Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hotmail spoof e-mail, hoe komen ze aan mijn contacten?

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik kreeg vanmorgen een bericht van mijn vrouw dat ze een spoof e-mail van mijn Hotmail account gekregen heeft. Ik heb meteen even gekeken of mijn account gehacked was, maar er stond niets in de verzonden berichten en ook op de recente activiteit was niets geks te zien.

Waarschijnlijk heeft iemand mijn e-mail adres gespoofed. Alleen die e-mail is naar alle contacten gegaan die ik in dat account heb en ik vraag me af hoe ze dan aan die contacten zijn gekomen? Weet iemand misschien hoe die spammers dat voor elkaar krijgen?

Hail to the king baby!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Hier een duidelijk bericht van Wikipedia, ik hoop dat dit wat duidelijk maakt :).

Quote van Wikipedia
Ook zijn er computervirussen die e-mail spoofing gebruiken om zichzelf te verspreiden. Het virus gebruikt een ander adres dat het op de geïnfecteerde computer heeft aangetroffen als afzender. In sommige gevallen maakt het virus ook zelf een e-mailadres aan. Yaha.E is niet het eerste virus dat de afzender vervalst. Het Klez.H-virus deed dat zelfs structureel en is daardoor tot op heden lastig te bestrijden. Mensen van wie de computer geïnfecteerd is, kunnen moeilijk worden gewaarschuwd, omdat hun e-mailadres voor de meeste ontvangers onbekend is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Tegenwoordig zijn er genoeg apps en websites die heel je agenda/contacten leegtrekken om hun uit te nodigen. Dat doen ze niet altijd in overleg met de gebruiker.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

it0 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:28:
Tegenwoordig zijn er genoeg apps en websites die heel je agenda/contacten leegtrekken om hun uit te nodigen. Dat doen ze niet altijd in overleg met de gebruiker.
Bij Android, in de Play Store, word dit wel altijd aangegeven. Waar ze toegang tot hebben. Dus dat moet dan met apps zijn buiten de Play Store wat jij bedoelt (?)

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Anonymoussaurus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:32:
[...]

Bij Android, in de Play Store, word dit wel altijd aangegeven. Waar ze toegang tot hebben. Dus dat moet dan met apps zijn buiten de Play Store wat jij bedoelt (?)
Dat maakt dan toch niet uit, in beide gevallen hebben ze toegang. Wat ze vervolgens met die data doen of hoe ze dat hebben beveiligd tegen derden weet ik niet. Maar of het een android app is of een web app ala facebook weet ik niet. Daarnaast zijn er vast nog andere zaken te bedenken.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

it0 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:11:
[...]

Dat maakt dan toch niet uit, in beide gevallen hebben ze toegang. Wat ze vervolgens met die data doen of hoe ze dat hebben beveiligd tegen derden weet ik niet. Maar of het een android app is of een web app ala facebook weet ik niet. Daarnaast zijn er vast nog andere zaken te bedenken.
Als jij het via de Play Store installeert, en er staat bij dat ze toegang hebben tot je email. Dan lijkt het mij dat je dat dan niet installeert (die game of applicatie).

Verwijderd

urk_forever schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:34:
Ik kreeg vanmorgen een bericht van mijn vrouw dat ze een spoof e-mail van mijn Hotmail account gekregen heeft. Ik heb meteen even gekeken of mijn account gehacked was, maar er stond niets in de verzonden berichten en ook op de recente activiteit was niets geks te zien.
Dit klinkt toch echt alsof iemand in je account kan. Ik zou even mijn wachtwoord veranderen als ik jou was.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Anonymoussaurus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:13:
[...]

Als jij het via de Play Store installeert, en er staat bij dat ze toegang hebben tot je email. Dan lijkt het mij dat je dat dan niet installeert (die game of applicatie).
Er zal staan dat men toegang heeft tot je contacten. Afhankelijk van de app, bv whatsapp is het best handig dat men daar toegang tot heeft.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

it0 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:34:
[...]

Er zal staan dat men toegang heeft tot je contacten. Afhankelijk van de app, bv whatsapp is het best handig dat men daar toegang tot heeft.
Misschien is dat bij de nieuwe Android zo (?) Loop ik hier rond met mijn Android 4.3. Ook heb ik dat belabberde Touchwiz. Ik zal er voortaan eens op letten :9

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06
it0 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:28:
Zou kunnen, maar ik heb me recent nergens aangemeld of apps geinstalleerd. Ik gebruik ook geen Android dus het kunnen ook geen Android apps zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:16:
[...]

Dit klinkt toch echt alsof iemand in je account kan. Ik zou even mijn wachtwoord veranderen als ik jou was.
Tja, lijkt me sterk, maar ik zal voor de zekerheid toch maar het wachtwoord wijzigen.

Hail to the king baby!

Pagina: 1