Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 11:52
Hoi mensen,

Vroeger was ik altijd helemaal weg van games waarin je moest vechten met (meestal) Robots, en je deze ook nog eens kon aanpassen of swappen voor een andere robot. Meestal gebeurde dit in Arena-achtige settings.

Na wat speurwerk kon ik weer een paar titels terugvinden van games die ik hierboven heb omschreven:

- Medabots AX (GBA)
- Custom Robo Arena (NDS)
- Power Quest (Gameboy)
- Sonic Battle (GBA)

Een andere titel waarbij je geen robots gebruikte, maar waarin je jouw - in dit geval - Beyblade wel zwaar kon aanpassen of kon swappen, was Beyblade G-Revolution voor de GBA.

Geen idee of ik nu te vaag ben, maar hebben jullie nog titels die een beetje bij dit plaatje zouden passen? Heb de laatste tijd echt zin om weer zo'n soort game te spelen, maar de titels die al genoemd zijn, heb ik helaas al kapot gespeeld.

Alle suggesties zijn welkom!

EDIT:

Vergeten te vermelden, maar ik doel niet op games waar 'robots' eigenlijk gewoon voertuigen zijn, zoals Robocraft bijvoorbeeld.

Aangezien dit misschien een beter beeld geeft, hier even alle overeenkomsten van deze games op een rijtje:

- Singleplayer
- 2D/2.5D graphics
- Handheld exclusives
- Semi-open wereld waar je tegen andere karakters kan battelen
- In de meeste games vecht jouw personage niet zelf, maar heb je een robot/beyblade/etc die je bestuurt
- Je robot/beyblade/etc is customizable
- Je kan nieuwe onderdelen of kant-en-klare robots kopen

[ Voor 24% gewijzigd door Dennis de Vries op 08-04-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik ben een groot fan van Robocraft (http://robocraftgame.com). Je moet je robot wel zelf besturen, maar het is al een erg complete game an je kunt em volledig gratis spelen. De opties voor het bouwen zijn immens, er zijn verschillende speel stijlen die je kunt proberen (inclusief medic) en de graphics zijn heel redelijk.

De andere optie is TerraTech, ik heb em zelf nog niet geprobeerd maar het ziet er uit als een interessante game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Bedankt voor de suggestie, maar ik ben totaal niet op zoek naar games met robots als voertuigen - had ik misschien in de OP moeten zetten. Overigens was ik met Robocraft al bekend, is inderdaad wel een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 03:11

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Is dit misschien meer in de richting: Wikipedia: Robot Wars: Arenas of Destruction . Is wel een oude game overigens.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:49
One-must-fall-2097 !

Nou ben ik al een wat oudere knakker, maar vond dit toen erg tof !

http://www.dosgamesarchive.com/download/one-must-fall-2097/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
Nogmaals bedankt voor jullie suggesties, maar ook Robot Wars: Arenas of Destruction en One-must-fall-2097 zijn niet wat ik bedoel.

One must fall lijkt me gewoon een fighter zoals bijvoorbeeld Mortal Kombat of Street Fighter, maar dan wat ouder en met robots.

Robot Wars is compleet 3D en is een stukje 'realistischer' dan waar ik op doel.

Welicht heb ik alleen een zwak voor dit soort games op handhelds, waar de meeste spellen 2D zijn of simplistisch 3D zoals Custom Robo Arena. Heb de OP dan ook aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis de Vries op 08-04-2015 21:01 ]

Pagina: 1