UV werend materiaal voor ruitoppervlak

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik ga binnenkort een kantoorruimte betrekken in een gebouw met glazen gevels. Dit betekent: ruiten van vloer tot aan het plafond. Dit glas (HR++) is tussen de lagen al voorzien van een ietwat werende laag, om warmte en UV wat buiten te houden. Verder zijn de ruiten aan de binnenzijden voorzien van een zeefdrukpatroon om inkijk van buitenaf te beperken.

Nu werk ik met zeer UV gevoelige materialen en harsen (lees: UV reactief/drogend) die al om zeep zijn bij enkele seconden UV licht. Het weren van UV licht is voor mij dus essentieel.

3M heeft een speciale amberkleurige folie voor exact deze toepassing, maar is schreeuwend duur (als in 69/m2) Daarbij zit de pandbeheerder niet te wachten op folie tegen de ruiten ivm garantie van het glas, en zit ik ook nog met de zeefdruk wat de hechting hopeloos slecht maakt. (luchtkamertjes rondom de bedrukking)

Dus... dan maar op zoek naar stoffering/raamdecoratie/screen achtige zaken die het UV weren, maar waardoor ik toch gewoon naar buiten kan kijken :)

is er iemand bekend met UV werende rolgordijnen, of plisse oid voor aan de binnenzijde?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 09:43

Pocketware

Al gedacht aan voorzetramen met beschermende folie?

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:39
Ik dacht precies hetzelfde. Plak lekker stukken enkelglas met folie aan de binnenkant in het kozijn.

Hoe definitief moet het zijn?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Aangezien we SG subforum willen gaan opsplitsen in de subfora Algemene Zaken (AZ) en Tweakers Lounge (TL) staat dit dit topic op de nominatie verplaatst te gaan worden naar AZ. Dit betekend dat het topic ook gelezen en gevonden kan worden door mensen zonder een account bij Tweakers.

Aangezien we graag rekening houden met jullie, vragen wij ons af of iemand zwaarwegende belangen heeft om dit niet te doen. Mocht je die hebben, dan kan je deze belangen kan je kwijt in Plannen Stuffis Generalis (dus niet in dit topic). De planning is dat de topics binnenkort verplaatst worden.

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 21-04-2015 00:26 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hoe veel ruimte heb je nodig voor dat UV gevoelig werk?

Als dat niet te groot is kan je ook een deel van de ruimte / of enkel een bureau afschermen met die UV folie (wel op een raam gekleefd natuurlijk)
Ik weet niet of dat spul op plexiglas hecht.

Maar dat kan dus ook een optie zijn die goedkoper is dan elk raam te voorzien van een voorzetraam en je ook een aangenamer licht geeft voor de niet-UV gevoelige werkjes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een apart deel lijkt mij ook een optie. Al zou ik dan zelf eerder kijken naar bijvoorbeeld een lascabine (die hebben ook van die amberkleurige flappen als je binnenkomt).
Wel lekker gepland van je werkgever trouwens, nieuw pand betrekken waarin zonder aanpassingenniet gewerkt kan worden :+

Overigens vind ik die 69/m (is dat m of m2) niet eens zo heel duur. Bij mijn eerste werkgever eens op 7 hoog wat grote ramen met warmtewerende folie laten bekleden. Was een stuk prijziger :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• paQ
  • Nu online
ik ben zelf de werkgever :+

Na wat overleg en goed bekijken, schijnt het toch wel mogelijk te zijn ruitfolie aan te brengen op de huidige ruiten. Thermische breuk ontstaat alleen bij forse temperatuurverschillen, maar als de ruiten volledig beplakt zijn kunnen die verschillen eigenlijk niet optreden.

@chime zelfs als ik licht blokkeer, lokaal, harden bepaalde zaken toch al uit. Het is gewoon diffuus aanwezig verwacht ik. Ik ga zo maar weer eens met de foliemeneer bellen.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:12

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een mooie oplossing die een keer 500 euro kost en me jaren plezier oplevert vind ik fijner dan een 100 euro oplossing waar ik me 5 jaar aan erger :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

Standeman

Prutser 1e klasse

Heeft iemand nog problemen mee als dit topic naar AZ gaat?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:12

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Volgens mij heeft niemand iets persoonlijks gezegd behalve paQ, dus stuur hem even een dm :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• paQ
  • Nu online
oh verplaats rustig hoor :)
Ik zag je eerdere post meer als een kennisgeving :+

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Move TL >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Huh, ik snap even iets niet....
paQ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:39:
Ik ga binnenkort een kantoorruimte betrekken in een gebouw met glazen gevels. Dit betekent: ruiten van vloer tot aan het plafond.
(...)
Nu werk ik met zeer UV gevoelige materialen en harsen (lees: UV reactief/drogend) die al om zeep zijn bij enkele seconden UV licht. Het weren van UV licht is voor mij dus essentieel.
(...)
Mijn eerste reactie was: Eis een betere werkplek. Maar toen:
:F 8)7 Waarom zo'n gebouw betrekken als je business zo gevoelig is? Surely, voor de kosten en gelet op de leegstand hoef je het niet te doen?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• paQ
  • Nu online
location location location 8)7 (en de huur ;) )

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

offtopic:
Dus bewust gekozen? Tja, dan zal je business niet zo enorm gevoelig zijn, neem ik aan ;)

Voorzetwandjes die makkelijk te verwijderen zijn om een donkere ruimte te creëren... Niet al te moeilijk om te combineren met een rest-ruimte om een bureau neer te zetten voor het raam.

[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 22-04-2015 22:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• paQ
  • Nu online
hahahah jawel, maar zoals op mijn oude plek> met de juiste folie is er niets aan de hand. Alleen ik wil ook wel eens naar buiten kunnen kijken enzo :P

Pagina: 1