Toon posts:

Waarom voor Xbox One of PS4 gaan...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de markt voor een nex-gen console. ik heb voorheen een Xbox en Xbox 360 gehad. Ben geen die-hard gamer. Meer iemand die een sommige avonden lekker een paar online potjes voetbal wil spelen, een paar bad-guys wil neerschieten of een lekkere racegame wil spelen. Maar ik ben echt aan het twijfelen welke ik wil kopen. Ik wil geen flame thread gaan beginnen, maar gezien de spellen bijna op alle consoles uitkomen, is het denk ik geen verkeerde vraag.

Spellen die ik wil:
- Fifa/PES
- Lekkere shooter, bijv. CoD.
- Lekkere race game: kan niet wachten tot Project Cars uitkomt volgende maand.

Alle spellen zijn/komen op beide consoles uit.
Gezien Forza wilde ik initieel voor de Xbox gaan, maar aangezien Project Cars volgende maand uitkomt, is de voorkeur voor de XB komen te vervallen.

Wat me wel een sterke voorkeur zou geven voor een console is een VR-headset. Project Morpheus is daadwerkelijk aangekondigd, maar zou pas volgend jaar uitkomen. Xbox heeft nog niets (officieel) aangekondigd. Betekend niet dat er niets komt. Hierover dus nog geen info die me zou kunnen laten besluiten welke console ik wil.

Iemand die wellicht voor dezelfde keus heeft gestaan en kan motiveren waarom hij/zij voor zijn/haar keuze gekozen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Well, ik zal maar aftrappen dan. Voor mij was het simpel: het moment toen ik Gran Turismo voor het eerst ergens speelde was ik er gelijk verkocht aan, dus moest ik wel voor de playstation kiezen. Heb later ook eens Forza op een xbox geprobeerd, maar dat was hem toch net niet voor mij.

Zou ik niet graag racen en was Gran Turismo voor mij niet de doorslaggever, dan zou ik de beslissing nemen met het oog op met wie ik online zou kunnen spelen als ik voor de ps4 of xbox-one zou kiezen... In mijn geval is de ps4 dan nog steeds de winnaar, op een enkeling na hebben al mijn gamende vrienden/collega's een ps4 :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 11:38
Wat Phase zegt en ik zou ook kijken naar welke controller je het fijnst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15

Rmg

Tjah je kan met beiden niet echt fout gaan als je de exclusives niet veel uitmaken.

Halo is voor mij de reden om voor een xbox one te gaan. Persoonlijk vind ik de xbox controller nog steeds fijner dan de Dual shock 4 (hoewel de DS4 een stuk beter is geworden), maar dat is (ook) een kwestie van smaak.

PS4 heeft iets zwaardere GPU, op 2 meter van een TV midden in de actie zie ik persoonlijk geen verschil, ps4 heeft in sommige games iets betere graphics. Gameplaywise is het gelijk.

Tjah PSN en XBL prijs en features zo goed als gelijk. XBL heeft iets meer spelers vziw. Hoe de verdeling is in Europa weet ik niet maar onderbuik gevoel zegt me dat PS4 populairder is.

Kinect, love it or hate it, maar het heeft een bak features. een VR headset met tracking is goed mogelijk met de Kinect in de toekomst

Maar goed Halo _/-\o_ dat is en blijft een xbox exclusive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10 21:26
Waar het de laatste veel in zit zijn de resolutie verschillen per game. GTA V schijnt beter te draaien op de ps4 dan op de XBONE. Heb ik mij laten vertellen.

Verder heb ik voor een PS4 gekozen omdat ik altijd een console van sony heb gehad. En verslaafd ben aan Uncharted & Gran Turismo. Wat Phase zegt "Exclusive" waar jij van houdt moet je naar kijken de consoles zijn in mijn optiek nagenoeg hetzelfde. Het zullen echt de games zijn die bij jou de doorslag moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
Paar punten die belangrijk zijn bij het kiezen:

-Zijn er exclusives die je aanspreken?
-Welke controller vind je prettiger? Je houd hem toch veel vast, uiteraard went dit ook.
-Heb je vrienden met een console? Online spelen met bekende is altijd leuk.

Theoretisch gezien is de PS4 iets krachtiger, in de praktijk resulteert dit bij sommige games in een hogere resolutie. Echt spannend is dit niet en zou dit niet zwaar mee wegen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Tiwazz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:58:
Paar punten die belangrijk zijn bij het kiezen:

-Welke controller vind je prettiger? Je houd hem toch veel vast, uiteraard went dit ook.

Theoretisch gezien is de PS4 iets krachtiger, in de praktijk resulteert dit bij sommige games in een hogere resolutie. Echt spannend is dit niet en zou dit niet zwaar mee wegen.
Enige vragen die er toe doen. Ik heb zelf een PS4, hoewel mijn voorkeur eerder uitgaat naar PlayStation (goede ervaringen mee, altijd PS gehad) had ik wel een Xbox 360 en een PS3 vorige gen. Speelde meer op de X360 dan de PS3, omdat al mn vrienden daar op zaten.

Deze gen had ik meer vertrouwen in Sony (tot nu toe niet teleurgesteld) dus ging er al een beetje biased in. Ik ging hoe dan ook de PS4 halen, maar een hoop vrienden waren het ook met me eens, die allemaal Xbox 360 hadden. Die wilden de PS4 voornamelijk door de prijs en omdat ze online met vrienden willen spelen. Als ik als enige de PS4 nu zou hebben en al mijn vrienden een Xbox One, dan zou ik zeer waarschijnlijk een Xbox One erbij gehaald hebben. Dat was de rede dat ik een X360 erbij heb gehaald. Nu hebben ze allemaal een PS4, dus heb ik niks met de Xbox One.

Dus: weet je van jezelf dat je beide console uiteindelijk haalt, haal ze beide dan:P Haal je er een en wil je daar bij blijven: beantwoordt dan de drie vragen die hierboven zijn gesteld.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als je vnl. wil voetballen, racen en schieten en dit online wilt doen, zou ik voor de Xbox gaan. Netwerk is stabieler en ze hebben meer aanbod in racing (Forza) en shooters (Halo, Titanfall 1).

Echter ga je dan wel de titels van Naughty Dog missen en ook wat minder gebruikelijke games als Bloodborne en het spul uit de keuken van Quantic Dream. Het aanbod in exclusives is in mijn ogen over de lange termijn veel beter en gevarieerder bij PlayStation.

En kijk daarnaast wat je vrienden doen.

Overigens kun je via de search als het goed is diverse vergelijkbare threads vinden met slotjes erop. Daarin wordt hetzelfde gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
bram1984 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 06:47:
Als je vnl. wil voetballen, racen en schieten en dit online wilt doen, zou ik voor de Xbox gaan. Netwerk is stabieler en ze hebben meer aanbod in racing (Forza) en shooters (Halo, Titanfall 1).

Echter ga je dan wel de titels van Naughty Dog missen en ook wat minder gebruikelijke games als Bloodborne en het spul uit de keuken van Quantic Dream. Het aanbod in exclusives is in mijn ogen over de lange termijn veel beter en gevarieerder bij PlayStation.

En kijk daarnaast wat je vrienden doen.

Overigens kun je via de search als het goed is diverse vergelijkbare threads vinden met slotjes erop. Daarin wordt hetzelfde gezegd.
Dat netwerk is vrijwel nooit? Ik heb nog nooit problemen gehad met het netwerk. Behalve toen met de Sony hack,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

Voor mij zelf is Forza de killer app, ik speel het fanatiek sinds Forza 2 op de 360 (destijds via PGR de wat realistischere racegames ingerold na een jeugd lang alleen mario kart en need for speed), ik heb ook wel alternatieven geprobeerd, maar Grid, Gran Turismo etc.. voelen voor mij toch niet zo goed aan als FM2/3/4/5

Dus bij mij staat een X1, en sinds ik de PC weer ontdekt hebt is het ook gewoon een Forza-box, netzoals mijn wii-u een MK8-box is. (hoewel bijv sunset overdrive ook wel erg gaaf moet zijn bijvoorbeeld)

Een PS4 zal er ook niet snel komen, ik heb nog geen exclusive gezien die ik echt wil spelen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:18

nexhil

BAM!

Ik zou alleen al de voor de ONE gaan voor het xbox live netwerk.
Ook daar krijg je regelmatig echt goede aanbiedingen en de mogelijkheden om games in andere landen digitaal aan te schaffen zijn ruim aanwezig.

De controller vind ik persoonlijk fijner in de hand liggen dan die van sony.

Verder is het vooral persoonlijk. PS4 zou iets krachtiger moeten zijn, in de praktijk blijkt het verwaarloosbaar te zijn.

YouTube: GTA 5 Graphics Comparison - PS4 / Xbox One / PS3 / Xbox 360

Er zullen vast games zijn met wat meer FPS verschillen.

En natuurlijk straks met windows 10 het streamen van je beeld naar een ander windows 10 device:
http://www.xbox.com/nl-NL/windows-10?xr=shellnav

[ Voor 45% gewijzigd door nexhil op 09-04-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was persoonlijk echt een Xbox man, altijd Xbox 360 gespeeld en ook alle Halo's gespeeld.
Ik vond de controller ook super. Toch heb ik een PS4 gekozen, mede omdat al mijn vrienden een PS4 hebben en ik het leuk vind om samen te gamen, daarnaast wilde ik wel eens wat nieuws proberen en wilde ik ook graag eens spellen als Uncharted en God of War proberen.

Verder zit er niet zo heel veel verschil tussen beide, allebei niet veel verschillende graphics, allebei goede controllers ( PS4 controller is een stuk fijner dan de PS3 controller).

Als mij vrienden geen PS4 hadden gehad, had ik waarschijnlijk voor de Xbox One gekozen, vooral omdat ze leukere gratis games hebben bij Live elke maand en dat ik echt een Xbox man was.

Het is een keuze die je voor jezelf maakt, allebei leuke exclusives, beide goede controllers. Ik heb mijn keuze vooral af laten hangen van waarop mijn vrienden speelden, omdat ik dus graag met anderen game. Heb je geen vrienden met een PS4 of wil je er niet mee gamen, zou ik lekker voor een Xbox One gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Ik was altijd een Playstation man maar eigenlijk wel een beetje klaar met Sony. online gamen ging nooit echt lekker eigenlijk, dus dat doe ik nooit meer (nu nog steeds niet).

Heb een xbox one day one editie gehaald vanwege de goede aanbieding en nog geen moment spijt van gehad. Forza 5 blijkt een schot in de roos te zijn voor mij, de controller was even wennen tov de PS3 maar vind ik nu echt een grote verbetering gebleken. En het werkt gewoon allemaal goed. Bij de PS3 had ik toch altijd het gevoel dat een hoop het net niet was en dat heb ik bij de xbox helemaal niet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:56
Ik heb altijd een xbox en xbo360 gehad, de ps4 was mijn 2de playstation console (PSX was mijn eerste)
Geen spijt dat ik voor ps4 ben gegaan ipv ONE.

ik kan maar 1 groot nadeel vinden van ps4 en dat is wel het Online gebeuren. Het ligt er heel vaak uit (paar keer per maand) en tijdens drukke uren (weekend en ~20.00) is psn echt supertraag. Sony moet zijn capaciteit verhogen maar je hoort er niks van of de planning er is.

de ps4 heeft ook een hele fijne controller, de eerste keer dat de controller goed is. Nadeel wel is dat je hem na 8 uur moet opladen, maar dit is makkelijk te doen je pakt gewoon je telefoon oplader ervoor.

Ik zou zeggen kijk naar je vrienden, wat hebben die voor console? in principe is one en ps4 hetzelfde, alleen de ps4 is net iets beter maar scheelt niet veel. Als je toch alles het beste wilt hebben dan was je vast een pc gamer geweest lijkt mij :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phase schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:02:
Well, ik zal maar aftrappen dan. Voor mij was het simpel: het moment toen ik Gran Turismo voor het eerst ergens speelde was ik er gelijk verkocht aan, dus moest ik wel voor de playstation kiezen. Heb later ook eens Forza op een xbox geprobeerd, maar dat was hem toch net niet voor mij.

Zou ik niet graag racen en was Gran Turismo voor mij niet de doorslaggever, dan zou ik de beslissing nemen met het oog op met wie ik online zou kunnen spelen als ik voor de ps4 of xbox-one zou kiezen... In mijn geval is de ps4 dan nog steeds de winnaar, op een enkeling na hebben al mijn gamende vrienden/collega's een ps4 :)
Gran Turismo is nu juist de reden waarom ik geen PS4 heb genomen, 1,5 jaar later en er is nog steeds helemaal niets, geen game geen nieuws, nada. Inmiddels is er wel al FH2, F5, F&F en aankondiging F6.

Als GT dé race game zou zijn, zou je nu ruim voldoende nog hebben aan een PS3.

Ik zou eerder kijken naar de randzaken, controllers (sinds ik de 360 heb, snap ik niet wat ik zo geweldig aan een DS3 vond), racestuur support richting pCars. VR zal eerder voor de PS4 komen (morphius) dan voor de XBO (die heeft die hololens), al is het maar de vraag hoe dat uiteindelijk allemaal gaat werken en of het gaat werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Fijn dat iedereen een keer zonder flamen zijn mening geeft :)

Ik heb de ps4 gehaald vanwege de exclusieve titels op de ps3 en dus de verwachting dat dit op de ps4 ook zo gaat zijn. Ook spreekt de affiniteit die sony heeft met de wat meer obscure games me erg aan. In de praktijk zijn er echter nog weinig grote verschillen en ligt het allemaal dicht bij elkaar. De enige exclusive die ik echt de moeite waard vind is Bloodborne. Ik vind zelf de DS4 wel fijner in de hand liggen dan de XB1 controller.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb als eerste een ps4 gehaald. En absoluut geen spijt van. Heerlijke games heerlijke controller.
In september een fifa 15 forza5 x1 pakket gehaald. In begin heel veel op gespeeld. Maar forza 5 is echt qua content heel mager en vond het zeer snel saai worden.
Fifa 15 tja het is een fifa maar dan net weer frustrerender dan 14 :p
Qua consoles is ps4 absoluut mijn nummer 1. de menus, de snelheid. Psn plus, de exclusives en de controller zijn de reden.
X1 is niet ineens een slechte console maar ik vind hem gewoon wel minder prettig als de ps4.
Veel menu keuzes zijn slecht, snelheid ervan is vaak echt bizar traag.
En heb echt veel meer vastlopers en problemen gehad met de x1 dan ps4.
Wel is xbl iets stabieler dan psn. Maar toch is er afgelopen tijd ook vaak problemen bij xbl. En ik persoonlijk heb amper problemen met psn downtimes(misschien geluk ermee).
Al met al zijn beide consoles goed, en ja de keuze ervan is moeilijk. Maar zoals al vaker gezegd. Wat doen je vrienden. En hecht je waarde aan iets betere 3rd party versies. Of ga je voor de exclusives.
Als je alleen cod en fifa doet neem dan een x1 want die hebben exclusive deals met MS.
Succes met je keuze en er is geen slechte keuze !! Veel plezier met je uiteindelijke keuze console.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Tiwazz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:58:
Dit! En eigenlijk niks anders.
Kies de console met voor jou de leukste games, voor jou de beste controller en voor jou gamen met vrienden :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31
Wij hebben eigenlijk alle consoles in huis gehaald van de verschillende generaties, maar een Xbox One staat er nog niet. Voor ons is er weinig wat me qua spellen aantrekt aan de XO.

Een vriend van ons had altijd de Xbox consoles. Maar zijn vrienden hebben een PS4 aangeschaft, dus hij ook.

Eigenlijk wat iedereen al zegt. Wat hebben je vrienden en wat zijn de leuke spellen per console. Maak daar je keuze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien overbodig maar kijk ook eens naar de integratie van jouw console met de rest van jouw infra (thuis & mobiel). De One, en zeker de komende maanden, heeft een veel vloeiender en beter werkende integratie met andere apps die je dan ook weer op je PC of op je smartphone* kan raadplegen. Ook bijvoorbeeld het doorlussen van je TV-decoder en dan TV kijken via de One, is voor sommigen een extra puntje om mee te nemen in de beslissing.

Afgezien van historische voorkeur voor merk A of B; ik heb altijd al last gehad om een Sony controller goed vast te kunnen houden. Ik heb geen hele grote handen maar ik vond de controller altijd te iel om lekker te laten rusten, ongeacht of ik een druk of rustig spel aan het spelen was. Ik weet niet of er voor de PS4 of de One nieuwe/betere aftermarket-spullen zijn maar de controller voor de One is voor mij zeker de winnaar maar dat kan heel persoonlijk zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ook ik recent voor de PS4 gegaan. (379 inc. BF:Hardline bij de MM), mijn vorige console was een Xbox 360.

Mijn redenen:

-Hogere resoluties in veel games, waaronder Battlefield (720P voor de XO , 900P PS4).
-Merkbaar hoger aantal online battlefield spelers! (Op het moment van schrijven zijn op BF:H zo'n 11.000 mensen online op de xbox one tegen 26.000 op de PS4, bron: http://bfhstats.com/)
-Mijn vrienden zijn ook van de 360 naar de PS4 over gestapt.
-Spotify heeft een app beschikbaar voor de PS4

Nadelen zijn er ook: Zo is het afspelen van lokale content (video) lastig. Plex heeft wel een app beschikbaar, maar die vereist een plex pass.

Ik heb van horen-zeggen dat de Xbox One het afspelen van media beter geregeld heeft, maar heb er zelf nog niet een seconde op kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Als achtergrond informatie, na een XBox 360 heb ik nu een PS4.

Ik zou je echt niet blindstaren op de controller of secundaire functionaliteiten, zoals de apps of het doorlussen van je TV. Het gaat echt primair om de games (zowel offline als online met de consoles van je vriendengroep). Maak een keuze welke games je wilt spelen en zoek daar de console bij.

Heel erg leuk dat je een hdmi port bespaart als je je tv kan doorlussen, maar als je daardoor Uncharted 4 en TLOU moet missen heb je daar helemaal niks aan. Andersom is het gaaf om alles in 1080p te kunnen spelen, als je echter Forza wilt spelen dan mag de resolutie van de X1 t.o.v. de PS4 geen invloed hebben op je keuze. Je koopt een console voor de games, alle andere eigenschappen zijn secundair en kunnen eventueel zelfs op een andere manier opgelost worden (hdmi switch, controlleradapter voor X1 controller op de PS4 of vice versa, een goede mediaplayer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Kijk ook naar de games die de komende tijd uitkomen. Bloodborne is net uit voor de PS4. Aan het einde van het jaar heeft de PS4 eigenlijk nog erg weinig staan qua exclusives. Microsoft heeft Halo (FPS) en Forza 6 (race) allebei genres die je aanspreken. Daarbij heeft de Xbox ook meer downloadable content voor Fifa en COD (Fifa die historische elftallen en COD eerder nieuwe maps enzo). Natuurlijk alleen een extra als je er gebruik van maakt en/of koopt.

Ikzelf heb een Xbox One en qua FPS, Race en voetbalgenre is de Xbox One op basis van bovenstaande argumenten wel de betere console voor jou denk ik. Het enige dat ik mis qua games is de uncharted serie Alhoewel ik deel 3 wel erg repeterend vond ten opzicht van de vorige delen, maar alsnog een heerlijke game om te spelen. De Xbox zet daar voorlopig de Tombraider serie tegenover (ook exclusief al dan niet tijdelijk).

Ik zou voor de PS4 gaan als je ook meer van de bloodborne's bent. Dat soort games (japanser ofzo) is er toch minder op de Xbox One. Maar ik ga er van uit dat dit niet het geval is gezien de interesse die je hebt aangegeven in je openingspost.

Verder zou het nog handig kunnen zijn dat je indien je van plan bent over te stappen naar windows 10 je dadelijk games kunt gaan streamen en er crossplatform games zijn (PC vs. XBOX) tenslotte is de Xbox One ook veel verder wat betreft mediaconsumptie via lokaal netwerk.

Dit klinkt heel erg Xbox fanboy(ig) maar zo is het niet bedoeld. Ik ben er uiteraard wel erg over te spreken. Op basis van bovenstaande zou ik dan ook de volgende keuzes maken om te kiezen.

- Alleen FPS, Race, fifa -> Xbox
- Meer japanse exclusives -> PS4
- Actie exlcusives (tombraider, sunset overdrive, Halo) -> XBox
- Wil je de console voor puur gamen -> keuze maken op basis van bovenstaande
- wil je ook multimedia -> Xbox
- controllers = persoonlijk
- als je veel met vrienden speelt: vergeet alles hierboven en ga voor dezelfde.

Netwerk is ondertussen redelijk gelijk, Dat krachtigere PS4 verhaal is onderhand wel een erg uitgekotst verhaal. Laat ik het zo zeggen, indien je niet op een 65 inch of groter scherm of beamer gaat spelen zie je het verschil niet.

@ongewoongewoon: Op het moment een groot verschil tussen spelers van BF, maar de piek de afgelopen 24 uur is 42k om 56k in het voordeel van de PS4. Dat geeft toch een iets ander beeld. Voor een goed ijkpunt zou je bijvoorbeeld wel kunnen kijken hoeveel mensen er online zijn rond bijvoorbeeld 7 uur vanavond of rond de tijd dat jij vaak gamed. Dan is het uiteraard wel een goede graadmeter.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 09-04-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tomb Raider is natuurlijk timed en daarbij krijg je straks ook nog eens Uncharted 4. Daarbij is er natuurlijk ook Killzone en inFamous en straks GoW op de PS4, dus maar net hoe je het bekijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Of je gokt dat de X1 straks flink in de aanbieding gaat (er zijn al aanbiedingen geweest van 300 euro) en haalt nu een PS4 en later een X1 in de aanbieding. Ik zou er graag een X1 naast hebben voor Forza en het streamen van games naar m'n Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga tzt voor de Xbox One, maar dat komt voornamelijk omdat ik momenteel de Xbox 360 ben gewend, en ik al een hoop gratis games heb klaarstaan voor de Xbox One via mijn Xbox Live Gold account. (Gewoon iedere maand alvast toevoegen aan je download lijst. Zodra ik mijn profiel op de nieuwe xbox binnenhaal zou die automatisch al die games moeten gaan downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ongewoongewoon schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:00:
Ik heb van horen-zeggen dat de Xbox One het afspelen van media beter geregeld heeft, maar heb er zelf nog niet een seconde op kunnen spelen!
Het werkt, laat ik het zo zeggen. Ok, vanuit Windows kan je makkelijk direct afspelen naar de XBO (of vanaf je Phone), maar neem aan dat zulke zaken ook al op de PS4 zouden zitten. Qua functionaliteit zitten ze misschien verder, maar de werking van de apps zijn dan weer niet helemaal optimaal.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Media streamen en connectiviteit met andere devices/content is niet belangrijk. Ook beeldkwaliteit is niet heel belangrijk, aangezien ze elkaar toch niet veel zullen ontlopen. Daarnaast hebben evenveel vrienden XB1 als een PS4. Ik denk dat ik maar weer eens naar de lokale MM ga om de controllers eens te proberen.

Ik ben niet iemand die een heleboel games ga kopen. Het zal, zoals eerder gezegd, een voetbalspel worden, één of enkele shooters en een paar racegames.

Waarom komt er geen concrete duidelijkheid over Project Morpheus.... of óf er een VR bril komt voor de XB1... :) Dat zou mijn keuze een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix en Spotify werken uitstekend via Playstation, alles te bedienen via telefoon/ laptop of tablet.

In jouw geval zou ik voor de goedkoopste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik ging van Xbox360 naar PS4 om dat de Tweakers Communitie daar een stuk groter was en ik alleen maar GTA 5 speel(de).

Voor de rest speel ik geen Platform specifieke games (Fifa en straks Project Cars).
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de PS4 controller fijner vind dat de Xbox controller, al was dat wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik zou zeggen...koop nu een PS4 en maybe op een later moment een Xbox One erbij. Voor elke genre die je opnoemt is er genoeg te vinden.
- Alleen FPS, Race, fifa -> Xbox
Alleen voor COD komen de maps eerder op de Xbox One, maar niet dat daar meer maps zijn. Voor de rest is de Xbox One of algemeen "Xbox" niet eens meer de console als vroeger waar er meer FPS op te krijgen zijn, maar dat is ondertussen zelfs andersom.

[ Voor 52% gewijzigd door Recon24 op 09-04-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:14:
Waarom komt er geen concrete duidelijkheid over Project Morpheus.... of óf er een VR bril komt voor de XB1... :) Dat zou mijn keuze een stuk makkelijker maken.
Kijk maar naar zo'n Rift, hoe lang dat ding al in ontwikkeling is en ondersteuning is nog steeds matig op z'n best. Daarnaast is het de vraag of een console genoeg power heeft, welke concessies er komen (tov bv een PC model), alles is natuurlijk aangekondigd maar nog niets is ook daadwerkelijk op de markt. MS had wel gesteld dat hun hololens (dus geen VR) nog dit jaar op de markt zou zijn.
Recon24 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:38:
Alleen voor COD komen de maps eerder op de Xbox One, maar niet dat daar meer maps zijn. Voor de rest is de Xbox One of algemeen "Xbox" niet eens meer de console als vroeger waar er meer FPS op te krijgen zijn, maar dat is ondertussen zelfs andersom.
Dat durf ik nog sterk te betwijfelen, zeker als je naar de AAA titels kijkt. (andere kant is de race-genre nog steeds een aardige no-brainer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SinergyX schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:03:
[...]

Kijk maar naar zo'n Rift, hoe lang dat ding al in ontwikkeling is en ondersteuning is nog steeds matig op z'n best. Daarnaast is het de vraag of een console genoeg power heeft, welke concessies er komen (tov bv een PC model), alles is natuurlijk aangekondigd maar nog niets is ook daadwerkelijk op de markt. MS had wel gesteld dat hun hololens (dus geen VR) nog dit jaar op de markt zou zijn.
http://www.techradar.com/...games-to-hololens-1287232 :9~

De vraag wordt dan wel hoe goed de werking/integratie wordt van HoloLens, Xbox One en games in het algemeen. Maar het opent in ieder geval deuren naar een nieuwe/andere manier van gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 06-10 12:42
Voor beide consoles is de kans op een goed werkende VR bril behoorlijk klein. Immers, Oculus Rift heeft niet voor niks heel duidelijk naar buiten gebracht waarom hun bril niet naar de huidige generatie consoles komt: de consoles kunnen het niet aan.

http://www.gamespot.com/a...ays-creator/1100-6416153/

Dan heb je Morpheus maar eerlijk gezegd verwacht ik echt geen Uncharted-kwaliteit op dat apparaat.

Persoonlijk zou ik qua VR de verwachtingen laag stellen, en als je echt wil zou ik voor de PC gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 09-04-2015 22:40 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 18:00
Jij houdt van racen, shooters en fifa? Neem een Xbone zou ik zeggen. Zeker aangezien over paar maandjes Forza 6 al uitkomt. Als je slim ben, wacht je tot dan en koop je een F6 + Xone bundel. Tegen die tijd zullen er hopelijk ook gratis AAA-titels bij GwG komen, mocht je Xbox Live Gold willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Jij houdt van racen, shooters en fifa? Neem een Xbone zou ik zeggen.
Dat zijn praktisch alle soorten games die er zijn op de console maar okay.

Ik zag toevallig vandaag dat er bij de mediamarkt voor 399 een xbone te koop is inclusief GTA V, Halo en 3 maanden Xbox Live.

Als het voor jou toch niets uit maakt zou ik voor het goedkoopste gaan en dat is op dit moment door die aanbieding de xbone

http://www.mediamarkt.nl/...1,2022147.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier iemand die vanaf 2013 pas in het console gebeuren is gedoken, eerst met een PS3 en nu sinds afgelopen september een PS4.

Voor mij heeft de keuze afgehangen van de exclusives. Ja de Xbox heeft Halo, maar ik heb helemaal -niks- met Halo en ik heb ook helemaal niks met de andere exclusives van Microsoft. De PS4 daarentegen heeft enkele mooie exclusives op het programma in de toekomst zoals Uncharted, nu dus Bloodborne maar ook toekomstige Killzone's en de andere nieuwe IP die Guerilla aan het ontwikkelen is. Qua exclusives heb ik gewoon het gevoel dat Sony wat meer in zet op nieuwe dingen waar je Microsoft vaak op safe ziet spelen. Ook het aantal exlusives voor de Xbone is laag. We hebben nu Forza, Sunset Overdrive, Fable en Halo? Mwah...tsjoah..allemaal games die ik dus niet echt geweldig vind, behalve Forza dan. Daarnaast vind ik de Xbone als object ook..log. Wat raar is aangezien Microsoft de laatste tijd juist mooie producten op de markt brengt (Lumia telefoons, Surface tablets etc). Aangezien ik niet heel veel plek op mijn bureau heb is een PS4 wat praktischer terwijl de Xbone mij doet terugdenken aan midden jaren 90 met een VHS recorder.

Ten slotte heeft de PS4 grafisch iets meer kracht waardoor de resolutie net even wat hoger ligt (vaak 1080p tov de Xbone die het met 900p moet doen in veel third-party games). Voor mij is dat nogal belangrijk aangezien mijn PS4 is aangesloten op mijn PC monitor. Ik zit er dus redelijk dicht op dus elke pixel extra is mooi meegenomen.

Wel een aantal features op de Xbone waar ik jaloers op ben: 1) De Xbone is een stuk stiller. 2) Met Windows 10 kan je games naar je PC streamen, dat is toch wel erg gaaf. Met de PS4 gaat dat dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:11:
Wel een aantal features op de Xbone waar ik jaloers op ben: 1) De Xbone is een stuk stiller. 2) Met Windows 10 kan je games naar je PC streamen, dat is toch wel erg gaaf. Met de PS4 gaat dat dus niet lukken.
Nu Sony zo'n beetje elke streamdienst heeft overgenomen (gaikai en nu OnLive), is de kans best groot dat ze dit ook gewoon gaan ondersteunen. Grootste verschil is natuurlijk dat MS dit zo'n beetje 'out of the box' kan gaan doen bij W10 en Sony dus eigen stukje software moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59
SinergyX schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:01:
[...]

Nu Sony zo'n beetje elke streamdienst heeft overgenomen (gaikai en nu OnLive), is de kans best groot dat ze dit ook gewoon gaan ondersteunen. Grootste verschil is natuurlijk dat MS dit zo'n beetje 'out of the box' kan gaan doen bij W10 en Sony dus eigen stukje software moet maken.
Volgens mij is bijvoorbeeld zo'n Windows applicatie maken waarmee je net als op Android remote play kan doen best wel peanuts voor Sony. Het werkt nu al op 99% van de Android smartphones/tablets. Niet alleen dus op Xperia devices, maar met root ook gewoon op HTC's, Samsungs, OnePlus, enz. Een Windows programma hiervoor maken lijkt me dan niet zo lastig. Bijkomend voordeel is dat de DS4 ook gewoon werkt onder Windows, net als de X1/360 controllers. De stap is dus niet zo groot als je zou denken.

BTW, ik vind het apart dat mensen steeds blijven papegaaien over het resolutievoordeel van de PS4 t.o.v. de X1. Dit heeft natuurlijk minder impact op de gamervaring vergeleken met bv. het framerate voordeel die de PS4 heeft t.o.v. de X1. Een tijdje terug was het zo dat de X1 soms (10% van de gevallen :+ ) bij release van een game net iets betere performance had (hoewel tegen lagere resolutie..) maar dat de developers de PS4 versie met een patch weer repareerden. Ook GTA5 draait na tig updates inmiddels beter op de PS4 dan op de X1, incl. betere lighting effects (check de laatste DF, na dus de laatste updates). En soms is het verschil ronduit groot (TR:DE) maar ook nu nog zie je duidelijke performance wins voor de PS4 (DSII:SFS). Ook zie je eerder tearing op de X1 dan op de PS4.

Maar goed, uiteindelijk gaat het om de games, maar ook om je omgeving als je online gamed. Sommige mensen vinden stabielere visuele performance ook belangrijk. Aan jou om te bepalen wat je het belangrijkst vind :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Trishul schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:22:
Volgens mij is bijvoorbeeld zo'n Windows applicatie maken waarmee je net als op Android remote play kan doen best wel peanuts voor Sony. Het werkt nu al op 99% van de Android smartphones/tablets. Niet alleen dus op Xperia devices, maar met root ook gewoon op HTC's, Samsungs, OnePlus, enz. Een Windows programma hiervoor maken lijkt me dan niet zo lastig. Bijkomend voordeel is dat de DS4 ook gewoon werkt onder Windows, net als de X1/360 controllers. De stap is dus niet zo groot als je zou denken.
Ik zeg ook niet dat het moeilijk is voor Sony, maar als ik bv kijk naar MusicUnlimited, daar had Sony nooit een Windows client voor gemaakt, dit werkte enkel via de website (nouja werkte.. heel afhankelijk van welke browser je gebruikte). OnLive had al een client, ander logo erop en Sony is al klaar, zeker is dat makkelijk voor hun om te doen, maar het is de vraag waar zij initieel de focus op gaan zetten, zien zij remote play meer voor tablets/phones en hun handheld, of genoeg ruimte om meteen ook een sterkwerkende PC variant te maken? En precies zoals je zegt 'met een root', dat is wat ik bij MS bedoelde met 'out of the box'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59
SinergyX schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:46:
[...]

Ik zeg ook niet dat het moeilijk is voor Sony, maar als ik bv kijk naar MusicUnlimited, daar had Sony nooit een Windows client voor gemaakt, dit werkte enkel via de website (nouja werkte.. heel afhankelijk van welke browser je gebruikte). OnLive had al een client, ander logo erop en Sony is al klaar, zeker is dat makkelijk voor hun om te doen, maar het is de vraag waar zij initieel de focus op gaan zetten, zien zij remote play meer voor tablets/phones en hun handheld, of genoeg ruimte om meteen ook een sterkwerkende PC variant te maken? En precies zoals je zegt 'met een root', dat is wat ik bij MS bedoelde met 'out of the box'.
Ja dat klopt wel. Het gaat meer om de wil. Remote play kan bv. prima werken op alle Android apparaten, maar de app detecteert eerst of het wel een xperia Z2/Z3 serie betreft (whitelisting?) want anders gaat het feestje niet door. Terwijl het zelfs op HTC's en Samsungs met root eigenlijk prima werkt :+ .
PC support zal sowieso wel komen, hebben ze al aangegeven. PS Now zal bv. ook eerst alleen werken op Sony apparatuur, en daarna ook gewoon op PC. Daar hadden ze waarschijnlijk wat patenten van OnLive voor nodig. Wat MSFT betreft hoeven we geen zorgen te maken; die hebben genoeg gerelateerde kennis hierover met hun Enterprise producten zoals Windows Server 2012 RDS/Server 10 RDS. Ik zou eigenlijk graag zien dat MSFT meer kennis/technologie uit haar Enterprise tak beschikbaar maakt voor de Xbox divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 26-09 06:17
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:39:
Ik ben in de markt voor een nex-gen console. ik heb voorheen een Xbox en Xbox 360 gehad. Ben geen die-hard gamer. Meer iemand die een sommige avonden lekker een paar online potjes voetbal wil spelen, een paar bad-guys wil neerschieten of een lekkere racegame wil spelen. Maar ik ben echt aan het twijfelen welke ik wil kopen. Ik wil geen flame thread gaan beginnen, maar gezien de spellen bijna op alle consoles uitkomen, is het denk ik geen verkeerde vraag.

Spellen die ik wil:
- Fifa/PES
- Lekkere shooter, bijv. CoD.
- Lekkere race game: kan niet wachten tot Project Cars uitkomt volgende maand.

Alle spellen zijn/komen op beide consoles uit.
Gezien Forza wilde ik initieel voor de Xbox gaan, maar aangezien Project Cars volgende maand uitkomt, is de voorkeur voor de XB komen te vervallen.

Wat me wel een sterke voorkeur zou geven voor een console is een VR-headset. Project Morpheus is daadwerkelijk aangekondigd, maar zou pas volgend jaar uitkomen. Xbox heeft nog niets (officieel) aangekondigd. Betekend niet dat er niets komt. Hierover dus nog geen info die me zou kunnen laten besluiten welke console ik wil.

Iemand die wellicht voor dezelfde keus heeft gestaan en kan motiveren waarom hij/zij voor zijn/haar keuze gekozen heeft?
Ga alvast geen console nemen als je vr wilt...

Beiden consoles zijn bij lange na niet krachtig genoeg voor echte HD vr en dat weet iedereen. Je zal hoogstens een paar specifieke indies krijgen die er voor gemaakt zijn, maar triple A vr gaat niet gebeuren op de ps4. Simpelweg bij verre niet genoeg rekenkracht.

Consoles voor online of exclusives, pc voor vr. Google er maar eens goed naar. Ajb geen hoge verwachtingen van hebben op game vlak en zeker je keuze niet op gaan
N baseren.
Ik ben ook een vr enthousiast, maar na een heel klein beetje verdiepen zul je al heel snel leren dat je met de morpheus of hololens nooit ook maar in de buurt gaat komen van waar de oculus rift nu al is op de pc.

Misschien met de ps5 of xbox two. Absoluut niet eerder.

Logica: 1080p 60fps wordt al amper gehaald... En dan nu zo'n headset aan gooien waar twee beelden gegenereerd moeten worden met minimaal 60fps per oog want anders wordt je er goed ziek van namelijk en dan snap je dat je nooit een vr Cod of uncharted zal zien op de consoles ;) En dan ia 1080p ook echt de minimale resolutie voor vr. Je hebt dan alsnog her gevoel alsof je door een hordeur kijkt. Bij alles lager dan 1080 wordt het effect de moeite al minder waard.
Wolfenstein 3D maybe... :p

[ Voor 16% gewijzigd door Brutal1ty op 11-04-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Voor racen gaat mijn voorkeur uit naar Forza (Horizon), maar ik denk dat je met beide consoles wel goed zit. Ik ben tevreden met beide consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Brutal1ty schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:21:
[...]

Ga alvast geen console nemen als je vr wilt...
+
heel wazig verhaal
Je weet dat de Rift DK2 een resolutie heeft van 960x1080 per oog? Mooi dat dat dan op 60Hz of 72Hz weer te geven is maar dat is dus exact 1920x1080 op een TV (waar je met 2 ogen naar kijkt).

Je hebt gelijk dat veel games en de consoles inderdaad (nog) niet op 1080p60 lopen maar de manier waarop je probeert te beargumenteren dat VR-brillen op een console amper mee zouden kunnen komen, vind ik niet getuigen van correcte argumenten of bronnen.

Blijkbaar is een Rift DK2 dus ook niet voldoende om te gebruiken, volgens jouw opstel, want je zegt zelf dat 60fps of minder meteen een ziekte veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 26-09 06:17
MAX3400 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:04:
[...]

Je weet dat de Rift DK2 een resolutie heeft van 960x1080 per oog? Mooi dat dat dan op 60Hz of 72Hz weer te geven is maar dat is dus exact 1920x1080 op een TV (waar je met 2 ogen naar kijkt).

Je hebt gelijk dat veel games en de consoles inderdaad (nog) niet op 1080p60 lopen maar de manier waarop je probeert te beargumenteren dat VR-brillen op een console amper mee zouden kunnen komen, vind ik niet getuigen van correcte argumenten of bronnen.

Blijkbaar is een Rift DK2 dus ook niet voldoende om te gebruiken, volgens jouw opstel, want je zegt zelf dat 60fps of minder meteen een ziekte veroorzaakt.
Vergelijk hoe games draaien op pc in normaal 1080p en dan met de rift op degelijke settings. Vergelijk nu hoe console games op het moment draaien en haal het zelfde percentage aan performance er af. Vertel me dan tot welke conclusie je komt, en welke al genoeg besproken in op het internet.

Een 1080p 25-30fps gta5 gaat bv nooit lukken natuurlijk en zou ook vrij onprettig zijn. Ik kan gerust een aantal artikelen en discussies voor je zoeken, maar met even googlen kom je die vanzelf ook wel tegen denk ik :p

VR kost op het moment op z'n gunstigste zo'n 25-30prcnt performance verlies ten opzichte van normaal spelen. Valt best mee, maar op consoles die het al lastig hebben met aaa titels omdat ze graphics boven performance kiezen, sjah. Ik vind het iet meer dan logisch dat K en de meesten extreem sceptisch zijn, want dat 's gewoon reëel.

Ik heb zelf een ps4 dus ik zou het leuk vinden als ze er wel wat meekunnen, maar ik betwijfel het iig voor aaa titels. Totdat ze laten zien dat het wel kan op de een of andere manier op wat technische demo's na, die waren op de ps1 voor de tijd al indrukwekkend maar leken niets op itrindelijke producten, is het eerst zien en dan geloven.

Spelling fouten voorbehouden, autocorrect op tabletje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf eerst ook x360 gehad en toch overgegaan op de ps4 omdat de one nog niet uit was toen en iedereen een ps4 haald.
waar je ook naar moet kijken is welke spellen speel jij en welke spellen spelen je vrienden?
dan kan iedereen nog deze zelfde console hebben maar speel je geen gelijke spelen dan maakt het als nog niet uit welke je haalt ;) (spreek uit ervaring haha. Ik speel cod en al mijn vrienden op ps gta of fifa dus daar speel ik nooit mee)
Ook zou ik al ik jou was kijken naar het spel zelf bijvoorbeeld de dlc delen van cod die zijn timed exclusief voor xbox one.
Die komen dus 1 maand eerder naar xbox.

één van de redenen waarom binnenkort een one der bij gehalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen next gen gekocht. Wellicht een punt wat me zou kunnen overhalen om voor de Xbox te gaan zijn de impulse triggers van de controllers voor met name racespellen. Lijkt me een super feature om meer feedback te krijgen over de wagen en daardoor beter te kunnen racen. Voor bijv. shooters etc, lijkt het me leuk, maar ook niet meer dan dat. Daarvoor zie ik geen added value. Wel dus voor racegames.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 28-09 11:38
Beide consoles, hebben hun plus en minpunten, evenals games...

Ik denk , wat ik weet zeker dat drive club erg onderschat wordt, prachtige banen, super goede weerseffecten die je echt wel merkt qua sturen, dag en nacht overgangen, prachtige parcoursen en leuke uitdagingen !

Qua shooters is killzone bv een mooie game ! en heb je natuurlijk call of duty die op beide platformen zit , zoals zoveel games.

Ik denk dat je een lijstje moet maken met gezamelijke games die op beide uitkomen en dan moet kijken welke je leuk vindt op de aparte platformen ! beide hebben (tijdelijke ) exclusifes en indie platform ,

de ps4 komt vooralsnog sterker uit de bus met fps , en beeldkwaliteit technisch gezien maar persoonlijk boeit me dat niet zo !

de keuze is aan jou ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
Heb zowel de PS4 als XBO en heb geen voorkeur. Forza trekt me meer dat GT dus racen doe ik op de XBox. Voordeel van de PS4 is dat er meer JRPG's op uit komen en dat is ook de belangrijkste reden geweest om een PS4 in huis te halen.
Beide hebben plussen en minnen die persoonlijk zijn maar voor mij is de controller van de XBO een hele grote plus omdat ik bijna 30 uur kan gamen zonder opladen terwijl ik geen hele dag met de PS4 controller kan gamen zonder er een laadsnoertje aan te moeten hangen.

Gewoon kijken wat voor jou belangrijke punten zijn en dan strepen. Vervolgens koop je er een, ga je weer sparen en koop je de ander ook ;)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 28-09 11:38
Amen,

en valt me mee dat er nog geen oorlog is uitgebroken hier :) het draait om games en waar jij van houdt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties.

Qua spellen wil ik Fifa15, een leuke FPS (Destiny,BF of CoD) en een racegame (Project Cars volgende maand) aanschaffen. Alle multiplatform.
En aangezien de PS4 kleiner is (ook geen aparte voeding nodig heeft), had ik voor mijzelf eigenlijk al de keuze gemaakt voor de PS4. Heeft daarnaast de exclusive: Gran Turimso 6! Totdat ik de ik las van de Impuls Triggers op de Xbox. Vandaar mijn bovenstaande vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamD
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 14:39
Oké, de gouden tip?

Kies de console die de meeste vrienden al in bezit hebben (of in de toekomst aanschaffen).

Niets is meer frustrerender als willen gamen met vrienden, maar helaas niet mogelijk want hij/zij heeft een andere console. Dan zijn zelfs exclusieve titels geen doorslaggevende factor.

Succes!

ps. ohja, altijd PC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:16:
Thnx voor de reacties.

Qua spellen wil ik Fifa15, een leuke FPS (Destiny,BF of CoD) en een racegame (Project Cars volgende maand) aanschaffen. Alle multiplatform.
En aangezien de PS4 kleiner is (ook geen aparte voeding nodig heeft), had ik voor mijzelf eigenlijk al de keuze gemaakt voor de PS4. Heeft daarnaast de exclusive: Gran Turimso 6! Totdat ik de ik las van de Impuls Triggers op de Xbox. Vandaar mijn bovenstaande vraag.
Volgens mij is GT6 alleen op de ps3, niet 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Denk dat hij misschien Driveclub bedoelt? GT7 zal hoogstwaarschijnlijk dit jaar aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Origins schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:11:
Denk dat hij misschien Driveclub bedoelt? GT7 zal hoogstwaarschijnlijk dit jaar aangekondigd worden.
Tsja behoorlijk verschil qua racen DC of GT. Als het echt puur voor racen gaat zit je met Forza 5 en Horizon 2 en het aankomende deel 6 bij de Xbox One erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
En bij de PS4 zit je ook gewoon goed omdat hier weer dan GT7 voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Origins schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:21:
Ik had het over nu en de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Xgar schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:23:
[...]

Ik had het over nu en de nabije toekomst.
En een console kies je uiteraard ook voor nu en de nabije toekomst?

Overigens gaf hij zelf ook aan dat hij voor Project Cars gaat, en dan heb je eventueel (wat ik net al zei Driveclub)

Zoals ik zei, bij de PS4 zit je ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Origins schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:25:
[...]

En een console kies je uiteraard ook voor nu en de nabije toekomst?

Overigens gaf hij zelf ook aan dat hij voor Project Cars gaat, en dan heb je eventueel (wat ik net al zei Driveclub)

Zoals ik zei, bij de PS4 zit je ook gewoon goed.
Ik koop hem ook niet voor wat over een aantal jaar uitkomt. Want dan zou ik net zo goed hebben kunnen wachten met de aankoop. Ik koop een console voor nu en de toekomst.

Overigens is iets positiefs over console x aangeven is niet meteen een aanval op console y.

[ Voor 3% gewijzigd door Xgar op 19-04-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Xgar schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:29:
[...]

Ik koop hem ook niet voor wat over een aantal jaar uitkomt. Want dan zou ik net zo goed hebben kunnen wachten met de aankoop. Ik koop een console voor nu en de toekomst.

Overigens is iets positiefs over console x aangeven is niet meteen een aanval op console y.
Ik heb dat ook niet gezegd, wat ik aangaf is dat je een console niet voor even heb, en voor nu zijn er al meer dan genoeg games en hij gaf zelf al aan GT, dan heb je nu ook voldoende games op een PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Er zitten eigenlijk weinig verschillen in. Vind Halo altijd wel een reden om voor de Xbox te kiezen en heb altijd een Xbox gehad... Het is een lekker stille, makkelijke machine. Leuke exclusives af en toe, Halo dus, Forza, en ook dingen als Sunset Overdrive en diverse indiegames. Daarbij koopt Microsoft bij veel games (CoD en Dragon Age bijvoorbeeld) rechten op om DLC eerder op de Xbone uit te brengen.

Uiteindelijk maakt het gewoon vrij weinig uit, tenzij je echt een specifieke voorkeur hebt voor een bepaalde exclusive.

E: De triggers zijn trouwens erg fijn! Viel me voor het eerst op toen ik Halo speelde, op de één of andere manier voegt het echt wat toe. Je bent je een stuk meer bewust van wat er gebeurt, zowel in racegames als in shooters. Vond het in Halo vooral fijn dat je bij bepaalde wapens echt kon voelen hoe ver en of je wapen was gecharged (sommige wapens kun je "overchargen" en hebben dan een sterkere aanval dan als je even op de trigger tikt). Je kan absoluut zonder, maar het is toch een fijne toevoeging. Daarnaast is de stilte van het ding ook érg fijn, het ding maakt praktisch geen geluid tijdens het gamen of als je een film zit te kijken op Netflix bijvoorbeeld. Een erg fijne bijkomstigheid.

[ Voor 39% gewijzigd door Thomas op 19-04-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:12
Origins schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:21:
Dan moeten ze nu wel eindelijk flink aan de bak gaan met GT. Ik ben altijd een GT fan geweest, speel het vanaf deel 1. Maar het feit dat ze een aantal heikele punten maar niet oplossen (dramatisch geluid, slechte A.I.) heeft mij definitief doen overstappen naar Forza. Ook die game is niet perfect, maar ik vind het stukken beter dan GT.

Dan de consoles. Tsja, ik denk dat ik verder weinig toe kan voegen :+

Wil je veel met je vrienden gamen, ga dan absoluut voor degene die zij ook hebben. Doe je dat niet dan ga je er 100% spijt van krijgen.

Ik ben één van de weinige die de PS4 verkocht om er een Xbox One voor terug te kopen (of eigenlijk de PS4 verkocht toen ik de Xbox One uiteindelijk had).

Ik vind de controller van de One veel natuurlijker vasthouden dan de PS4, maar dat blijft persoonlijk denk ik. Verder was er weinig mis met de PS4, maar miste ik een goede racegame (die de One wel had).

Wel denk ik dat de support vanuit MS veel beter is dan vanuit Sony. Iedere maand is er een update, waarin ze ook daadwerkelijk dingen toevoegen. Ze luisteren echt naar input (moeten ze ook wel, om de achterstand op de PS4 in te lopen).

Overigens hoor ik mensen weleens klagen dat de PS4 bij hen een halve stofblazer is. Dat herken ik totaal niet, die van mij was fluisterstil. Al had hij wel alle ruimte om de warmte goed kwijt te kunnen. De Xbox One is trouwens ook heerlijk stil. Veel stiller dan mijn vorige X360 was.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FYI het is een PS4 geworden! Thnx for alle info/tips/adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:26:
FYI het is een PS4 geworden! Thnx for alle info/tips/adviezen.
Slimme keuze, veel plezier ermee :*)
Pagina: 1