Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2013] Niet kopiëren tussenliggende cellen

Pagina: 1
Acties:

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:42
Ik heb een probleem met Excel wat me zelf nog nooit eerder is opgevallen.

Van een bepaald bestand wil ik de inhoud van een aantal cellen kopiëren. Deze cellen liggen niet allemaal direct onder elkaar, er zitten dus nog cellen tussen. Wanneer ik de te kopiëren cellen met CTRL allemaal aanklik, en ze vervolgens kopiëer, worden alle tussenliggende cellen ook naar het klembord gekopiëerd, terwijl ik deze dus niet geselecteerd heb.

Met dus als gevolg dat ik data kopiëer die ik helemaal niet wil kopiëren.. Het vreemde is dat wanneer ik het weer in Excel plak, wel alleen de geselecteerde cellen meegenomen worden, en niet de tussenliggende.

Ik vind het heel apart, en het is me nog nooit eerder opgevallen. Wellicht is het iets simpels, maar ik krijg het niet gevonden. Iemand een idee?

Verwijderd

Ik krijg jouw probleem hier niet gereproduceerd. Hier doet hij precies wat jij wilt. Ik selecteer de losse cellen met control en als ik plakken doe plakt hij ze netjes alle 3 onder elkaar zonder lege waarden ertussen.

edit:
Ah het gaat om plakken buiten Excel. Dat probleem heb ik hier ook inderdaad, je zou dezelfde cellen nogmaals kunnen plakken en kopiëren in Excel om het op te lossen. Plakken speciaal opties lijken hier ook niet te werken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 09:16 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vziw was het t/m excel 2010 niet eens mogelijk. Op zich ook wel logisch, je kunt maar een object tegelijk op het klembord plaatsen. Blijkbaar voegt excel 2013 informatie toe welke cellen geselecteerd zijn. Bij het plakken kan excel die extra info wel gebruiken, maar niet elk denkbaar progje is daar op voorbereid. Het zou me niet verbazen als plakken in excel 2010 ook niet zou werken als verwacht.

[ Voor 13% gewijzigd door Lustucru op 09-04-2015 11:26 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Lustucru schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:24:
Het zou me niet verbazen als plakken in excel 2010 ook niet zou werken als verwacht.
In Excel 2010 worden alleen de gekopieerde- (en niet de tussenliggende) cellen geplakt
(net zoals Rappel in zijn eerste alinea schreef).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 12:28 ]

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:42
Oke, bedankt voor jullie reacties. Ik kan er in komen wat je zegt Lustucru, maar toch jammer dat het niet anders kan.