We gaan een personeelsfeest houden op het werk. Nu leek de persoon die het organiseerde enorm leuk om het via een ticket systeem aan te melden (zodat je naar een echt festival gaat)
Website gemaakt in wordpress en zelf een simpel 'eticket' systeem gemaakt.
Structuur
Naam / Land / Datum aanmelding / Barcode1 / Checktin_b1 / Barcode2 / Checktin_b2
Barcode1 is standaard ingevuld (medewerker), barcode2 kan leeg zijn als je namelijk niemand mee neemt.
Echter moet er nu ook een soort checkin komen als mensen zich met het ticket bij de poort melden. Ivm brand en ook voor stats wie wel of niet is gekomen.
Bliep barcode word ingevuld in een form (veldnaam barcode) Checktin_b1 of Checktin_b2 word geupdate naar status 1 (0 is niet ingecheckt)
Nu zit ik met 1 probleem hoe fix ik die update query? Mensen kunnen niet zien of het nu barocde1 of 2 is. Ik heb geen flauw idee hoe ik nu bepaal als ik nu barcode 1 of 2 scan en dan barcode 1 of 2 update naar checktin = 1
Als ik 1 barcode had gehad was veldnaam niet het probleem geweest
.
Heb nu dit aan code maar dat gaat hem niet worden, update werkt nu maar op 1 veld
ik moet iets kunnen dat ik vanaf de select bepaal dat het om sleutel1 of sleutel2 is. Alleen ik heb geen flauw idee hoe.
Website gemaakt in wordpress en zelf een simpel 'eticket' systeem gemaakt.
Structuur
Naam / Land / Datum aanmelding / Barcode1 / Checktin_b1 / Barcode2 / Checktin_b2
Barcode1 is standaard ingevuld (medewerker), barcode2 kan leeg zijn als je namelijk niemand mee neemt.
Echter moet er nu ook een soort checkin komen als mensen zich met het ticket bij de poort melden. Ivm brand en ook voor stats wie wel of niet is gekomen.
Bliep barcode word ingevuld in een form (veldnaam barcode) Checktin_b1 of Checktin_b2 word geupdate naar status 1 (0 is niet ingecheckt)
Nu zit ik met 1 probleem hoe fix ik die update query? Mensen kunnen niet zien of het nu barocde1 of 2 is. Ik heb geen flauw idee hoe ik nu bepaal als ik nu barcode 1 of 2 scan en dan barcode 1 of 2 update naar checktin = 1
Als ik 1 barcode had gehad was veldnaam niet het probleem geweest

Heb nu dit aan code maar dat gaat hem niet worden, update werkt nu maar op 1 veld
ik moet iets kunnen dat ik vanaf de select bepaal dat het om sleutel1 of sleutel2 is. Alleen ik heb geen flauw idee hoe.
code:
1
2
3
4
5
6
| $barcode_zoek=$_POST['barcode_zoek']; mysql_query("SELECT sleutel1, sleutel2 FROM igo_reg_test WHERE sleutel1 LIKE '%".$barcode_zoek."%' OR sleutel2 LIKE '%".$barcode_zoek."%'") or die(mysql_error()); mysql_query("UPDATE igo_reg_test SET checktin_s1 = '1' WHERE sleutel1 = '".$barcode_zoek."'") or die(mysql_error()); mysql_query("UPDATE igo_reg_test SET checktin_s2 = '1' WHERE sleutel2 = '".$barcode_zoek."'") or die(mysql_error()); echo "Updated data successfully\n"; |
[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 09-04-2015 11:01 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe