Displayport Hdmi 2.0 adapter.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben hard op zoek naar een adapter die van displayport(1.2), een hdmi 2.0 maakt.
Dit voor een 4k tv.
Ik kan er niets van vinden, alleen maar met 30Hz. Maar ik wil er op gaan gamen, dus 60hz is minimaal.
Er zijn namelijk maar weinig tv's met displayport, en die zijn erg duur.
Wel veel tv's met hdmi2.0, die zou 60hz aan moeten kunnen.
Ik heb een 290, dus daar zit geen hdmi 2.0 op. Weinig zin om een 970 te kopen, en ben dus hard op zoek naar een adapter. Of een andere oplossing.
Ik heb dus een 290, en een tv zonder displayport.(nog niet gekocht) Op 4k, en minimaal 60Hz.
Hoe ga ik dat aansluiten? Denk dat het(nog) niet kan, maar misschien hebben jullie nog ideen.
Displayport naar hdmi 2.0 zou in mijn ogen technisch mogelijk moeten zijn. Beide kunnen 4k, 60hz aan.
Alleen kan ik geen adapters vinden die tot 60Hz gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.amd.com/en-us/recommended/eyefinity-adapters

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan niet volgens mij. Displayport gaat niet eens tot 120hz. Hoe kan die dan 120 doen?
Of de 120 is bij 1080, maar er staat niet duidelijk dat bij 4k nog 60hz is.
Van DP1.1 naar Hdmi1.4, hdmi 1.4 kan geen 4k 60 aan.
Vind het maar raar. Iemand ervaring?
Zie nu de edit, maar op de amd site staat ook niet dat hij nog 60hz doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eens vragen.
Het moet toch mogelijk zijn?
Is hdmi 2.0 misschien te nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je wilt gamen zoek je een monitor, met een tv heb je altijd meer lag dan met een monitor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik, dat is niet mijn vraag.
Monitoren zijn niet groot genoeg vind ik, helemaal voor 4k.
Ik heb nu 3 monitoren, wil niet te veel inleveren aan schermgrootte.
Ook moet ik gewoon een nieuwe tv hebben, dus dan heb ik 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Philips heeft een 4K 40" monitor, het ding staat neem ik aan gewoon op je bureau toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Mijn pc staat in de woonkamer, en gamen doe ik op de bank met een controller.
Zag die monitor ook, dat begint er wel op te lijken. Maar zoals ik al zei, heb ik ook gewoon een tv nodig. Ga er ook wel een uitzoeken met weinig inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Jawel;
Ze zijn er gewoon nog niet. Een beetje zoeken op Google leert dat er veel meer mensen met dezelfde vraag zitten en dat bij alle dingen die ze proberen toch weer tegen de 30Hz grens aan lopen.

Ook het gebrek aan reacties in deze thread zou al antwoord genoeg moeten zijn ;)

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Totdat ik ergens expliciet anders lees ga ik ervan uit dat de manier van beelden versturen tussen Displaypoort en HDMI echt verschilt. Hdmi en DVI was daar eigenlijk een rare uitzondering en niet de standaard situatie. Dus de enige methode om het te converteren is dan het beeld op te bouwen volgens methode 1 en dan volgens methode 2 opnieuw te versturen. Dat geeft zeker vertraging.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:25:
Jawel;
Ze zijn er gewoon nog niet. Een beetje zoeken op Google leert dat er veel meer mensen met dezelfde vraag zitten en dat bij alle dingen die ze proberen toch weer tegen de 30Hz grens aan lopen.

Ook het gebrek aan reacties in deze thread zou al antwoord genoeg moeten zijn ;)
Dat klopt, maar ik hoopte eigenlijk dat er misschien iemand was die het geprobeerd of gedaan heeft. Jammer. Ik denk dat ik het voorlopig maar even moet laten gaan.
Milmoor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:23:
Totdat ik ergens expliciet anders lees ga ik ervan uit dat de manier van beelden versturen tussen Displaypoort en HDMI echt verschilt. Hdmi en DVI was daar eigenlijk een rare uitzondering en niet de standaard situatie. Dus de enige methode om het te converteren is dan het beeld op te bouwen volgens methode 1 en dan volgens methode 2 opnieuw te versturen. Dat geeft zeker vertraging.
Er zijn wel adapters die 30hz doen. Dus de manier van versturen kan omgezet worden, om het maar even zo te zeggen. Dat het vertraging oplevert kan. En dat ze daarom allemaal 30hz zijn. En in mijn hoofd is digitaal digitaal, maar dat zal waarschijnlijk ook niet zo simpel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Digitaal is zeker niet digitaal, verschil in encodering en decodering, wat error-correcting dingen, audio die wel over HDMI heengaat, DP heeft minder pinnen, etc etc.

Digitaal is digitaal zou heel leuk zijn, en vreemde effecten geven, USB naar toslink, waarom niet? HDMI naar mSD? :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, waarom niet ;) haha nee dat snap ik. Bedoelde ook meer digitaal beeld is digitaal beeld.
Maar omdat converters voor digitaal naar digitaal vaak veel simpeler zijn, dan analoog naar digitaal, dacht ik dat dit ook wel wat simpeler was. En omdat er wel 30hz kabels zijn, is het zeker mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik was er ook een tijdje naar op zoek, overal gevraagd, ook een topic hierover gestart, maar niks. Ze zijn er gewoon niet. Ik weet niet of je de 4K TV al hebt, maar als je die nog niet hebt, zou ik eerder zoeken naar 1 met displayPoort. Dat lijkt mij het handigst dan rommelen met verloopstukjes.. Anders als je er wel 1 hebt, verkoop je 290 en ga dan voor een 970.. Op 30Hz is het echt niet fijn, heb het mogen testen..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/categ...srY6SiYmlOZK4hampMVC8thYA
Tv's met display port. Schiet niet echt op. Ik heb expres de tv nog niet.
Het word lastig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariepenarie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-06 02:26
http://www.aliexpress.com...60/918646_1734475080.html

Ze worden klaarblijkelijk gemaakt, alleen in China bestellen is nog wat risicovol lijkt me. Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja er komen voor de nieuwe amd fury ook verloopstukjes voor displayport naar hdmi 2.0.
Dus nog even wachten en dan zijn ze er gewoon.
Ik vertrouw al een hele hoop van die adapters niet, laat staan van die chinese sites, die vaak gewoon liegen.
Pagina: 1