Hallo iedereen. Ik wil graag gebruik maken van de expertise op Tweakers.net om de componenten van mijn eerste desktop build samen te stellen. Het zal de eerste keer zijn dat ik zelf een systeem bouw, dus ik ben heel entgousiast om er aan te beginnen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een prijs/kwaliteit high end game pc bouwen, die ik ook kan gebruiken om regelmatig video's te monteren. Hij zal ook gebruikt worden om op de televisie media content af te spelen, ik hecht dus veel belang aan het geluidsniveau. Hoe stiller het systeem, hoe beter. (doch liever geen waterkoeling toestanden, zoiets heb ik nog nooit gehad) Ik heb geen enkele interesse in overlocken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer 1200 kosten, maar het mag wat meer zijn als het prijs kwaliteit beter zal worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een draadloos toetsenbord en muis, voor het geluid sluit ik em aan op mijn reciever. Ik dacht als monitor: Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 200,70 € (dit moet uiteraard niet in het budget van het systeem zitten)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Intel Core i7 4790K en voldoende RAM om het renderen van video"s vlot te laten lopen. Ook een stevige videokaart om games vlot in volle glorie in FullHD te kunnen draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga uit van een intel processor, een Geforce 970 (ik hoef geen 4K en ik vind energiezuinig wel een pluspunt) en een crucial MX ssd. Ik sta open voor andere suggesties
Ik zal een idee geven van wat ik in gedachten had:
Waarschijnlijk zal dit systeem me meer dan 1200 gaan kosten, het mag natuurlijk wel iets meer zijn, maar als het kan geen 300 euro extra
Alvast dank aan al wie de moeite gedaan heeft om mijn topic te lezen.
Met vriendelijke groeten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een prijs/kwaliteit high end game pc bouwen, die ik ook kan gebruiken om regelmatig video's te monteren. Hij zal ook gebruikt worden om op de televisie media content af te spelen, ik hecht dus veel belang aan het geluidsniveau. Hoe stiller het systeem, hoe beter. (doch liever geen waterkoeling toestanden, zoiets heb ik nog nooit gehad) Ik heb geen enkele interesse in overlocken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer 1200 kosten, maar het mag wat meer zijn als het prijs kwaliteit beter zal worden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een draadloos toetsenbord en muis, voor het geluid sluit ik em aan op mijn reciever. Ik dacht als monitor: Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 200,70 € (dit moet uiteraard niet in het budget van het systeem zitten)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Intel Core i7 4790K en voldoende RAM om het renderen van video"s vlot te laten lopen. Ook een stevige videokaart om games vlot in volle glorie in FullHD te kunnen draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga uit van een intel processor, een Geforce 970 (ik hoef geen 4K en ik vind energiezuinig wel een pluspunt) en een crucial MX ssd. Ik sta open voor andere suggesties
Ik zal een idee geven van wat ik in gedachten had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 349,90 | € 349,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 370,80 | € 370,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,80 | € 104,80 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 115,49 | € 115,49 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 98,90 | € 98,90 |
| 1 | Recom RC-DR-A3 All in one card reader | € 6,95 | € 6,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.326,34 | |
Waarschijnlijk zal dit systeem me meer dan 1200 gaan kosten, het mag natuurlijk wel iets meer zijn, maar als het kan geen 300 euro extra
Alvast dank aan al wie de moeite gedaan heeft om mijn topic te lezen.
Met vriendelijke groeten!
[ Voor 52% gewijzigd door Tarrot op 10-04-2015 13:18 . Reden: Wishlijst gemaakt volgens forum regels ]