Waterschade macbook pro, gaat aan maar loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparhorsch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-04 15:13
Beste allemaal,
Over de macbook pro retina (2013) van mijn zusje is laatst een glas thee gegaan. Hij is nu gedroogd, en gaat nog aan. Het toetsenbord en het trackpad deden het nog wel, maar na ongeveer 5 seconden loopt de computer vast en doet hij niets meer, het beeldscherm doet het wel nog maar helemaal vastgelopen.
Weet iemand misschien aan wat dit kan liggen en welk onderdeel eventueel zou moeten worden vervangen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vervangen? Mogelijk niks, het probleem zit hem in het schoonmaken. Macbook moet écht uit elkaar, mainboard gereinigd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 17:33

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik vrees zomaar dat het stadium "redden door schoon te maken" al gepasseerd is, gezien de klachten.

Wat de daadwerkelijke veroorzaker is, is dan weer wat moeilijker te achterhalen helaas. Mainboard is inderdaad de grote kanshebber, maar wie weet waar de vloeistof verder tussen is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, mijn ervaring is dat veel vochtschade echt nog wel te redden is als je snel handelt, maar dat het ook onvoorspelbaar is. Na een jaar kan alsnog de schade een storend effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Juist door het aanzetten zónder schoonmaken + uit elkaar + 100% zeker weten hoe kan je de schade erger hebben gemaakt, en zitten we inderdaad voorbij het stadium "redden door schoonmaken" -- mogelijk. Heb je een inboedelverzekering die dit eventueel dekt? Of een WA-verzekering? Zoja: laat een offerte maken door een (erkende) reparateur/Apple... en kijk wat er kan. Maar schrik niet...