Hoe kan ik vanuit NL smssen naar Duitse smsdienst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_vd_Berg
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-04-2024
Gegroet GoT'ers :>

Ik wil graag sms-sen naar de Duitse teletext van kanaal ProSieben.
Echter kan ik dat niet vanaf mijn Nederlandse gsm-nummer.

Voorbeeld:
Als ik in Nederland met een Nederlandse gsm naar 3333 sms, dan komt deze aan bij de 3FM studio.
Zou een Duitser met een Duitse gsm dit doen dan gebeurd er wrs helemaal niks. Das mooi k*t...!

Want voor mij geld denk ik hetzelfde....
Ik wil sms-sen naar het Duitse nummer 88588.
Kan iemand mij vertellen wat ik daarvoor nodig heb.

Heb ik een Duitse simkaart nodig?
En kan ik dan wel vanaf Nederlandse bodem naar 88588 sms-sen?
Moet ik op Duitse bodem staan zodat ik gebruik maak van een Duitse provider?
Wie kan mij helpen?

Mijn dank zal verpletterd zijn! O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je zult sowieso een duitse simkaart moeten hebben, of je dan ook op 't netwerk van een duitse provider moet zitten, weet ik niet, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:58
Volgens mij is het al goed als je op een Duits netwerk zit, net zoals je in Duitsland kunt bellen naar nummers in Duitsland zonder +49 ervoor te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11

KrazyJay

Een duitse simkaart voldoet. Locatie is minder belangrijk omdat jouw sms-centrale (die van de provider dus) dat verkorte nummer moet kennen. Aangezien het een Duits verkort nummer is, werken alle sms-centrales van de Duitse providers dus, tenzij die (bijvoorbeeld voor kinderen) die verkorte nummers blokkeren. Maar dat weten de providers wel te zeggen mocht je het ze vragen. Een sms-centrale is een soort van router van de provider waarlangs smsjes verzonden moeten worden omwille van facturatie en.. routering. Deze sms-centrale is per provider verschillend en is een instelling van de provider zelf dat meestal met het insteken van een simkaart vanzelf correct in de telefoon wordt ingesteld.

Je kunt vaak niet zelf handmatig sms-centrales instellen omdat sms-centrales vooral ook controleren of de verzender wel bekend is.

@hierboven: helaas werkt het niet zo. Dat is ook de reden dat prepaidklanten in het buitenland vaak rare toeren moeten uithalen om te kunnen bellen, maar wel normaal kunnen smsen.

[ Voor 18% gewijzigd door KrazyJay op 09-04-2015 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_vd_Berg
Hallo en hartelijk dank voor jullie nachtelijke reacties!

Ik neem van jullie dus aan dat ik een Duitse simkaart moet organiseren.
Ik neem aan dat het voor de sms-dienst dus niet uitmaakt of dit een prepaid is.
Ik moet nog even bedenken hoe ik het gemakkelijkst aan de Duitse sim kom, maar zal mijn bevindingen hier met jullie delen.

Overige suggesties en/of ervaringen blijven welkom.
Komende nacht ben ik weer in dienst en zal ik mij zeker bijlezen!
Als mensen een webwinkel weten met voordelige Duitse simkaarten dan houd ik mij aanbevolen.

Fijne morgen allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11

KrazyJay

Het is al dag hoor :p

Zover ik weet -maar het kan nu anders zijn- moet je je registreren met je ID-kaart en een Duits adres. Al is het een vakantieadres, of hotel, als het maar Duits is. ID-kaart mag ook buitenlands zijn.

Als je niet (vaak) in Duitsland komt, zou je kunnen selecteren op opwaarderen en smsen via hun website. Niet dat Europees smsen duur is, maar het scheelt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282840

Voor het aanschaffen van een Duitse simkaart moet je je legitimeren. Dit kan of door middel van in een winkel te legitimeren of via internet te bestellen maar dan ben je een Duits adres nodig. Op moment dat je in een winkel besteld vragen ze je naar een adres, maar je kan gewoon een willekeurig adres opgegeven.

Bij o2 hebben ze (of hadden) ze een actie dat je 1 simkaart betaald en 2 extra simkaarten gratis krijgt, maar weet niet of die actie nog loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:15
Bart_vd_Berg schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:12:
Hallo en hartelijk dank voor jullie nachtelijke reacties!
..............................
Als mensen een webwinkel weten met voordelige Duitse simkaarten dan houd ik mij aanbevolen.

Fijne morgen allen.
www.geizhals.de heeft verschillende opwaardeer kaarten, Alternate.de ook (en nog andere).
De info is niet eenduidig. Er staat soms in de omschrijving dat er wel een sim kaart bij zit, en ook weer niet. Even zelf in verdiepen, moet nou werken.

-Let op dat je via deze weg niet een Oostenrijkse kaart koopt -

[ Voor 11% gewijzigd door Hijdaar95 op 09-04-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
aan elke SMS shortcode hangt een normaal mobiel of vast telefoonummer.

Deze shortcodes zijn Premium SMS diensten en moeten geregistreerd staan in een database. (In ieder geval in Nederland)

Informeer anders eens naar her lange nummer in Duitsland, want dan kan je gewoon het lange nummer gebruiken, voorzien van de juiste landen code.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_vd_Berg
Breezers schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:28:

Deze shortcodes zijn Premium SMS diensten en moeten geregistreerd staan in een database. (In ieder geval in Nederland)

Informeer anders eens naar her lange nummer in Duitsland, want dan kan je gewoon het lange nummer gebruiken, voorzien van de juiste landen code.
Hoi, heb je misschien enig idee hoe ik daar achter kom?
Het Duitse 88588 is namelijk een betaalde dienst voor 30ct p/sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-05 19:12
Breezers schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:28:

Achter een SMS shortcode zit geen lang nummer. Wellicht verwar je het met een shortcode voor een voice nummer? Zoals 1200, wat vertaald wordt naar het lange klantenservice nummer van de provider waar je bij zit.

Zie KrazyJay's uitleg over hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
SafariFlow schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:24:
[...]

Achter een SMS shortcode zit geen lang nummer. Wellicht verwar je het met een shortcode voor een voice nummer? Zoals 1200, wat vertaald wordt naar het lange klantenservice nummer van de provider waar je bij zit.

Zie KrazyJay's uitleg over hoe het werkt.
Grappig, ik heb 10 jaar bij een telecom provider gewerkt en daar is het niet alleen mogelijk, maar zelfs verplicht.. Maar als jij het zogenaamd beter weet...be my guest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-05 19:12
Breezers schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:46:
[...]

Grappig, ik heb 10 jaar bij een telecom provider gewerkt en daar is het niet alleen mogelijk, maar zelfs verplicht.. Maar als jij het zogenaamd beter weet...be my guest
Grappig, daar waar ik werk, werkt het dus niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
SafariFlow schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:07:
[...]

Grappig, daar waar ik werk, werkt het dus niet zo...
Je hebt gelijk, ik ben ik de war met VPN op mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:18
Is het niet voldoende om het nummer van een Duitse SMS berichtencentrale te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je kunt geen sms versturen via de centrale van een andere, dan je eigen provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_vd_Berg
Via een kennis van mijn broer (kan het omslachtiger :D) heb ik gisteren een Duitse simkaart met beltegoed (Je moet er maar aan denken) op de mat ontvangen. Morgen bij mijn schoonouders (welke ProSieben kunnen ontvangen) maar eens kijken of het werkt. Opnieuw hartelijk dank voor de reacties.
Pagina: 1