Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwieger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik heb een VPN tunnel opgezet tussen twee Cisco EPC 3925 modems (standaard bij Ziggo), waardoor ik nu op het netwerk van mijn schoonfamilie kan en veilig bestanden kan delen. Bijzonder makkelijk op te zetten, moet ik zeggen.

Maar wat ik nergens in de documentatie kan vinden: gaat nu alle internetverkeer vanaf locatie A door de tunnel naar locatie B en dan internet op? Ook als ik naar nu.nl ga?

Ter vergelijking: als ik in het buitenland ben en ik wil Nederlandse content kijken (bijvoorbeeld livestreams van sport), dan maak ik verbinding met mijn VPN server thuis, waardoor ik kan doen alsof ik in Nederland zit. Ik ga er dan vanuit dat alle verkeer via mijn VPN server loopt. Werkt dit met een VPN tunnel tussen twee routers ook zo? Of gaat alleen verkeer dat specifiek van locatie A naar locatie B (en vv) wordt gestuurd 'door de tunnel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

als je je eigen ip weet zou je voor het gemak eens kunnen browsen naar www.watismijnip.nl. Dan weet je of je via jou router het internet op gaat of via je familie.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
code:
1
Tracert google.nl

Zie je gelijk waar je verkeer heen gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door RGAT op 09-04-2015 12:59 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dat is afhankelijk wel type VPN en hoe je het hebt ingesteld.

Zoals hierboven aangegeven is het makelijk te achterhalen door een trace te doen of een website te bezoeken.

Ik maak altijd van Site to Site VPN gebruik in een soort "splittunnel" mode, waardoor alleen mijn lokale subnet naar de andere kant gestuurd word en vice verse, internet traffic blijft hierbij gewoon netjes over de eigen internet verbinding lopen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwieger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 13:26
Even een testje gedaan: het ip-adres is met en zonder tunnel hetzelfde en ook tracert geeft exact hetzelfde resultaat in beide situaties. Volgens mij werkt het dus exact als gewenst.

Dank voor het meedenken!