Speakers (liefst wit) - 1000 euro per paar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Heeft iemand suggesties voor een goede staande luidspreker?

Uiteraard is het beter om te luisteren echter ontbreekt mij daar nu echt de tijd aan. Het aanbod is reuze. Ik hoop eigenlijk een voorselectie te kunnen maken op basis van de gegevens in deze TS zodat mij dit wat tijd bespaard. Wellicht dat er hier experts rondlopen die zeggen dat een bepaalde speaker niet echt lekker is voor onze muzieksmaak.

Doel/waarom?:
Teufel E300 digital eruit of eerst nog even gebruiken voor films. Dus beginnen met 2 goede stereospeakers en in toekomst uitbreiden met center en surround. Ik heb bij mijn i-mac een Teufel Concept B200 welke muzikaal gezien mijn 5.1 set finaal weg speelt. Dat triggerde bij mij wat, dit wil ik beneden in de woonkamer ook :D

Budget:
Liefst €600-800 voor een paar, maar mocht een set van 1000 euro echt een aardig verschil maken dan zal ik het overwegen.

Muziek:
Dotan, Hozier, 2Cellos, Katie Melua, Muse, Agnes Obel, Racoon, heel af en toe wat dance

Wat ik niet wil:
Een speaker uitmuntend voor muziek welke totaal niet lekker klinkt met films.
Een speaker welke door de mand valt zonder subwoofer ondersteuning.

Ik heb nog een Marantz PM5004 stereoversterker staan welke ik eerst wel kan inzetten(hoop ik) daarna een leuke 5.1/7.1 versterker. Gaat deze versterker het trekken met één van onderstaand paar speakers?
Specs PM5004:
2x 55 Watt bij 4 Ohm
of
2x 40 Watt bij 8 Ohm.

Ohja bonuspunten als de speakers in het wit leverbaar zijn(ivm WAF), alleen houtkleur is no go.

Shortlist: (op volgorde van interesse)

Dali Zensor 7
Frequentiebereik: 40Hz - 26,5kHz
Gevoeligheid: 90dB
+Erg mooi en leverbaar in wit
+/- 860 euro
*deze ga ik zeker beluisteren

Dali Icon 5 MK2
- 1000 euro
*Tegelijk beluisteren met de Zensor 7

Yamaha NS-555
Frequentiebreik: 35Hz - 35kHz
Gevoeligheid: 88 dB
++Prijs 400 euro
-Alleen zwart maar gelukkig niet lelijk naar mijn mening.
*Geen idee hoe deze presteren tov andere boxen in dit lijstje. Ook de 5.0 set is erg goedkoop KLIK, het broertje 777 ook bekeken maar ik schat zo in dat het de meerprijs van 300 euro niet te verkopen valt.
productreview: Yamaha NS-555 (Zwart) review door MyrdhinM

Quadral Ferrum 7000 5.0 set
Frequentiebereik: 28Hz - 25kHz
+555 euro
Review

Klipsch RF-52II
Frequentiebereik: 36Hz - 24kHz
Gevoeligheid: 96dB
Vermogen: 100 - 400watt
+/- 700 euro

Quadral Argentum 371
+430 euro
+Ook in wit leverbaar
+In 2012 één van de beste speakers in zijn klasse.

Nubert nuLine 84
Frequentiebereik: 37Hz - 23kHz
Gevoeligheid: 84,5dB(redelijk afwijkend laag-->betekend dit zware versterker nodig?)
1030 euro
Review

Kef Q500
-Iets mindere basweergave(volgens review)
-1000 euro

Canton Chrono 509 DC
+/- 750 euro
-Oud? Vanaf 2007 leverbaar

Teufel T500 Mk2
+Stuk beter dan bovenstaande.
+/- stuk duurder 800 euro
-Uiterlijk --> afdekking per speaker ipv 1 geheel, ook alleen maar in zwart leverbaar.

Teufel Ultima 40 Mk2
+Interessant geprijsd 500 euro
+Bekend met het merk.
.
-Bouwkwaliteit is niet top heb ik gelezen/gehoord uit reviews.

Wharfedale Daimond 10.7
Frequentiebereik: 30Hz - 24kHz
Vermogen: 30-200 Watts
+/-Prijs 800

-Zwart
*Hopelijk ergens te beluisteren

Zitten hier speakers tussen waarvan iemand weet dat ze niet geschikt zijn voor mijn doel of andere manco's hebben, wellicht mis ik nog een interessante keuze?

Ah zie net dat een mod hem heeft vertaald naar een nieuw topic, helemaal goed :)

Dat Canton hard klinkt zou kunnen, ik ga het eens beluisteren. Ik neig nu lichtelijk naar Dali puur op basis van gelezen reviews, misschien valt het wel erg tegen in het echt.

Nog vergeten te benoemen, de speakers hoeven niet persé beesten te zijn op erg hoge volumes, ik hecht meer waarde aan speakers welke op laag volume goed presteren (lees goede/volledige weergave van de muziek).Mijn ouders hebben bijvoorbeeld Pioneer melkpakjes waar de stem op laag volume goed is maar de muziek bijna wegvalt.

[ Voor 53% gewijzigd door Appie Heijn op 13-04-2015 00:12 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je mist is dat we hier een heel subforum voor hebben: Consumentenelektronica Aankoopadvies :)
Dus maak daar even een nieuw topic aan zou ik zeggen. Als je slim bent gebruik je copy/paste :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:08:
Dus maak daar even een nieuw topic aan zou ik zeggen. Als je slim bent gebruik je copy/paste :P
Neuh, modpowers FTW 8)

Ontopic: ga luisteren, ga luisteren en ga luisteren. Nu is dat met Teufel wat lastiger, maar voor de andere merken moet het wel te doen zijn. Ga een winkel binnen en luister alleen al naar hoe merken anders kunnen klinken en bouw op basis daarvan een short-list op met merken. Als je daar geen tijd voor hebt wordt dit echt lastig. Je koopt ook geen huis zonder het te bezichtigen, een auto zonder proefrit, et cetera.

Ik kan hier wel een paar speakers aanraden met een aanwezig hoog aangezien dat het live-gevoel goed brengt, maar als jij liever van een wat warmere klank houdt dan is mijn advies niets waard. Waarbij je dan ook nog eens hebt dat de ene wat anders verstaat onder "warm" dan de ander.

Aanvullend, staar je niet meteen blind op witte speakers. Met een beetje geduld en een rol folie kan je je speakers ook zeer netjes wrappen.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 09-04-2015 17:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat me iig bij dat Monitor Audio ook witte speakers voert :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 10:07
Tussen luidsprekers heb je enorme klankmatige verschillen. Je leest af en toe wel termen zoals "warm", "schel", "analytisch", "koel", "dynamisch" enz...
Een eerste voorselectie maken is een goed idee, maar dan moet je die maken met
1) budget, kleur en aanstuurbaar met jouw versterker
2) specs ('x' Hz min-max met 'y' dB verval en 'z' dB/watt rendement)

Waarom luisteren? Alle cantons (chrono, cd300, nog iets) die ik hoorde vond ik 'te' hard: het hoog kwam mij weinig verhullend en vrij direct over, waardoor het geheel niet zo muzikaal leek. Maar er zijn genoeg mensen die Canton helemaal "je dat" vinden: het ene oor is het andere niet dus. De verkopers en de Belgische invoerder spraken toen van typisch "Duits" geluid, vandaar dat ik alles links heb gelaten wat uit Duitsland kwam. Maar het ene is daarom niet slecht, goed of beter.

Ik kan wel met merken gooien met modellen van ±1000euro en leverbaar in het wit, maar heb jij er dan iets aan?
De "A-merken":
Monitor Audio Silver 6
Kef Q500
Bower & Wilkins 684 S2
Focal Chorus 816 V W
...

Enkele exoten:
XTZ 95.44 of misschien zelfs 98.36
Totem Staff
Piega TMicro6
...

In Britse media zal je veel jubelverhalen lezen van QAcoustics, in Frankrijk zullen mensen gek zijn van Davis of Highland en in Duitsland van Quadral. tjah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-07 14:23
Kijk ook eens naar de Triangle antal anniversary http://www.triangle-fr.com/anniversaire_en.php. Tijdens de luistersessies was ik behoorlijk verrast door de klank en de openheid.

Deze speakers heb ik gekocht als vervangen voor de Kef R500 en bevallen mij tot nu toe erg goed.

Als je even zoekt vind je ze voor +- €1300 per set Edit: Kom ze nu alleen nog maar voor €1600 tegen...(wel iets boven het budget, maar misschien de moeite waard). In wit bestaan ze ook, maar dan zijn ze wat lastiger te vinden omdat het een uitlopend model is.

[ Voor 15% gewijzigd door raze88 op 10-04-2015 10:56 . Reden: Prijs niet meer kunnen vinden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ah zie net dat een mod hem heeft vertaald naar een nieuw topic, helemaal goed :)

@Fear
Uiteraard ben ik van plan te gaan luisteren voor aanschaf :) Echter het aanbod is reuze. Ik hoop eigenlijk een voorselectie te kunnen maken op basis van de gegeven info in de TS zodat mij dit wat tijd bespaard. Wellicht dat er hier experts rondlopen die zeggen dat een bepaalde speaker niet echt lekker is voor onze muzieksmaak.

@raze88 ik ben niet vies van om eens een onbekend merk te proberen(uiteraard wel eerst luisteren). Ik was volgens mij ook één van de eersten met een Teufel PC set. 5.1(iets met magnum power edition) met een erg brute subwoofer. Muzieksmaak was ook wat anders destijds.

Wit hoeft van mij ook niet persé echter vergroot de WAF wel aanzienlijk. Enige wat ik er niet in krijg/wil is een eiken/kers kleur. Het wordt zwart of wit. Wrappen is idd een goede tip.

@de rest
Ook bedankt voor jullie aanvullingen.
Ik moet eerlijk zeggen dat 1000 euro wel echt de max is voor de speakers, liefst 600-800 voor een paar, maar mocht een set van 1000 euro echt een aardig verschil maken dan zou dat kunnen.

Dat Canton hard klinkt zou kunnen, ik ga het eens beluisteren. Ik neig nu lichtelijk naar Dali puur op basis van gelezen reviews, misschien valt het wel erg tegen in het echt.

Nog vergeten te benoemen, de speakers hoeven niet persé beesten te zijn op erg hoge volumes, ik hecht meer waarde aan speakers welke op laag volume goed presteren (lees goede/volledige weergave van de muziek).Mijn ouders hebben bijvoorbeeld Pioneer melkpakjes waar de stem op laag volume goed is maar de muziek bijna wegvalt.

Weet iemand wellicht nog speakers welke bij de TS passen van een jaar of wat oud(ze hoeven wat mij betreft niet nieuw te zijn). Liever een klasse hoger van 3-4 jaar oud dan nieuwe van een lagere klasse.

En is mijn huidige versterker nog beperkend voor onderstaande speakers.

Shortlist: (op volgorde van interesse)

Dali Zensor 7
Frequentiebereik: 40Hz - 26,5kHz
+Erg mooi en leverbaar in wit
+/- 860 euro
*deze ga ik zeker beluisteren

Yamaha NS-555
Frequentiebreik: 35Hz - 35kHz
Gevoeligheid: 88 dB
++Prijs 400 euro
-Alleen zwart maar gelukkig niet lelijk naar mijn mening.
*Geen idee hoe deze presteren tov andere boxen in dit lijstje. Ook de 5.0 set is erg goedkoop KLIK, het broertje 777 ook bekeken maar ik schat zo in dat het de meerprijs van 300 euro niet te verkopen valt.
productreview: Yamaha NS-555 (Zwart) review door MyrdhinM

Quadral Argentum 371
Frequentiebereik: 30Hz - 45Hz
Gevoeligheid: 88dB
+Prijs 430 euro
+Ook in wit leverbaar
+In 2012 één van de beste speakers in zijn klasse.

Klipsch RF-52II
Frequentiebereik: 36Hz - 24kHz
Gevoeligheid: 96dB
Vermogen: 100 - 400watt
+/- 700 euro

Kef Q500
-Iets mindere basweergave(volgens review)
-1000 euro

Quadral ASCENT 70 LE
+/- weinig over te vinden
+/-700 euro

Canton Chrono 509 DC
+/- 750 euro
-Oud? Vanaf 2007 leverbaar

Teufel T500 Mk2
+Stuk beter dan bovenstaande.
+/- stuk duurder 800 euro
-Uiterlijk --> afdekking per speaker ipv 1 geheel, ook alleen maar in zwart leverbaar.

Wharfedale Daimond 10.7
Frequentiebereik: 30Hz - 24kHz
Vermogen: 30-200 Watts
+/-Prijs 800
-Zwart
*Hopelijk ergens te beluisteren

[ Voor 43% gewijzigd door Appie Heijn op 13-04-2015 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07 11:55
Overweeg ook zeker de Highland Oran 4303 of het maatje groter de 4305. Ik heb zelf de 4303 (in t wit) nu een jaartje staan en ben nog elke keer onder de indruk van deze bijzondere speaker. Veel detail, voldoende laag. Ook prijstechnisch zeer vriendelijk. En wat die WAF zit het ook helemaal goed!
Wordt hier gebruikt voor muziek en films

Importeur is avtunes

Hifi.nl review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 18:31
Bowers & Wilkins 684 S2 is ook leverbaar in wit met de gebruikelijke 10% korting moet je die onder de 1000 euro kunnen kopen.
alleen gaan ze niet zo laag volgens de specs

http://www.stassen.nl/lui...ker/bowers-wilkins-684-s2

[ Voor 32% gewijzigd door Goofy1978 op 11-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je kijkt naar de dali Zensor, kijk (of luister :+ ) dan ook naar de ikon 5. Valt volgens mij nog binnen budget, en ik kocht de ikon 6 als demo model ook rond die prijs. Grootste verschil met de Zensor is de tweeter, die veel gedetailleerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Thanks voor de tips, heb de TS even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Wanneer je ziet dat sommige er bij sommige luidsprekers gesproken wordt van een bereik tot 45khz dan weet je ook wel hoe al het is, vermoedelijk -12db of zoiets!
Wanneer een luidspreker een hoog rendement heeft dan betekent het dat die luider zal spelen op gelijkaardige versterker. Uiteraard is dat niet het enige wat telt, maar het is al een goede startpunt. Klipsch heeft sowieso een hoog rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Zo heb een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag

Bij deze winkel kan ik de volgens speakers beluisteren:
Dali Zensor 5
Dali Zensor 7
Q-Acoustics 2050i
Davis Acoustics Maya
Kef Q500
B&W 684 S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Top! Leuk dat de winkel ook Q-Acoustics en Davis hebben staan, dat zijn 2 geliefde merken bij de jagers van top prijs/kwaliteit. Geef je ons jouw bevindingen door straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Uiteraard koppel ik het terug :)
Ik ben nu even wat HQ stuff aan het binnenhalen om de speakers echt op onze muzieksmaak te kunnen selecteren. Normaal gebruik ik Apple iTunes Match in de auto en af en toe over de 5.1 set(airplay).

Sinds een weekje een Beolab 1 set staan welke nog verkocht moet worden. Magnifieke speakers maar niet bijpassend in ons interieur(lees vrouw krijgt kippenvel van zowel uiterlijk(negatief) als geluidskwaliteit(positief).

Hoewel de beolab 1 al wat ouder is heb ik stiekem toch wel het gevoel dat het niet veel beter kan voor mijn niet audifiele achtergrond.

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=32604.jpg

Power amplifiers 3 units, Bass part Class D, Midrange/Treble part Class AB
Long-term maximum output power
per amplifier Bass: 450 W/4ohm
Midrange: 125 W/8ohm
Treble: 125 W/8ohm Effective Frequency range 39 - 20,000 Hz

[ Voor 37% gewijzigd door Appie Heijn op 14-04-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:03
Om een beetje advies te geven moet je eigenlijk eerst wat geluisterd hebben en weten van wat voor soort klank je houdt. Ik zou willen zeggen dat wanneer je Dali mooi vindt klinken je ook naar Dynaudio kunt gaan kijken, die heeft dezelfde heldere scandinavische sound maar iets verfijnder.

Heb zelf de Dali Zensor 5 overigens maar die zijn redelijk klein dus zonder subwoofer zou ik dat niet aandurven. De Zensor 7 of Ikon 5 is dan een veel betere optie.

Verder heeft Klipisch echt een hele aparte sound die je echt moet liggen en zijn B&W en Wharfedale wat warmer en "wolliger" over het algemeen net als de meeste andere Britse merken. Daarnaast zijn Monitor Audio en Focal weer wat neutraler over het algemeen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
De Beolab 1 dat zijn ook wel kanonnen zeg, beetje beolab penta active in beolab6000 disguise.
Audiofiel-gezien gaan de laatste beolab penta's en de beolab 5 een stap verder, desalniettemin zijn het erg leuke hebbedingen!
Waren dat trouwens niet de eerste b&o speakers met ICE-power versterker modules?
In welke kleur heb je ze? En aan welk bedrag denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Appie Heijn schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:29:
Zo heb een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag

Bij deze winkel kan ik de volgens speakers beluisteren:
Dali Zensor 5
Dali Zensor 7
Q-Acoustics 2050i
Davis Acoustics Maya
Kef Q500
B&W 684 S2
Niet de B&W 685 S2? Mooie stands erbij en klaar ;)

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Heeft die voordelen tov de 684 s2?

De WAF is namelijk niet echt hoog voor de stands 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Road Rebel
https://dl.dropboxusercon...0150415_163415000_iOS.jpg
Donker paars/blauw zou ik ze omschrijven.
Ik denk dat ze een 1200 euro kunnen opbrengen. Zet ze binnenkort op marktplaats, had nog een kennis welke wel interesse had die gaat ze eerst even beluisteren/bekijken. Mocht je interesse hebben PM maar even :)
Het zijn idd echte kannonen, en ze maken elke dag weer indruk een waar feest, maar qua uiterlijk matchen ze niet echt helaas. Idd zijn het de eerste B&O met ICE.

Nou het is geslaagd! Ik heb vanochtend 1-1,5 uur kunnen luisteren naar verschillende muziekstijlen via onderstaande speakers. Ik heb de volgende speakers beluisterd:
Dali Zensor 7
Q-Acoustics 2050i
Davis Acoustics Maya
B&W 684 S2
Een duurdere Davis Acoustics en een veel duurdere Monitor Audio.

De Kef krijg ik qua uiterlijk niet door de toelatingscommisie. Dus daar heb ik ook niet naar geluisterd. Erg mooi om zoveel verschillende boxen te kunnen horen met een druk op de knop. Alles getest vanaf een Marantz 7008.

1. Dali Zensor 7
2. B&W 684 S2
3. Q-Acoustics
4. Davis Maya

Voor mij had de Zensor 7 het fijnste geluid. Ook de enige speaker waar ik niet het idee had dat de subwoofer even aangezet moest worden. De B&W's waren het net niet, qua hoog en midden vergelijkbaar met de Zensor 7 maar qua lagere tonen toch wat minder. De Q-Acoustics moest ik in het begin erg aan wennen, na een 10-15 minuten klinken ze erg lekker, alleen de Zensor is toch iets warmer. Het stemgeluid(door de tweeters) op de Q-Acoustics komt net even wat te direct op mij over. Bij wat hogere volumes had ik na een paar minuten zoiets van nou is het wel weer mooi geweest. Dit heb ik met de Zensor 7 niet 1x gehad. In vergelijking met de rest kwamen de Maya's niet echt lekker op mij over, erg behouden en ingetogen tov de anderen. En de Monitor Audio speakers(€1000 ps) klinken echt magnifiek maar zelfs daar mis ik een beetje de lagere tonen, het zal wel aan mijn smaak liggen denk ik. Ben een 5.1 set van Teufel gewend en nu dan de Beolab 1 met 2x 450W bas speakers.

De Q-Acoustics vond ik qua uiterlijk het mooist maar de Zensor 7 is ook erg netjes met de RVS "poot" eronder.

Nu het volgende dilemma, de versterker, vooraf al gekozen voor een Marantz/Denon of een Yamaha. Na het bekijken van de apps(is voor mij+echtgenoot van toegevoegde waarde) voor Yamaha gekozen. Nu alleen nog het type uitkiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Appie Heijn op 17-04-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 10:39

Copyman

Dode muis

Interessant topic! Je zit/zat in exact dezelfde situatie als ik, alleen heb ik minder kaas van hi-fi gegeten. ;)

Gisteren heb ik een aantal speakers bij lokale hifiwinkels beluisterd, waaronder ook de Dali Zensor 7 en KEF Q500. Daarnaast nog de Dali Ikon-serie en speakers van Boston Accoustics en Polk Audio. Nu heb ik niet een heel erg getraind oor, maar ik had ook het beste gevoel bij de Dali Zensor 7. Precies wat je al zegt, een warm geluid en niet het idee dat je een sub mist. De Dali Ikon 5 MK2's kwamen eigenlijk al niet in aanmerking ivm het budget, maar ik vond ze ook wat te aanwezig in de hoge tonen (dubbele tweeter). De KEF Q500 konden mijn inziens niet tippen aan de Zensors als het om de lage tonen gaat. Boston en Polk heb ik wel even naar geluisterd, maar dat was gewoon bijkomend.

Vanmiddag kwam ik op internet nog de Teufel Ultima 40 MK2's tegen. Ik lees uiteenlopende reacties, de één is er laaiend enthousiast over, de ander gelooft zijn oren niet als hij van de Ultima 40 MK2's naar Zensor 7's gaat. Heb je toevallig ervaring met de Ultima 40 MK2's?

Voor nu lijkt het er op dat ik ga voor een Denon AVR-X2100W met de Zensor 7's, maar ik zit nog in dubio wat de Ultima 40 MK2's betreft. Het nadeel is dat je die nergens in de winkel kan beluisteren. :-(

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07 11:55
Heb je geluisterd met je eigen versterker, of ieder geval op de versterker waar je voor denkt te gaan? Zelf heel erg gemerkt vorig jaar dat dit heel erg uitmaakt. Verder is het mooist eigenlijk ook nog de speakers thuis te testen, omdat de ruimte waar je ze plaats heel erg veel invloed heeft op het geluid en vooral de ontwikkeling van het geluid richting je oren.
Het mooie van Teufel is natuurlijk de probeer service zodat je ze een paar weken thuis kan laten spelen. Reviews die ik ken zijn over het algemeen zeer goed, dus denk dat het zeker de moeite waard is om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Wat ik gelezen heb over de Ultima 40's is dat de afwerking en materiaal gebruik niet top zijn. Of dit echt zo is zou je eigenlijk zelf moeten kijken. Dit vindt ik zelf wel een objectieve review
https://www.alpha-audio.n...iew-teufel-ultima-40-mk2/

Ik heb helaas niet op mijn eigen toekomstige versterker kunnen testen. Volgens mij was het een SR7008 van Marantz. Één en ander hangt af wat voor prijsje ze kunnen maken voor de zensor 7 en een RX-A830 waar ik denk ik toch naar neig. Na de 830 komt een heel groot gat waardoor je je budget moet verdubbelen (binnen yamaha) zie Appie Heijn in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 20-04-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Een teufel kost ook minder dan de helft van zo een zensor, het lijkt mij logisch dat er ergens toch iets van verschil moet zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Klopt maar het hoeft niet 2x slechter te zijn 😉 ik weet wel zeker van niet

Kwestie van keuze in
Geluid
Uiterlijk
Bouwkwaliteit
Budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 16:57
ik heb zelf de teufels gehoord en gezien.
wat mij betreft een zeer, maar dan ook zeer goede prijs/kwaliteit/prestatie verhouding.

ik zou zeggen lekker testen, bevalt het niet, stuur je ze terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Het gratis thuis proberen is natuurlijk heel klantvriendelijk maar is op zich ook ene gevolg van "directe" aankoop. Zo direct is dat natuurlijk niet want "directe" verkopers zijn vaak handelaars van Chinese hifi (zo ook emotiva, xtz), in het beste geval is de conceptie eigen (en daar is niets mis mee).

Trouwens, weet er iemand of je bij xtz of nubert ook thuis mag proberen?

Trouwens: Eigenlijk geldt het gratis retourneren bij elke luidspreker die je op internet aanschaft. Maar vaak durven we het niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik heb ook even getwijfeld of ik de speakers zou proberen. Echt het niet beschikbaar zijn van de surround uitbreiding set in het wit heeft mij er van weerhouden. Hoe raar...

Pagina: 1