Hier meer dan genoeg ervaring met MM en kapotte laptop, veel te veel....
Kocht het ding, drie uur later stond ik bij de servicebalie door een brakke sata controller.
7 maanden, drie reparatiepogingen, 2 knoeipogingen van een handige stagiare bij MM en drie keer met beveiliging kennis gemaakt later kreeg ik mijn geld terug.
Overigens is de beveiliging zeer vriendelijk, en de servicebalie probeert zich inderdaad in alle bochten te wringen om je weg te krijgen zonder de laptop terug te nemen...
Ik kreeg ook het drie reparaties, of drie defecten = nieuwe laptop of geld terug, na twee reparaties haalde ik de laptop op, vulde MM een formulier in dat er geen schade was en bood de baliemedewerker aan er zelf in zijn vrije tijd naar te kijken, als hij een fout kon vinden zou hij persoonlijk aandringen op geld terug.
Hij vulde de formulieren in, schreef dat er krassen op het scherm en onderkant zaten en wou mijn handtekening...
En ja, de laptop zat onderop en op het scherm vol met krassen, de laptop die 3 uur in mijn bezit was geweest en 7 maanden bij Mediamarkt...
Na een flinke scene daar, de drie beveiligers waren het verassend genoeg met me eens omdat ik rustig en redelijk was, en zij hebben uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik mijn geld terug kreeg en niet meer terug hoefde te komen..
(De scene werd overigens door andere klanten gemaakt, welke het verhaal hoorde, en de twee mappen met papieren ook zagen liggen)
Oftewel: het gaat een hele hoop energie kosten om je geld terug te krijgen of een vervangende laptop te krijgen, maar alleen als je redelijk bent en blijft, de medewerkers daar hebben simpelweg niet de 'macht' om jou je geld terug te geven, dat kunnen ze niet, ze kunnen het hooguit voorstellen aan een leidinggevende, dus jij moet zover zien te komen en die mensen daar te vriend houden...
Overigens raad ik je aan iemand mee te nemen die ervaring met rechtzaken en papierwerk heeft, MM is zeer slinks daarin met kleine lettertjes of zelfs medewerkers die papieren uit je handen rukken en een kopie terug geven en het orgineel zelf houden zonder uit te leggen waarvoor, ik had het geluk dat een andere klant de orginele papieren aan mij gaf...
Anyway, volhouden en ze nooit een reden geven jou de schuld te geven, zodra ze dat kunnen zullen ze het doen, bellen ze beveiliging en kom je er niet meer in...
(Mijn ervaringen over de bijna criminele MM...)
Anyway, in jouw geval kun je niet zomaar de koop ontbinden, omdat de mediamarkt een 'redelijke termijn' moet krijgen om een oplossing te vinden, wat die redelijke termijn is wordt niet door de wet bepaald...
Verder is het ontbreken van de orginele hdd een flink probleem, denk dat het makkelijkste is een nieuwe hdd er in te zetten en het niet meer te noemen

Daarbij is het niet erg relevant wat jij te lang vind of dat je niet zonder kan

Dan had je daar een service pakket voor moeten aanschaffen zoals Dell levert, bijv. next business day replacement of zelfs binnen 4 uur, daar betaal je dan ook voor, in dit geval heb jij daar niet voor betaalt, tja wat had je verwacht

Maar ik zie allerlei maanden, 2, 3 twee keer anderhalf, als je even een duidelijke historie post, zoals x weken na aankoop eerste probleem, zodat we ook wat duidelijk hebben hoe oud de laptop is enz.
Zo is het de eerste 6 maanden bij de Mediamarkt hun taak aan te tonen dat jij de laptop gesloopt hebt of dat er niets mis is, na die 6 maanden heb je nog garantie maar moet jij aantonen dat het niet jouw schuld is, dus zit je daar ondertussen al overheen? Dat veranderd een hoop aan de manier waarop de MM handelt namelijk...
[
Voor 20% gewijzigd door
RGAT op 08-04-2015 20:11
]
Fixing things to the breaking point...