Videokaart bij socket 775 dual core, max 100 euro

Pagina: 1
Acties:

• hoipim
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-02 10:56
Ik zoek een?
[i]Viedeokaart die goed gekoeld is. Vorige is waarschijnlijk kapot gegaan door oververhitting. /i]

Wat is je budget?
ik heb een budget van ongeveer 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb altijd nvidia gehad. Er zat in dit systeem dan ook een nvidia gt250. Dit was een 1Gb verzie van Asus. Het zou fijn zijn als het bij nvidia bleef. Ik heb al naar een vervanger gezocht. En kwam deze tegen:
http://tweakers.net/price...i-geforce-gt-630-4gb.html Nu weet ik niet of het hebben van meer geheugen beter is bij deze computer..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft een pc met de volgende componenten:
[list]
• Asus p5q Se2
• Intel dual core 3.4ghz
• een Zalman 450W moduleer voeding
• OCZ SSD vertex 120GB
• Samsung 5400rpm HD 500GB (2X)
[/list]

De computer heb ik tot nu toe gebruikt met Auto CAD en spellen onderanderen Call of duty 6.

De temperatuur van de gpu is altijd rond de 45 grade celijs geweest. Maar voor het kapot gaan van de gpu liep deze op naar 80 ongeveer. Ondanks dat de koeling wel draaide op de kaart.

Active koeling lijkt me dus een must denk ik?

Het geen waar ik nu dus aan twijfel is of het verstandig is om meet gpu geheugen te kopen. En of de hogere verzie Nvidia ook beter is voor mij.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

GTS250's hebben nog de oude achilleshiel van Nvidia, namelijk waardeloos soldeer waardoor ze vrij snel doodgaan. Jij hebt werkelijk geluk dat ie het zolang deed, de mijne heb ik 4 jaar geleden ofzo al mogen weggooien.

Enfin, je voeding is wss aan vervanging toe gezien Zalman nogal beroerde onderdelen gebruikt. Ook is je SSD een tijdbom, Vertex SSD's zijn extreem onbetrouwbaar. De kans dat hij morgen besluit niet meer wakker te worden is groot.

Een oude dualcore zal nogal snel een beperking zijn, maar gelukkig is in dat opzicht je budget ook niet heel groot, dus het zal niet snel totaal uit balans zijn.

Voor moderne games zoek je eigenlijk toch wel ten minimaal 2GB GDDR5 DDR3 moet je gewoon altijd overslaan, trage meuk, zelfs 512MB GDDR5 is beter.

pricewatch: XFX Radeon R7 260X 2GB is een heel leuk kaartje voor een leuke prijs, pricewatch: MSI GeForce GT 740 2GB GDDR5 is volgens mij ook wel aardig, maar ik zal ff wat reviews moeten opsnorren.

Ah, gevonden:
De GT740 wordt als het ware afgemaakt door een 260x:

Meer dan 2x zo hoge score in Futuremark, ook de 250x is sneller:
http://www.futuremark.com...DIA+GeForce+GT+740/review
http://www.futuremark.com...AMD+Radeon+R7+260X/review
http://www.futuremark.com...AMD+Radeon+R7+250X/review

De 250x is al sneller dan een 740, dus laat staan een 260x
http://www.redgamingtech....gtx-740-benchmark-review/

En nog een review van de 260x: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R7_260X/31.html

Mij lijkt dus een 260x zeker een goede keuze, iets duurder dan je streefprijs, maar dan heb je ook nog een leuk kaartje mocht je je pc een leuke update geven. Zodra je ook maar iets goedkoper gaat, storten de prestaties simpelweg in. En dat is imo nogal zonde.

Echter, houdt zeker in je achterhoofd dat je voeding wss niet tof meer is en je SSD een dead man walking.

[ Voor 29% gewijzigd door RobinHood op 08-04-2015 21:39 ]

People as things, that’s where it starts.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Als gebruikt een optie is. Dan een 7950. Die vind je al voor 80 a 90 euro.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 7950? Dan lijkt me zijn cpu toch aardig te gaan bottlenecken...

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
br00ky schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:20:
Een 7950? Dan lijkt me zijn cpu toch aardig te gaan bottlenecken...
klopt :) maar als hij in de toekomst de cpu ook upgrade heeft een leuk setje.
en als ie voor minder een 7950 kan kopen waarom dan een 260? als je het niet erg vind om gebruikt te kopen uiteraard :) :)

Verwijderd

Welke voeding heb je ?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:15
Die GT630 met 4GB DDR3 zou ik maar snel vergeten. DDR3 is veel te traag voor videokaarten en een GT630 kan met 4GB VRAM ook niets aanvangen. Op vlak van prestaties ga je er met een GT630 ook niet echt op vooruit. Nu begrijp ik wel dat het de bedoeling is je pc maar wat op te lappen, maar daar is die GT630 dan toch wat duur voor vind ik, zeker vergeleken met wat je voor datzelfde geld kunt krijgen.

Nieuw zijn een R7 250 of 250X voor onder de €100 de beste keuze, bv deze pricewatch: Asus Radeon R7 250X 1GB. Die zijn significant sneller dan je GTS250 en je processor kan er toch nog wat mee mee. Zijn wel maar te krijgen met 1GB GDDR5, voor 2GB moet het budget iets omhoog en moet er gekeken worden naar een R7 260X.

Maar voor zo'n oude pc zou een tweedehands kaartje eigenlijk geknipt zijn. Als er dan een redelijk zware gekozen wordt, is een andere voeding waarschijnlijk nodig, maar dan denk ik dat je beter de hele pc een opknapbeurt geeft.

• hoipim
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-02 10:56
Hartelijk dan voor al jullie reactie's

@VasZaitsev Ik ben voor de asus r7 260 gegaan. omdat ik toch wat meer zekerheid wil. Maar dit wist je denk ik al

@MacPoedel het is ook gewoon de bedoeling dat ik er nog een paar jaartjes mee voor uit kan. Het geen wat ik op de computer doe is niet zo veel vragend. Over 2 jaar is het wel de bedoeling om een nieuwe te bouwen. Maar dan ben ik meer aan het denken om de buyers guide gewoon te volgen

@Elmo_b tweedehands heb ik helaas hele slechte ervaring mee. Dit vermeid ik dus liever. Dat me CPU en moederbord en voeding en eigelijk alles aan vervanging toe zijn weet ik. Nog even dan nou ik een nieuw!

Nogmaals allemaal hartelijk dank voor jullie reacties en meningen!

Gr Pim
Pagina: 1