Toon posts:

Nieuwe Moederbord + Koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

Geschikte moederbord en koeler voor het Overclocken van mijn Intel Core i7 870.

De reden is omdat ik veel meer uit deze processor kan halen doormiddel van overclocking.

Wat is je budget?

Beide producten samen rond de €100-120

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik ben zelf een fan van de MSI/Asus moederborden, heb zelf een GTX 750 TI OC als videokaart.

Systeem Specificaties:

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU
Intel Core i7 870 @ 2.93GHz
Lynnfield 45nm Technology

RAM
6,00GB Dual-Channel DDR3 @ 1333MHz

Graphics
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti (MSI)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Tenzij je diep in de buidel wil tasten voor een pricewatch: Asus P7F-M ga je socket 1156 niet meer vinden (Serverbordjes daargelaten). Ook een tijdje naar gezocht voor mijn eigen 860. Wat vind je zoal op de 2e hands markt?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:01:
Wat heb je zelf al gevonden? Tenzij je diep in de buidel wil tasten voor een pricewatch: Asus P7F-M ga je socket 1156 niet meer vinden (Serverbordjes daargelaten). Ook een tijdje naar gezocht voor mijn eigen 860. Wat vind je zoal op de 2e hands markt?
Ik heb zelf nog niet echt iets opgezocht, daarom vraag ik advies hier.

Met de moederbord die ik nu heb kan ik niet overclocken, te oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 18:06 ]

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:04
Zie V&A

http://tweakers.net/categ...aWSrG1tTpKJZUFqcUgoUQgHwA

Naast een defect, een gereserveerd en een simpel intel moederbord blijft er voor overklokken niet veel meer over dan de Gigabyte, die ik overigens wel wat duur vind. Nieuw is niets meer te vinden in de pricewatch.

Ik denk dat dat je enige mogelijkheid is qua moederbord. Koeler zou dan met je budget ook automatisch 2e hands gezocht moeten worden.

[ Voor 15% gewijzigd door [MAUS] op 08-04-2015 18:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
MvdPM schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:32:
Zie V&A

http://tweakers.net/categ...aWSrG1tTpKJZUFqcUgoUQgHwA

Naast een defect, een gereserveerd en een simpel intel moederbord blijft er voor overklokken niet veel meer over dan de Gigabyte, die ik overigens wel wat duur vind. Nieuw is niets meer te vinden in de pricewatch.

Ik denk dat dat je enige mogelijkheid is qua moederbord. Koeler zou dan met je budget ook automatisch 2e hands gezocht moeten worden.
Best wel hoge prijzen voor oude Motherboards, 2e hands is de enigste optie voor mij?

• [MAUS]
Dat klopt, nieuw vind je alleen serverboards > €150

Verwijderd

Topicstarter
MvdPM schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:09:
Dat klopt, nieuw vind je alleen serverboards > €150
Wat zou voor mij n Nieuwe i7 Processor kosten beter als mijn i7 870, (budget)

• [MAUS]
Nieuw kijk je dan tegen zo'n €320 aan (i7-4790) plus een moederbord wat ook al gauw weer €100 is.
Gezien je budget lijkt me dit wat duur

In de V&A vind je een 2600k bijvoorbeeld al wel voor €160 V&A aangeboden: Intel Core i7 2600K Boxed
Met een moederbord van €40 V&A aangeboden: Asus P8H67-V kun je al voor €200 klaar zijn

Nadeel is echter wel dat je nog steeds te maken hebt met een vrij oude serie (2011 al weer).

Wat wellicht een overweging is om over te stappen naar een i5 van een jongere generatie, of dat een goede optie is is sterk afhankelijk van het gebruik van de pc.

Verwijderd

Topicstarter
MvdPM schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:20:
Nieuw kijk je dan tegen zo'n €320 aan (i7-4790) plus een moederbord wat ook al gauw weer €100 is.
Gezien je budget lijkt me dit wat duur

In de V&A vind je een 2600k bijvoorbeeld al wel voor €160 V&A aangeboden: Intel Core i7 2600K Boxed
Met een moederbord van €40 V&A aangeboden: Asus P8H67-V kun je al voor €200 klaar zijn

Nadeel is echter wel dat je nog steeds te maken hebt met een vrij oude serie (2011 al weer).

Wat wellicht een overweging is om over te stappen naar een i5 van een jongere generatie, of dat een goede optie is is sterk afhankelijk van het gebruik van de pc.
i5 zal denk ik ook wel genoeg zijn, ik wil de laatste games kunnen spelen en proberen zoveel mogelijk FPS in een game te krijgen. Als de processor een upgrade is voor mijn current processor is dat altijd goed.

Ik speel voornamelijk League of legends en Counterstrike: Global Offensive

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 19:26 ]

• [MAUS]
Dan zou ik de BBG aanhouden, namelijk

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
+
pricewatch: ASRock B85M Pro4

Deze processor is krachtig genoeg voor de nieuwste games en het moederbord doet wat het moet doen.
Eventueel is 2e hands hier uiteraard ook een optie

V&A aangeboden: Intel Core i5 4460 Tray
+
V&A aangeboden: Asus H81M-PLUS

Ook dat moet lukken voor €200 en dan zit je bij de nieuwste serie processors van intel die er voor zorgen dat je ruim voldoende kracht hebt voor de nieuwste games.

Je geheugen (ik vermoed 2x2 + 2x1 gb) zou ik ook upgraden naar 8 GB, ook dit hoeft V&A niet veel geld te kosten.

Verwijderd

Topicstarter
MvdPM schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:31:
Dan zou ik de BBG aanhouden, namelijk

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
+
pricewatch: ASRock B85M Pro4

Deze processor is krachtig genoeg voor de nieuwste games en het moederbord doet wat het moet doen.
Eventueel is 2e hands hier uiteraard ook een optie

V&A aangeboden: Intel Core i5 4460 Tray
+
V&A aangeboden: Asus H81M-PLUS

Ook dat moet lukken voor €200 en dan zit je bij de nieuwste serie processors van intel die er voor zorgen dat je ruim voldoende kracht hebt voor de nieuwste games.

Je geheugen (ik vermoed 2x2 + 2x1 gb) zou ik ook upgraden naar 8 GB, ook dit hoeft V&A niet veel geld te kosten.
Hartelijk bedankt voor de reacties.

Is de i5 sneller als mijn i7? dat ik geen prestaties verlies, het blijft een update toch?

• [MAUS]
De processor zal inderdaad beter presteren dan je huidige

Verwijderd

Ik zou echt gaan voor een tweedehands moederbord, met overklok doet deze CPU weinig onder voor een niet overklokbare i5 Haswell i5, terwijl een tweedehands mobo veel goedkoper is.
V&A aangeboden: Gigabyte GA-P55A-UD4 1156 Socket 50 euro of zoiets is een realistische prijs voor dit mobo, een vraag advertentie neerzetten kan ook wel helpen.
Pagina: 1