Nieuwe Mac Pro & slechte wifi ontvangt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-03-2021
Hallo medemensen,

Ik ben nieuw hier, ik heb gister een nieuwe Mac Pro aangeschaft omdat ik gek werd van windows virussen etc.

Nu heb ik alles aangesloten en geïnstalleerd alleen is mijn WIFI zeer-slecht. Als ik mijn wifi uit doe en dan weer aan doe werkt hij de eerste 10 seconde super snel, en daarna bijna helemaal niet. Het lijkt alsof iets hem blokkeert, weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen ?

Verder heb ik tele2 internet, zou het daar aan kunnen liggen ?

Ik dank jullie alvast vriendelijk.

E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben nog even mijn glazen bol aan het opstarten, maar het lijkt erop dat ie updates moet afwerken en dat gaat nog even duren, dus om alvast verder te komen zou je kunnen posten wat voor wifi router/ap je hebt en waar je bereik wilt: op zolder of naast de router bijvoorbeeld ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57
Laatste OSX Yosemite update al gedraaid? Die doet ook WiFi issues fixen. Verder is e.e.a. sterk afhankelijk van de locatie van je machine t.o.v. je WiFi apparaat, welke frequentie je gebruikt, etc. Kortom, wat RGAT al aangeeft: iets meer info zou welkom zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
RGAT&Willem hartstikke bedankt voor de snelle reactie

De mac pro zit op mijn kamer op de 2e verdieping.
ik heb zo kastje beneden waar tele2 op staat en die internet geeft, die is verder niet aangesloten op een andere router.

Ik heb de mac geüpdate naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
Ik vind het vooral raar dat waneer ik mijn wifi uit doe en daarna weer aandoe hij de eerste paar seconde erg snel is, en daarna weer bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Emirio schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:31:
RGAT&Willem hartstikke bedankt voor de snelle reactie

De mac pro zit op mijn kamer op de 2e verdieping.
ik heb zo kastje beneden waar tele2 op staat en die internet geeft, die is verder niet aangesloten op een andere router.

Ik heb de mac geüpdate naar de laatste versie.
Merk en type is dan ook handig, hoewel de standaard geleverde modem/router combi's regelmatig prut zijn zitten er sommige tussen met prima wifi :)
Als je naast de router gaat zitten, gewoon om even te testen, veranderd dat iets?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
Davollink
Model DV-2020
INPUT: DC12.0v
Freq band: 2.4 - 2.472Ghz

Bedoelt u dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
Ik kan niet even testen om naast de router te zitten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Werkt het met een andere computer op die locatie wel goed?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
In principe wel.
Ipad en mobiel heeft er geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 15:44
Wellicht eens een scan doen om te zien welke Wi-Fi kanalen nog vrij zijn? Mogelijk zitten teveel mensen op hetzelfde kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je met Option (Alt) ingedrukt het Wi-Fi icon in de menubalk opent, wat krijg je dan te zien als Channel, Country Code, RSSI, Noise, TX Rate en PHY mode?

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 09-04-2015 21:32 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
Kanaal 1 (2,4 ghz, 20 mhz)
Rssi -69dbm
Tx snelheid schommelt tussen 18 mbps en 55
Phy modus 802.11g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Als je toch niet van plan bent om met je Mac Pro te gaan slepen kun je beter een ethernetkabel naar boven trekken. Dat werkt nog altijd het meest stabiel. Als je geen kabel wilt trekken zou je een powerline setje kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En probeer eens een 5Ghz verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Pjotr schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:20:
Als je toch niet van plan bent om met je Mac Pro te gaan slepen kun je beter een ethernetkabel naar boven trekken. Dat werkt nog altijd het meest stabiel. Als je geen kabel wilt trekken zou je een powerline setje kunnen proberen.
moet je ook weer een ethernet adapter kopen. Een mac heeft geen utp poort zoals je weet.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 00:38

doc

Sircuri schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:08:
[...]

moet je ook weer een ethernet adapter kopen. Een mac heeft geen utp poort zoals je weet.
Een Mac Pro heeft 2x Gigabit onboard. Een Macbook Pro 1, De Macbook Pro Retina idd geen.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

doc schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:17:
[...]

Een Mac Pro heeft 2x Gigabit onboard. Een Macbook Pro 1, De Macbook Pro Retina idd geen.
Juist, ik ging er even van uit dat hij een macbook pro bedoelde inderdaad. Gezien zijn technische kennis had ik niet bedacht dat het wellicht een Mac Pro kon wezen. 8)7

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
Bedankt voor jullie reacties.
Ik was vandaag ook met apple support op de telefoon.
Ik had een nieuwe account gemaakt en toen deed het internet het weer voor een tijdje goed.
Hij sloot wel uit dat het waarschijnlijk geen hardware probleem is.

Maar nu heb ik toch soms nog weleens dat de wifi wel gewoon goede verbinding heeft maar dan toch na een poosje (tien min of soms korter) opeens extreem langzaam wordt.

Een ethernet-kabel zal naar boven zal ik voor de toekomst zeker wel doen.
Ik ga inderdaad niet slepen met mijn mac pro dus hij heeft gewoon een vaste plekje.
Maar kan er ook niet gewoon bijvoorbeeld een goede router boven staan op de bureau en dan gewoon een kabel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Emirio schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:34:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik was vandaag ook met apple support op de telefoon.
Ik had een nieuwe account gemaakt en toen deed het internet het weer voor een tijdje goed.
Hij sloot wel uit dat het waarschijnlijk geen hardware probleem is.

Maar nu heb ik toch soms nog weleens dat de wifi wel gewoon goede verbinding heeft maar dan toch na een poosje (tien min of soms korter) opeens extreem langzaam wordt.

Een ethernet-kabel zal naar boven zal ik voor de toekomst zeker wel doen.
Ik ga inderdaad niet slepen met mijn mac pro dus hij heeft gewoon een vaste plekje.
Maar kan er ook niet gewoon bijvoorbeeld een goede router boven staan op de bureau en dan gewoon een kabel trekken?
Dat kan. Maar Tele2 is niet de snelste en je verbindingstechniek 802.11g is al helemaal belabberd oud dus dat zal niet veel verschil maken.

Wellicht is een powerline adapter een oplossing? Die heb je al voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emirio
Zoals jullie wellicht wel hebben gemerkt ben ik niet een expert over wifi connectie.
Maar is er ook een manier waarop ik de phd-mode kan veranderen?
Wat is het snelste daarvan?
Moet ik dan bij mij tele 2 modem zijn, of is dat iets wat ik op mijn mac verander?
Wat zijn de beste opties voor het snelste wifi voor mijn mac pro?
Ik zit nogmaals 1 etage hoger, de modem is beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Met zo'n lage Tx snelheid zou je zeggen dat je signaal niet lekker doorkomt op je 2e etage. (Afhankelijk van snelheid van je internet abo).

Router proberen lijkt me niet zo'n gek idee. Of iets van een wifi-booster/range extender?

Kabel trekken is altijd stabieler natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door kaassouffle op 11-04-2015 09:24 ]

Pagina: 1