen, begrijp ik dat je een accesspoint of router-als-access moet plaatsen.

Voor mij zou volgens mij de beste oplossing zijn om een accesspoint op de eerste verdieping te plaatsen, maar ik heb helaas geen fatsoenlijke mogelijkheid om een ethernetkabel naar de eerste verdieping te leggen.
Wat ik me afvraag is of het mij (en TS?) gaat helpen om een andere router met een sterker wifi signaal op de begane grond te plaatsen. Op de eerste verdieping worden laptop, tablet en iphone gebruikt. Die kunnen een sterker wifi signaal ontvangen maar moeten natuurlijk ook terug zenden. Dus, wordt de wifi verbinding door de betonvloer heen beter als ik een router met een sterker wifi signaal plaats?

Ik heb voorlopig geen 5GHz/802.11ac nodig, dus wat dat betreft zou volgens mij een TP-Link TL-WR1043ND voldoende zijn.

Excuus voor deze topic-kaping, maar misschien helpt het TS ook wat verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darsstar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 14:35
ethernet kabel van router naar nieuw accesspoint
is een betere optie dan
powerline adapter wifi kit
is (waarschijnlijk) een betere optie dan
wireless repeater

Een ethernet kabel zal het minste last hebben van storing.
Een powerline adapter kan last hebben van zware apparatuur (denk wasmachine/droger) net zoals WiFi last kan hebben van iets verwarmen in de magnetron. Het laatste heeft dan wel weer het voordeel dat de magnetron maar een paar minuten aan staat.

Wat betreft een sterker wifi signaal krijgen door de router te vervangen:
Voor zover ik weet is er wetgeving die een maximum sterkte van een antenne bepaald. Dan zal je dus hardware EN firmware (opensource alternatief vermoedelijk) moeten vinden die het aan kan.
Maar dan zullen de antennes is de laptops, tablets, mobile telefoons etc nog het zelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
5GHz/802.11ac lijkt voor mij ook niet zinvol, aangezien alleen mijn telefoon het ondersteund.
De TP-Link TL-WR1043ND heb ik net zitten bekijken en lijkt een goede optie.

Zit nog wel even over de setup na te denken, is het slim om hem alleen als acces point te gebruiken, of misschien beter om op die van de UPC de WiFi uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:19
WR1043ND is oude meuk en 2.4GHz only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
MarcoC schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:13:
Heb je een ander voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:38
MarcoC schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:13:
Dat is niet waar. Het ding is begin 2014 re-released als een 'v2' met een compleet andere chipset; volgens mij is de QCA9558 nog steeds 'de' state of the art voor non-5GHz access points.

Lijkt me derhalve een prima keus als je echt niets geeft om 5 GHz.

[ Voor 9% gewijzigd door Thralas op 11-04-2015 13:17 ]

Pagina: 1