Videokaart - Het (grote) verschil.

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-03 10:32
Beste Tweakers,

Ik zit al weken te kijken naar een nieuwe kaart.
Maar ik loop ergens tegen aan.
Wat is nou het grote verschil, wat is nou beter, sneller, mooier?
Ik kijk bijvoorbeeld naar deze vier kaarten.
De Nvidia hebben allebei minder geheugen, minder rekenkernen en minder brede bus, maar zijn wel sneller dan de Radeons.

Is een brede bus en veel geheugen nou zo belangrijk? Of is juist de snelheid van de gpu belangrijker?
Wie kan mij uit mijn leiden verlossen :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vergeet al die details. Zoek online eens naar wat ze verbruiken en hoe ze presteren. Het is natuurlijk niet van belang hoe een kaart het doet, maar wat de netto prestatie van de kaarten zijn.
Zoek dus gewoon benchmarks op en vergelijk de grafische prestaties van de relevante games voor jou en en de prijs en de systeemeisen. Vooral voeding is belangrijk

De 280X zie je vaak goed verkrijgbaar via V&A en dat bespaart je weer een hoop geld.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Tevens gaan we hier uit van eigen onderzoek. Je geeft globaal wel wat termen, maar het blijft onduidelijk wat je nou precies gevonden hebt en wat niet duidelijk is, maar je kan natuurlijk nog op meer zaken zoeken dan puur de technische gegevens. Vertaal die maar eens naar prestaties in (verschillende) games. Ik kan het niet hoor.

Daarnaast komt dit zó ontzettend vaak in de topics in Desktop Aankoopadvies en Componenten Aankoopadvies voorbij dat je na een aantal recente topics doorgenomen te hebben feilloos weet waar je op moet letten.

Aangezien hier voldoende vooronderzoek ontbreekt sluit ik dan ook je topic. Zit je uiteindelijk in de aanschaffase, kan je altijd een topic openen in één van de hierbovengenoemde subfora om tot een uiteindelijk keus te komen.

Dit topic is gesloten.