Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kubuntu, en de gebruikelijke upgrades, je voert je password in, ok, ok, ok, reboot en hoppa, je systeem is weer up to date. Nou mooi niet. Ik boot, segfault en kernel panic.
Wat kan ik doen om 'm te fiksen? Ik heb een oude Kubuntu live cd liggen. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je geen grub bootloader ? Die geeft normaal de optie om de oudere kernel(s) te booten.

Edit: je hebt waarschijnlijk wel grub (of grub2) maar mogelijk zie je die niet omdat hij direct door boot. Dan moet je tijdens booten de shift-toets even ingedrukt blijven houden

[ Voor 50% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-04-2015 18:21 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:47
Je zou kunnen beginnen met het verschaffen van informatie over de segfault (en panic, maar ik gok dat het init betreft gezien de kpanic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:02
Weinig informatie, wat zie je? Wat gebeurd er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Moeilijk om daar iets van te maken zonder meer info. Hoe ver komt het systeem? Wat lukt er wel, wat lukt er niet? Kun je de laatste berichten voor de crash nog zien?

Zijn er nog oudere kernels geinstalleerd die je kan booten? Werkt dat?

Met die oude CD kun je booten, je root filesystem mounten en vanaf daar recovery doen. Wat er nodig is valt niet te zeggen op grond van de info die je geeft.

Als ik blind iets moet proberen dan zou ik controleren of de schijf niet vol zit, de kernel herinstalleren, initramfs opnieuw laten bouwen en grub herinstalleren.

Hier heb je wat aanwijzingen: https://help.ubuntu.com/community/LiveCdRecovery

This post is warranted for the full amount you paid me for it.