Toon posts:

Game pc 600-650 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil met dit systeem graag gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

De maximale prijs van dit systeem is ca 650 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Een 2TB Sata HDD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik zat te denken aan de volgende onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock B85M Pro4€ 63,05€ 63,05
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 217,90€ 217,90
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,95€ 32,95
2Crucial CT51264BA160BJ€ 28,-€ 56,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,99€ 14,99
1Corsair VS450 80plus€ 34,90€ 34,90
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,69

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Misschien op de lange termijn.

Ik wil graag weten of deze onderdelen compatibel zijn of als ik misschien betere onderdelen kan nemen.
Dit is de eerste keer dat ik een pc ga bouwen.
Verder wil ik graag weten of ik met zo'n systeem ongeveer 4 a 5 jaar vooruit kan. Gamen hoeft voor mij niet op de hoogste kwaliteit zolang de FPS maar hoog blijft.

Alvast bedankt! :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat versta je onder gamen? Een potje mijnenveger zal het niet zijn, maar waar moeten we aan denken? Shooters? RPG? Simulatie? Eén en ander hangt immers af van welke videokaart het best bij je setup past.

Ondertussen kan je ook meteen uitkijken naar een andere voeding, want deze is niet echt bijzonder. Een pricewatch: Antec VPF Series 450W is dan al een stuk beter.

Daarnaast kies je voor een nVidia 960. Is er een speciale reden dat je die overweegt? AMD heeft immers voor minder geld meer VRAM, iets dat je zeker van past komt (zowel de lagere prijs als meer VRAM).

Ik kan hier natuurlijk meteen een lijstje neer plempen, maar overdenk dit eerst eens zelf :).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om games zoals AC Unity en Skyrim. Ik heb gedacht aan de gtx 960 aangezien deze een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en zuinig is. Maar als er een betere videokaart is voor minder geld ben ik daar zeker ook geïnteresseerd in. Maar wat is precies de verbetering van de Antec voeding t.o.v. de Corsair? Ze zijn allebei 80 plus gecertificeerd en 450 watt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Qua videokaart is een 280 imo (of een tweedehands 280X/290 met aftermarket koeler!) een stuk interessanter. Een 960 gaat het vrij zwaar krijgen met AC:U, zelfs op FHD. Die game eet VRAM voor ontbijt. Aangezien die qua performance dicht bij de 960 ligt (vergelijk de stock 960 (de blauwe) met de 7950, dat is de oudere versie van de 280 in deze figuur), maakt de 960 qua prijs/kwaliteit juist een vrij matige keus.

En de Corsair voeding is vrij karig voor wat betreft interne componenten. De Antec is wat dat betreft een stuk beter (naast dat de Antec bronze 80 plus is, en de Corsair slechts 80 plus, maar dat zegt niks over de kwaliteit).

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 08-04-2015 14:38 ]