Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Lenovo Thinkpad Edge E531 snel degraderende batterij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
22 juni vorig jaar had ik een Lenovo Edge E531 gekocht voor school. Naast wat vreemde besluiten kwa kwalitiet (waarom raakt het scherm het toetsenbord als de laptop dicht zit?) werkte de laptop prima. Kon, met alle energie bespaar functies actief, ongeveer 5 uur op de batterij werken onder ligt gebruik.

Nu, minder dan een jaar later, mag ik blij zijn als ik 2 uur haal met ongeveer 3 uur bij idle op desktop met dezelfde instellingen.

Heb al gekeken of er iets op de achtergrond draait dat mogelijk de oorzaak is maar kan hier niks vinden. Ook misbruik ik de batterij ook niet voor zover ik weet. Li-ion batterijen hebben geen last van memory (wat ik ervan kan vinden athans) en er staat ook nergens beschreven dat de laptop niet aan de oplader mag hangen als deze opgeladen is.

Dit is eigenlijk mijn eerste laptop ooit die ik nieuw gekocht heb (mijn voorkeur ligt nog altijd bij desktops) dus heb niet echt veel ervaring hiermee.

Is dit normaal voor een (Lenovo) laptop?

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ook al heeft een li-ion accu geen last van het memory-effect, ik zie wel consistent de mensen klagen over een vroeg versleten batterij die hun toestel vaak op het stroomnet aangesloten laten. Bijvoorbeeld als de laptop nooit of zeer zelden mobiel gebruikt wordt. Hier heb ik echter geen wetenschappelijk bewijs van, maar mijn ervaring met honderden verschillende toestellen (heb in de retail gewerkt) zegt dat li-ion accu's veel sneller slijten wanneer ze niet gebruikt worden zoals bij een laptop verwacht wordt.