Heeft iemand suggesties voor een goede staande luidspreker?
Uiteraard is het beter om te luisteren echter ontbreekt mij daar nu echt de tijd aan. Het aanbod is reuze. Ik hoop eigenlijk een voorselectie te kunnen maken op basis van de gegevens in deze TS zodat mij dit wat tijd bespaard. Wellicht dat er hier experts rondlopen die zeggen dat een bepaalde speaker niet echt lekker is voor onze muzieksmaak.
Doel/waarom?:
Teufel E300 digital eruit of eerst nog even gebruiken voor films. Dus beginnen met 2 goede stereospeakers en in toekomst uitbreiden met center en surround. Ik heb bij mijn i-mac een Teufel Concept B200 welke muzikaal gezien mijn 5.1 set finaal weg speelt. Dat triggerde bij mij wat, dit wil ik beneden in de woonkamer ook
Budget:
Liefst €600-800 voor een paar, maar mocht een set van 1000 euro echt een aardig verschil maken dan zal ik het overwegen.
Muziek:
Dotan, Hozier, 2Cellos, Katie Melua, Muse, Agnes Obel, Racoon, heel af en toe wat dance
Wat ik niet wil:
Een speaker uitmuntend voor muziek welke totaal niet lekker klinkt met films.
Een speaker welke door de mand valt zonder subwoofer ondersteuning.
Ik heb nog een Marantz PM5004 stereoversterker staan welke ik eerst wel kan inzetten(hoop ik) daarna een leuke 5.1/7.1 versterker. Gaat deze versterker het trekken met één van onderstaand paar speakers?
Specs PM5004:
2x 55 Watt bij 4 Ohm
of
2x 40 Watt bij 8 Ohm.
Ohja bonuspunten als de speakers in het wit leverbaar zijn(ivm WAF), alleen houtkleur is no go.
Shortlist: (op volgorde van interesse)
Dali Zensor 7
Frequentiebereik: 40Hz - 26,5kHz
Gevoeligheid: 90dB
+Erg mooi en leverbaar in wit
+/- 860 euro
*deze ga ik zeker beluisteren
Dali Icon 5 MK2
- 1000 euro
*Tegelijk beluisteren met de Zensor 7
Yamaha NS-555
Frequentiebreik: 35Hz - 35kHz
Gevoeligheid: 88 dB
++Prijs 400 euro
-Alleen zwart maar gelukkig niet lelijk naar mijn mening.
*Geen idee hoe deze presteren tov andere boxen in dit lijstje. Ook de 5.0 set is erg goedkoop KLIK, het broertje 777 ook bekeken maar ik schat zo in dat het de meerprijs van 300 euro niet te verkopen valt.
productreview: Yamaha NS-555 (Zwart) review door MyrdhinM
Quadral Ferrum 7000 5.0 set
Frequentiebereik: 28Hz - 25kHz
+555 euro
Review
Klipsch RF-52II
Frequentiebereik: 36Hz - 24kHz
Gevoeligheid: 96dB
Vermogen: 100 - 400watt
+/- 700 euro
Quadral Argentum 371
+430 euro
+Ook in wit leverbaar
+In 2012 één van de beste speakers in zijn klasse.
Nubert nuLine 84
Frequentiebereik: 37Hz - 23kHz
Gevoeligheid: 84,5dB(redelijk afwijkend laag-->betekend dit zware versterker nodig?)
1030 euro
Review
Kef Q500
-Iets mindere basweergave(volgens review)
-1000 euro
Canton Chrono 509 DC
+/- 750 euro
-Oud? Vanaf 2007 leverbaar
Teufel T500 Mk2
+Stuk beter dan bovenstaande.
+/- stuk duurder 800 euro
-Uiterlijk --> afdekking per speaker ipv 1 geheel, ook alleen maar in zwart leverbaar.
Teufel Ultima 40 Mk2
+Interessant geprijsd 500 euro
+Bekend met het merk..
-Bouwkwaliteit is niet top heb ik gelezen/gehoord uit reviews.
Wharfedale Daimond 10.7
Frequentiebereik: 30Hz - 24kHz
Vermogen: 30-200 Watts
+/-Prijs 800
-Zwart
*Hopelijk ergens te beluisteren
Zitten hier speakers tussen waarvan iemand weet dat ze niet geschikt zijn voor mijn doel of andere manco's hebben, wellicht mis ik nog een interessante keuze?
Ah zie net dat een mod hem heeft vertaald naar een nieuw topic, helemaal goed
Dat Canton hard klinkt zou kunnen, ik ga het eens beluisteren. Ik neig nu lichtelijk naar Dali puur op basis van gelezen reviews, misschien valt het wel erg tegen in het echt.
Nog vergeten te benoemen, de speakers hoeven niet persé beesten te zijn op erg hoge volumes, ik hecht meer waarde aan speakers welke op laag volume goed presteren (lees goede/volledige weergave van de muziek).Mijn ouders hebben bijvoorbeeld Pioneer melkpakjes waar de stem op laag volume goed is maar de muziek bijna wegvalt.
Uiteraard is het beter om te luisteren echter ontbreekt mij daar nu echt de tijd aan. Het aanbod is reuze. Ik hoop eigenlijk een voorselectie te kunnen maken op basis van de gegevens in deze TS zodat mij dit wat tijd bespaard. Wellicht dat er hier experts rondlopen die zeggen dat een bepaalde speaker niet echt lekker is voor onze muzieksmaak.
Doel/waarom?:
Teufel E300 digital eruit of eerst nog even gebruiken voor films. Dus beginnen met 2 goede stereospeakers en in toekomst uitbreiden met center en surround. Ik heb bij mijn i-mac een Teufel Concept B200 welke muzikaal gezien mijn 5.1 set finaal weg speelt. Dat triggerde bij mij wat, dit wil ik beneden in de woonkamer ook
Budget:
Liefst €600-800 voor een paar, maar mocht een set van 1000 euro echt een aardig verschil maken dan zal ik het overwegen.
Muziek:
Dotan, Hozier, 2Cellos, Katie Melua, Muse, Agnes Obel, Racoon, heel af en toe wat dance
Wat ik niet wil:
Een speaker uitmuntend voor muziek welke totaal niet lekker klinkt met films.
Een speaker welke door de mand valt zonder subwoofer ondersteuning.
Ik heb nog een Marantz PM5004 stereoversterker staan welke ik eerst wel kan inzetten(hoop ik) daarna een leuke 5.1/7.1 versterker. Gaat deze versterker het trekken met één van onderstaand paar speakers?
Specs PM5004:
2x 55 Watt bij 4 Ohm
of
2x 40 Watt bij 8 Ohm.
Ohja bonuspunten als de speakers in het wit leverbaar zijn(ivm WAF), alleen houtkleur is no go.
Shortlist: (op volgorde van interesse)
Dali Zensor 7
Frequentiebereik: 40Hz - 26,5kHz
+Erg mooi en leverbaar in wit
+/- 860 euro
*deze ga ik zeker beluisteren
Dali Icon 5 MK2
- 1000 euro
*Tegelijk beluisteren met de Zensor 7
Yamaha NS-555
Frequentiebreik: 35Hz - 35kHz
Gevoeligheid: 88 dB
++Prijs 400 euro
-Alleen zwart maar gelukkig niet lelijk naar mijn mening.
*Geen idee hoe deze presteren tov andere boxen in dit lijstje. Ook de 5.0 set is erg goedkoop KLIK, het broertje 777 ook bekeken maar ik schat zo in dat het de meerprijs van 300 euro niet te verkopen valt.
productreview: Yamaha NS-555 (Zwart) review door MyrdhinM
Quadral Ferrum 7000 5.0 set
Frequentiebereik: 28Hz - 25kHz
+555 euro
Review
Klipsch RF-52II
Frequentiebereik: 36Hz - 24kHz
Gevoeligheid: 96dB
Vermogen: 100 - 400watt
+/- 700 euro
Quadral Argentum 371
+430 euro
+Ook in wit leverbaar
+In 2012 één van de beste speakers in zijn klasse.
Nubert nuLine 84
Frequentiebereik: 37Hz - 23kHz
Gevoeligheid: 84,5dB(redelijk afwijkend laag-->betekend dit zware versterker nodig?)
1030 euro
Review
Kef Q500
-Iets mindere basweergave(volgens review)
-1000 euro
Canton Chrono 509 DC
+/- 750 euro
-Oud? Vanaf 2007 leverbaar
Teufel T500 Mk2
+Stuk beter dan bovenstaande.
+/- stuk duurder 800 euro
-Uiterlijk --> afdekking per speaker ipv 1 geheel, ook alleen maar in zwart leverbaar.
Teufel Ultima 40 Mk2
+Interessant geprijsd 500 euro
+Bekend met het merk..
-Bouwkwaliteit is niet top heb ik gelezen/gehoord uit reviews.
Wharfedale Daimond 10.7
Frequentiebereik: 30Hz - 24kHz
Vermogen: 30-200 Watts
+/-Prijs 800
-Zwart
*Hopelijk ergens te beluisteren
Zitten hier speakers tussen waarvan iemand weet dat ze niet geschikt zijn voor mijn doel of andere manco's hebben, wellicht mis ik nog een interessante keuze?
Ah zie net dat een mod hem heeft vertaald naar een nieuw topic, helemaal goed
Dat Canton hard klinkt zou kunnen, ik ga het eens beluisteren. Ik neig nu lichtelijk naar Dali puur op basis van gelezen reviews, misschien valt het wel erg tegen in het echt.
Nog vergeten te benoemen, de speakers hoeven niet persé beesten te zijn op erg hoge volumes, ik hecht meer waarde aan speakers welke op laag volume goed presteren (lees goede/volledige weergave van de muziek).Mijn ouders hebben bijvoorbeeld Pioneer melkpakjes waar de stem op laag volume goed is maar de muziek bijna wegvalt.
[ Voor 53% gewijzigd door Appie Heijn op 13-04-2015 00:12 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L