Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04
Hoi,

Enkele maanden geleden heb ik reeds advies gevraagd over TV's. Door omstandigheden is de aankoop toen echter niet doorgegaan. Nu kan ik echter 2 van de modellen die ik toen overwoog aan een gunstige prijs aanschaffen:

- Samsung UE48H6470 (voor €550)
- Sony KDL-50W829 (voor €699)

Vooral de Sony lijkt me scherp geprijsd, maar is de meerprijs t.o.v. de Samsung het overwegen waard? M.a.w. zijn er naast het iets grotere scherm argumenten waarom ik de duurdere Sony moet overwegen?

Beeldkwaliteit is daarbij de belangrijkste eigenschap in mijn overweging.

Raden jullie aan te wachten op de nieuwe generatie TV's, of lekker een huidige generatie modelletje kopen voor een gunstige prijs?

Dank alvast!

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Offtopic.. maar waar kan jij de Sony voor 699 krijgen?

Volgens de meeste reviews is de Sony de beste keuze. Beter scherm, luxere afwerking.

Je kan wachten totdat de prijs van de nieuwe modellen zakken maar dat zal nog wel een aantal maanden duren. Maar zal zeker niet naar 699 zakken dit jaar.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

In beeld verandert er sowieso niet bijster veel, lekker voor een 2014 model gaan. beiden zijn paar maanden terug (iets andere typenummers maar grotendeels gelijk) getest door tweakers, al gelezen? Sony kwam er toen als beste uit maar lees hem eens door.

Hier dus:
http://tweakers.net/revie...0-inch-voor-800-euro.html

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 09-04-2015 22:37 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Dank voor de info. Review heb ik gelezen. De KDL-50W829 is het grotere broertje van de KDL-50W805 als ik het goed heb. Enkel was de prijs van de geteste Samsung toen ongeveer gelijk aan die van de Sony, terwijl er nu zo'n 150 Euro verschil is (ik ga er vanuit dat de 6470 onder de motorkap gelijk is aan de 6400AW, en zoals gezegd is het Samsung model 2 inch kleiner).

@worldfastest:
Ik woon en werk in Oostenrijk. De familie die het bedrijf waar ik werk in handen heeft is ik eigenaar van de plaatselijke Redzac winkel (elektronica keten). Als medewerker kunnen wij daar inkopen aan (bijna) inkoopprijs + BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een koreaans merk en een japans merk is het nou echt zo moeilijk om te kiezen? tenzij prijs belangrijk voor je is maar dan wint niks kopen het van de koreaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
Is een ietwat overdreven reactie. De vermelde Samsung TV heeft goede reviews gekregen, net zoals de Sony TV. Beiden hebben hun manco's en sterke punten.

Dit gezegd zijnde heb ik besloten voor de Sony te gaan. Vanavond even langs de winkel passeren. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
melwasul schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:43:
Is een ietwat overdreven reactie. De vermelde Samsung TV heeft goede reviews gekregen, net zoals de Sony TV. Beiden hebben hun manco's en sterke punten.

Dit gezegd zijnde heb ik besloten voor de Sony te gaan. Vanavond even langs de winkel passeren. Ik ben benieuwd...
Die Sony heeft een stuk snellere interface dan de Samsung als ik het goed heb. Ik meen dat daar met name het prijsverschil in zit, en de geoptimaliseerde refreshrate die op de Sony wat hoger is, maar die functies worden niet aangeraden volgens tweakers en zijn absoluut geen argument als je gaming hoog in het vaandel hebt (alles uit voor een lage input lag, waar de sony het overigens erg goed op doet).
Pagina: 1