Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Multimedia laptop - dagelijks gebruik - veel reizen -max 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop voor multimedia gebruik (video editing, game recording m.b.v. een roxio game capture) maar ook programmeer werk (voornamelijk HTML, JS en CSS: een lichte IDE werkt goed genoeg). Ik ga programma's gebruiken zoals:
  • Photoshop
  • illustrator
  • Premiere
  • After Effects
  • Komodo Edit / Sublime Text 2 (of 3 in de nabije toekomst)
Ik heb in principe geen voorkeur bij OS, maar ik hou het graag bij Windows of iOS. Liever geen Ubuntu, ChromeOS en dergelijke.

Wat is je budget?
900 euro is voor nu echt de bovengrens, tenzij blijkt dat ik echt teveel vraag voor dat geld.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yes. Ik reis iedere dag ongeveer 2 uur, dus een groot scherm is niet wenselijk. Ik zit voornamelijk op plekken met stopcontacten, dus de accuduur is niet van zeer groot belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Ik vind het allemaal prima. (kleine edit: ik heb wel slechte ervaringen met de manier waarop HP de laptops koel probeert te houden, met slecht geplaatste of slecht werkende ventilatoren. Dus tenzij je zeker weet dat dat geen issue is, liever geen HP).

Eigen gevonden laptops
Ik heb een aantal laptops gevonden, misschien kunnen jullie een oordeel vellen over deze selectie:

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 11:48 ]

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 21:44
De Lenovo is nog de "oude", deze heeft een slecht TN paneel, en dus een matig beeldkwaliteit.

De Toshiba is -+700gr lichter en 1cm dunner, deze is dus veel makkelijker mee te nemen, maar je levert wel aanzienlijk in op prestaties. Een kwestie van afwegen. Draagbaarheid vs. power

Verwijderd

Topicstarter
coster1 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:08:
De Lenovo is nog de "oude", deze heeft een slecht TN paneel, en dus een matig beeldkwaliteit.

De Toshiba is -+700gr lichter en 1cm dunner, deze is dus veel makkelijker mee te nemen, maar je levert wel aanzienlijk in op prestaties. Een kwestie van afwegen. Draagbaarheid vs. power
Dus als ik het goed begrijp is de Asus de beste keuze uit deze drie? Of is de Lenovo de sterkste maar heeft een minder goed scherm (met andere woorden, zoek deze laptop maar dan met een beter scherm)?

En ik zie dat het gaat om 2GHz (Toshiba) en 2,5GHz (Lenovo). Met 2GHz schiet ik eigenlijk nu al te kort, of niet? Dat gaat dan in de toekomst alleen nog maar erger worden. Sorry dat ik misschien domme vragen stel maar ik wil graag een geïnformeerde keuze maken.

Het grootste probleem dat waar ik vaak tegenaan loop is de videokaart. Ik heb geen idee of de "Videochip Radeon R7 260" (Toshiba) een goede kaart is of niet.

[edit vanwege typfouten]

Verwijderd

Dan zou ik voor de Asus gaan.
Een goede i7, gpu en degelijk scherm.