Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 16:42
Ik zoek een?
Een nieuwe telefoon, het merk maakt mij niet uit maar de telefoon moet wel verkrijgbaar zijn in Nederland.
Ik heb momenteel een Acer liquid e2(geroot), hij is nu nog vlot in gebruik maar alleen loopt af en toe vast bij whattsapp als je afbeeldingen opent(Sturen kan ik niet meer, beide camera's stuk). Ik wil er wel 2 jaar vlot mee vooruit kunnen.

Dit zijn mijn eisen:
- HD scherm (1080p)
- 2GB ram
- Maximaal 5 inch (5.1 mag ook nog wel, groter niet)
- Het liefst een Ocatcore processor of een zeer vlotte Quad core
- De accu moet het de hele dag uithouden met zwaar gebruik.

4G zou chill zijn maar is per se nodig.
Wat is je budget?
Ik wil max rond de 300 euro uitgeven aan de telefoon.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er in principe alles mee kunnen, geen speciale eisen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb al enkele telefoons gevonden. Misschien zie ik een telefoon over het hoofd of heb ik slechte punten niet opgemerkt. Verwachte releases ben ik ook benieuwd naar omdat de nood voor een nieuwe telefoon er nog niet is. De oppo R7 lijkt me wel interessant maar ik denk dat de accuduur daarvan niet geweldig zou zijn aangezien de telefoon niet bepaald dik is.

Archos 50 Diamond (Jammer dat de 2e quadcore maar 1.0Ghz is.
pricewatch: Archos 50 Diamond Zwart

Wiko Highway
pricewatch: Wiko Highway Blauw

Alcatel one touch idol x+
pricewatch: Alcatel One Touch Idol X+ Zwart

De General Mobile Discovery 2 was eerst ook een optie maar door een gebrek aan 4G afgevallen. De one plus one was ook wel een leuke telefoon geweest alleen hij is naar mijn mening veel te groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Gustavo678 op 09-04-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:43
Wat dacht je van een OnePlus One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
Zoals ik al aangaf, vind ik die telefoon te groot.
Bedankt voor je suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Een nieuwer toestel met high-end specs maar een <5" scherm lijkt vrijwel niet te vinden, tenzij je uit wilt wijken naar de minder bekende merken.
Ik ben zelf recent met dezelfde wensen toch bij de nieuwe Moto X uitgekomen, omdat ik een dergelijk bedrag niet aan een alweer verouderd toestel zoals de Nexus5 wilde uitgeven.
Hij is overigens nauwelijks groter dan toestellen met een 5" scherm (kleiner dan een Galaxy S5).

[ Voor 98% gewijzigd door frickY op 09-04-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
Moto X heeft geen geweldige accuduur lees ik en met het bedrag van 390 valt die buiten mijn budget. 390 voor een telefoon vind ik teveel.

Ik twijfel over de 4g momenteel omdat er veel telefoons afvallen met die eis. Ik gebruik het internet alleen voor filmpjes en social media. Dat is nu met h+ ook nog goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
guustestroet schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:30:
Moto X heeft geen geweldige accuduur lees ik en met het bedrag van 390 valt die buiten mijn budget. 390 voor een telefoon vind ik teveel.
Jouw gewenste high end specs hebben natuurlijk wel een prijskaartje.. Zoek je wel iets wat überhaupt gevonden kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sony Z1 Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 4g echt een eis? Ik denk dat als je die laat vallen dat de keuze veel groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Als midrange telefoon voor een lowrange prijs ook goed is, moet je eens naar de Lumia 640 kijken.
Die heeft dan wel geen 2GB RAM, maar dat hebben Windows Phones ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:36:
Is 4g echt een eis? Ik denk dat als je die laat vallen dat de keuze veel groter wordt.
Ja daar zit ik dus ook mee, het zou fijn zijn maar niet per se nodig denk ik.
Daarom heb ik ook besloten om het weg te laten in de eisen.

Heb nu ook wel redelijke telefoon gevonden denk ik:

Medion life x5001
http://www.medion.com/nl/...one-black-30018373a1.html

Alleen er zijn nog geen reviews over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
Sony Z1 Compact vind ik te klein, kan natuurlijk wel voor de Z1 gaan. Maar denk dan dat er wel betere opties zijn. De Lumia 640 is niet echt een vooruitgang denk ik ten opzichte van mijn huidige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guustestroet schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:40:
[...]

Ja daar zit ik dus ook mee, het zou fijn zijn maar niet per se nodig denk ik.
Daarom heb ik ook besloten om het weg te laten in de eisen.

Heb nu ook wel redelijke telefoon gevonden denk ik:

Medion life x5001
http://www.medion.com/nl/...one-black-30018373a1.html

Alleen er zijn nog geen reviews over te vinden..
Medion vind ik vaak minder, ik zou uitzoeken van welke telefoon dat een rebrand is en dan kijken of je hem goedkoper kan krijgen. Verder zegt de PW dit: http://tweakers.net/categ...5pS-htjvMbSadXfHpdM5b2U3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
guustestroet schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:45:
Sony Z1 Compact vind ik te klein, kan natuurlijk wel voor de Z1 gaan. Maar denk dan dat er wel betere opties zijn. De Lumia 640 is niet echt een vooruitgang denk ik ten opzichte van mijn huidige telefoon.
Ik denk dat de Lumia 640 weldegelijk een (goede) upgrade is tov de Acer liquid e2.
Test hem (of een vergelijkbare Lumia) eens uit in de winkel zou ik zeggen en merk zelf hoe soepel alles loopt.
Bovendien heeft ie ook 4G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
guustestroet schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:30:
Moto X heeft geen geweldige accuduur lees ik
Dat lees je dan waarschijnlijk over het oude model, want mijn 2014-model gaat makkelijk 48u mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Nubia Z7 of Z9 Mini van ZTE.
Geweldige telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt een stabiel systeem voor dat geld wilt,
Zou ik niet gaan voor een 'B'-merk of vage Chinees.
Zoiets heb je nu al. Op de papier biedt de Acer namelijk al best bang4buck.

Als je nu nog Android wilt zou ik gaan voor de Nexus5.
En anders een jong gebruikte 930 ofzo, die voldoet ook aan je eisen en draait WindowsPhone.

Een iphone5c rond de 300 euro kan misschien ook, die heeft wel een wat lage resolutie op klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:17:
Als je echt een stabiel systeem voor dat geld wilt,
Zou ik niet gaan voor een 'B'-merk of vage Chinees.
Zoiets heb je nu al. Op de papier biedt de Acer namelijk al best bang4buck.

Als je nu nog Android wilt zou ik gaan voor de Nexus5.
En anders een jong gebruikte 930 ofzo, die voldoet ook aan je eisen en draait WindowsPhone.

Een iphone5c rond de 300 euro kan misschien ook, die heeft wel een wat lage resolutie op klein scherm.
Daarom raad ik ook een ZTE Z7 of Z9 mini aan. A-merk, veel beter dan die Acer in alles.
En goedkoper dan een budget iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
@Momus De Z9 mini ziet er op papier goed uit, maar kan de snapdragon 615 twee jaar vooruit? Had liever de processor van de Z9 max erin gehad.

@Nul07 heb liever geen iphone. De lumia is zeker een optie, ziet er goed uit alleen jammer van windows phone.

Weet iemand of de androidlaag van ZTE stock is of zetten ze er veel troep op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyGrayWOLF
  • Laatst online: 15-04-2015
Dan raad ik U de Honor 6 aan. Het voldoet aan uw eisen en is precies wat U zegt, een high-end phone met een mid-range prijs. Het heeft een octa-core processor (bestaande uit 2 quad-core processoren van 1.7ghz en 1.3ghz), 2gb ram, 4g netwerk ondersteuning, heeft een 5 inch scherm, een goede accuduur, full HD lcd-scherm, 13 megapixel camera en een 5 mp front camera (leuk voor selfies :p) voor maar 300 euro (270 geloof ik ergens op tweakers zag ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Voor de Z9 mini weet ik niet, maar er is een topic over de Z9 mini: [ZTE Nubia Z9 Max/ Mini] Ervaringen en discussie

Misschien even in de gaten houden. En met die processor hoef je je de komende 2 jaar niet druk te maken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
redmi 2 2gb?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die heeft geen high-end specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RustyGrayWOLF schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:35:
Dan raad ik U de Honor 6 aan. Het voldoet aan uw eisen en is precies wat U zegt, een high-end phone met een mid-range prijs. Het heeft een octa-core processor (bestaande uit 2 quad-core processoren van 1.7ghz en 1.3ghz), 2gb ram, 4g netwerk ondersteuning, heeft een 5 inch scherm, een goede accuduur, full HD lcd-scherm, 13 megapixel camera en een 5 mp front camera (leuk voor selfies :p) voor maar 300 euro (270 geloof ik ergens op tweakers zag ik)
Dat zal best maar het prijsverschil zit hem toch ergens in. Vaak merk je met die toestellen van goedkopere merken toch wel dat die al redelijk snel kuren krijgen en/of langzamer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:35
Kijk ook eens naar de LG G2, 32 GB versie. Toestel voldoet aan al jouw eisen, alleen is het scherm 5,2". Echter door de dunne bezels is deze kleiner dan veel toestellen met een ±5" display.

zie hier een vergelijking met de S5, HTC M8
http://tweakers.net/price...;368048;377349/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Honor is gewoon van Huawei en dat is echt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyGrayWOLF
  • Laatst online: 15-04-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:02:
[...]

Dat zal best maar het prijsverschil zit hem toch ergens in. Vaak merk je met die toestellen van goedkopere merken toch wel dat die al redelijk snel kuren krijgen en/of langzamer worden.
Ik heb er zelf een, mijn vader en mijn broertje en hij bevalt me erg goed. Tuurlijk is het design wat minder mooi en hij voelt wat minder premium en wat meer plastic achtig aan (het heeft wel een mooie glas achterkant, kan een nadeel zijn). Maar er zijn me nog geen grote tegenvallers opgevallen. Zoek maar reviews op internet. Het is zeker waar voor je geld en misschien wel waar deze persoon naar zoekt
Pagina: 1