Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosted antivirus management

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er Tweakers die ervaringen hebben met cloud antiviruspakketten waarbij het managementgedeelte wordt gehost door een externe partij?

Ik ben namelijk op zoek naar een goed antiviruspakket om een aantal computers te beveiligen. De twee belangrijkste eisen:

- De management interface moet worden gehost door een derde partij. Ik wil zelf geen server beheren met de managementsoftware erop;
- Goede logging vanuit de managementportal
- Cloud. Dus geen vaste contracten. Ik wil per maand de licenties kunnen verhogen, maar ook kunnen verlagen;

Symantec.Cloud lijkt hieraan te voldoen, echter de logging van Symantec.Cloud is ruk. Verder vind ik dat Symantec nogal veel performance vraagt en mijn ervaring is dat ze niet zo snel zijn met het toevoegen van nieuwe virussen aan de definities.

Inmiddels heb ik ook een testomgeving van ESET, maar het proces om een testomgeving te krijgen duurde zo lang, dat ik twijfels heb of het echt wel Cloud is. Ik moet per maand kunnen schalen.

Windows Intune heb ik ook een tijdje getest en dat vond ik erg fijn werken, behalve dat het mij nog erg beperkt leek. Bovendien vind ik ook MSE niet heel goed.

Iemand goede ervaringen met andere hosted pakketten?

Verwijderd

Wellicht biedt Avast je iets met hun nieuwe cloud service:

https://blog.avast.com/20...rity-for-free-from-avast/

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dat lijkt in ieder geval op bepaalde punten te voldoen aan wat ik zoek. Ik heb dus een testaccount aangemaakt. Vele malen dank.

En gelukkig is het niet zo gratis als het lijkt. Het is twee euro per device per maand. Klinkt goed. Ik heb al direct een account gekocht en een aantal computers van een testomgeving toegevoegd. Het ziet er goed uit.

Uiteraard blijf ik wel op zoek naar meer alternatieven.