koop ontbinden met ontbrekend deel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
ik heb een tijdje geleden een hp pavilion 15 p088nd gekocht bij de mediamarkt.

maar ik heb voortdurend problemen met het ding, al 2x voor rma weg geweest (duurde zon 3 maanden).

maar nu heeft de laptop weer problemen. ik hoorde dat de mediamarkt de koop kan ontbinden na 2 reparaties. maar ik heb de originele hdd niet meer, deze is ooit vervangen door ssd.

zit ik nu aan de laptop vast omdat de hdd er niet meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Misschien dat ze de kosten van de hdd af kunnen trekken van het bedrag? Heb je er al naar geinformeerd?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 12:52

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Ben je al langs geweest bij de MediaMartk waar je hem gekocht had? We kunnen alleen advies geven maar de snelste manier om hier antwoord op te krijgen is langs te gaan en je verhaal uit te leggen.

Heb je de RMA formulieren nog? dit kan je verhaal sterke maken dat je 3 maanden moest wachten bij 2 reparaties.

Verder kan je hier wat informatie uit halen.

https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
ik ga vanmiddag langs, maar voordat ik echt dingen hard ga maken wil ik zelf wel zeker weten dat ik goed sta.

alle papieren heb ik nog en deze zal ik meenemen. ik kan sterk maken dat ik 3 maanden heb moeten wachten.

goed idee te vragen of ze die kosten er vanaf kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Misschien te simpel, maar een zelfde schijfje er terug inzetten geen optie?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
albino71 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:31:
Misschien te simpel, maar een zelfde schijfje er terug inzetten geen optie?
ik zou zo snel niet weten waar ik een tb vandaan tover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:29
Heb je de originele HDD verkocht of weg gegooid?
Ik heb in mijn laptop ook een SSD gezet, maar de HDD heb ik nog voor als er iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
br men schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:36:
Heb je de originele HDD verkocht of weg gegooid?
Ik heb in mijn laptop ook een SSD gezet, maar de HDD heb ik nog voor als er iets is.
4 maanden geleden verkocht, wist toen nog niet dat laptop dermate slecht was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
Als consument is er een bepaalde regel dat na 3 onsuccesvolle reparaties de klant de koop mag ontbinden. Dit overigens enkel wanneer de winkelier niet een passende oplossing biedt (kun je op meerdere manieren opvatten).

Overigens zal voor een credit de unit wel volledig moeten worden aangeleverd, dus met de originele harde schijf. Als de winkelier meedenkend is, zal hij/zij deze wellicht accepteren. In hoeverre een wijziging aan de hardware meeweegt in het proces, zal afhangen van een gesprek tussen winkelier en klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou ik die regel graag zwart op wit zien in het wetboek... want die is er niet...

de wet spreekt over een ondeugdelijk product en overlast.
dat sommige bedrijven 3x hanteren is eerder service dan wettelijke verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
ik vind 2x anderhalve maand wel lang genoeg eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinM16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09-2020
Elk reparatiedienst/bedrijf heeft het recht om tot het einde reparaties uit te voeren, zonder enige vorm van vergoedingen (coulances). Vaak is wel zo, dat er aanspraak gemaakt kan worden voor een eerdere vergoeding na uitspreken van een ondeugelijk product. De winkel is dan ook op dat punt NIET verplicht om coulance toe te passen.

Wel kan je de algemene en bijzondere voorwaarden raadplegen van de MediaMarkt. Die van HP hebben weinig invloed, omdat je zaken doet/hebt gedaan met de MediaMarkt, al heb je een product van HP.

Conclusie: Contacteer MediaMarkt en vraag of er iets "gedaan" kan worden. Hier moet je hopen op coulance van de winkel.

MIjn mening is mijn mening, ben je het daar niet mee eens? Dat is dan jouw mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef42 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:39:
Als consument is er een bepaalde regel dat na 3 onsuccesvolle reparaties de klant de koop mag ontbinden. Dit overigens enkel wanneer de winkelier niet een passende oplossing biedt (kun je op meerdere manieren opvatten).
*zucht* daar heb je die hardnekkige mythe weer... Nee, er is geen wetgeving die een getal noemt voor aantal reparaties.

http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/21.html
http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/22.html

Sleutel is dat het product conform gemaakt wordt "binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast". Verkoper moet eerst in staat gesteld worden het op te lossen. Wat dan redelijk is, is arbitrair en zal van geval tot geval verschillen.
RobinM16 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:08:
Elk reparatiedienst/bedrijf heeft het recht om tot het einde reparaties uit te voeren, zonder enige vorm van vergoedingen (coulances). Vaak is wel zo, dat er aanspraak gemaakt kan worden voor een eerdere vergoeding na uitspreken van een ondeugelijk product. De winkel is dan ook op dat punt NIET verplicht om coulance toe te passen.

Wel kan je de algemene en bijzondere voorwaarden raadplegen van de MediaMarkt. Die van HP hebben weinig invloed, omdat je zaken doet/hebt gedaan met de MediaMarkt, al heb je een product van HP.

Conclusie: Contacteer MediaMarkt en vraag of er iets "gedaan" kan worden. Hier moet je hopen op coulance van de winkel.
En dit gaat wel weer helemaal de andere kant op. Nee, de winkel kan niet maar gewoon aanrommelen zoveel ze willen. Op een gegeven moment is het niet meer redelijk voor de consument, en dan kan je ontbinden.

Voorwaarden van fabrikant zijn zijdelings wel degelijk relevant, omdat als daar bredere toezeggingen staan dan wat MediaMarkt of de Wet voorschrijven, MediaMarkt gehouden is die garantievoorwaarden te honoreren en af te handelen.

De sleutel is altijd in eerste instantie goed overleg. Afspraken vastleggen en alvast afspreken wat de gevolgen zijn als het de volgende keer niet is opgelost. Vriendelijk, maar duidelijk.
De hakken in het zand en er een zaak van maken kan altijd nog.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
mijn argument is als volgt:

als scholier ben ik dagelijks afhankelijk van mijn laptop, ik heb de laptop ruim 2 maanden moeten missen, zonder vervanging te krijgen. hierdoor heb ik al een achterstand, en daardoor is het niet haalbaar voor mij de laptop weer een ruime maand af te staan.

als redelijkerwijs namenlijk niet specifiek benoemd word, dan is wettelijk toch bepaald dat de benadeelde in het gelijk gesteld word?

dat zou inhouden dan redelijkerwijs per consument verschilt. komt er helaas weer op neer dat ik afhankelijk ben van de service van de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mission schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:38:

als scholier ben ik dagelijks afhankelijk van mijn laptop, ik heb de laptop ruim 2 maanden moeten missen, zonder vervanging te krijgen. hierdoor heb ik al een achterstand, en daardoor is het niet haalbaar voor mij de laptop weer een ruime maand af te staan.

als redelijkerwijs namenlijk niet specifiek benoemd word, dan is wettelijk toch bepaald dat de benadeelde in het gelijk gesteld word?

dat zou inhouden dan redelijkerwijs per consument verschilt. komt er helaas weer op neer dat ik afhankelijk ben van de service van de mediamarkt.
Afgezien van de verdere reparatie afhandeling had je dit natuurlijk van te voren moeten bekijken en niet achteraf. Deze reparatie termijn is redelijk standaard (helaas). Als je dermate afhankelijk bent kan je natuurlijk altijd extra garantie of service bijkopen (of ergens je laptop kopen waar ze leenlaptops beschikbaar hebben).

Jouw argument "Ja maar ik heb mijn laptop dagelijks nodig" geeft jou uiteraard geen extra opties/mogelijkheden/rechten t.o.v. andere klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:14:
[...]

Afgezien van de verdere reparatie afhandeling had je dit natuurlijk van te voren moeten bekijken en niet achteraf. Deze reparatie termijn is redelijk standaard (helaas). Als je dermate afhankelijk bent kan je natuurlijk altijd extra garantie of service bijkopen (of ergens je laptop kopen waar ze leenlaptops beschikbaar hebben).

Jouw argument "Ja maar ik heb mijn laptop dagelijks nodig" geeft jou uiteraard geen extra opties/mogelijkheden/rechten t.o.v. andere klanten.
nou ik heb de media markt toen gevraagt en ze konden niks voor mij doen. ikzelf kan wel een vervangende laptop lenen maar daar word de overlast niet minder van

het geeft mij ook geen extra rechten, maar allicht werkt het beter dan te zeggen: nou ik ben een oma van 78 en gebruik hem alleen om even de belasting te doen

[ Voor 9% gewijzigd door mission op 08-04-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:14:
[...]

Afgezien van de verdere reparatie afhandeling had je dit natuurlijk van te voren moeten bekijken en niet achteraf. Deze reparatie termijn is redelijk standaard (helaas).
Is het tegenwoordig zo erg? Gelukkig bij mij al weer een tijdje geleden, maar ik heb een Acer laptop gehad die twee keer gerepareerd is (ja dat merk met een reputatie), en beide keren betekende dat een week weg. Vervelend, maar wel wat anders dan een maand. Het lijkt mij zelf dat een redelijke termijn met beperkte overlast dan al wel een tijdje voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 15:14
Sissors schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:22:
[...]

Is het tegenwoordig zo erg? Gelukkig bij mij al weer een tijdje geleden, maar ik heb een Acer laptop gehad die twee keer gerepareerd is (ja dat merk met een reputatie), en beide keren betekende dat een week weg. Vervelend, maar wel wat anders dan een maand. Het lijkt mij zelf dat een redelijke termijn met beperkte overlast dan al wel een tijdje voorbij is.
Ligt nogal per merk. Veel merken huren hier in Nederland een reparatie bedrijf in die het moet fixen of ze hebben zelf een afdeling. Maar heb meegemaakt dat het echt terug ging naar de fabrikant (Taiwan) dus dan ben je hem lang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
okeej net bij de mediamarkt geweest, en ben zelden zo ontzettend kwaad geweest.

zeggen ze: 3 maanden weg? oh nou dat kan niet hoor, na 15 dagen had je allang je geld terug moeten hebben.

ja lekker meneer, waarom was dat toen niet mogenlijk dan??

na een discussie van 20 minuten (onder toeziend oog van 2 collega's van hem en een beveiliger) volgende bereikt:

ik lever hem vanavond in en vrijdag hebben ze een rapport klaar en aan de hand daarvan gaan ze kijken wat ze verder willen doen.

maar zoals ik die man ook al "liefkozend" vertelde: makkelijk dit, jij kijkt er een half uurtje naar in een lawaaig hok, draaid een loadtje en dan vind je dat hij perfect in orde is, en dan zit ik nog steeds met een brakke laptop.

ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar wat kan ik ertegen doen als ze mij inderdaad met zon onbekwaam en incorrect rapport komen lastig vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
mission schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:52:
[...]

nou ik heb de media markt toen gevraagt en ze konden niks voor mij doen. ikzelf kan wel een vervangende laptop lenen maar daar word de overlast niet minder van

het geeft mij ook geen extra rechten, maar allicht werkt het beter dan te zeggen: nou ik ben een oma van 78 en gebruik hem alleen om even de belasting te doen
Nou ja, als je de belasting er niet mee kunt doen, kunnen er hoge boetes volgen. Jij bent scholier, zonder die laptop loop je hooguit wat achterstand op en haal je een keer een lager cijfer voor een vak. Boo-hoo ;)

Het gaat er om dat "ja maar ik heb hem zo hard nodig want $randomArgument", nooit een reden is voor een winkel om te denken dat ze dan maar van de procedures af moeten wijken en coulant zijn.

In een ver verleden ook ooit in een winkel gewerkt waarbij een klant een router wilde laten opsturen ter reparatie. Dat duurde twee weken, klant boos omdat zijn hele bedrijf afhankelijk was van het ding. Toen heb ik hem maar verteld dat als hij zijn hele bedrijf afhankelijk maakt van een kastje van 50 euro wat soms kapot zou kunnen gaan, hij er maar beter twee kon kopen. En dat lukte.

Zelfde geldt voor jou: als je die laptop echt niet kunt missen, dan regel je een backup of een leenexemplaar, of gebruik je een desktop of een ander alternatief. Je maakt mij niet wijs dat je twee maanden door het leven gaat zonder een computer aan te raken als je jouwe ter reparatie moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
nee tuurlijk niet, maar het is gewoon schandalig dat toen helemaal niks mogenlijk was, en nu ineens had ik dat toen na 15 dagen moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
mission schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:38:

Als je ergens echt afhankelijk van bent, dan zal je ook moeten zorgen dat je een backup / alternatief voorhanden hebt waarop je werkzaamheden kan doen, voorziet de oderwijsinstelling niet in werkplekken waar de opdrachten gemaakt kunnen worden?

Als je zelf bewust het risico loopt om in een situatie als deze terecht te komen, dan heb je ook ergens de afweging gemaakt dat het hebben van een backup of alternatief niet noodzakelijk is, of dat het qua investering niet opwoog tegen de risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Dennism schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:21:
[...]

Als je ergens echt afhankelijk van bent, dan zal je ook moeten zorgen dat je een backup / alternatief voorhanden hebt waarop je werkzaamheden kan doen, voorziet de oderwijsinstelling niet in werkplekken waar de opdrachten gemaakt kunnen worden?

Als je zelf bewust het risico loopt om in een situatie als deze terecht te komen, dan heb je ook ergens de afweging gemaakt dat het hebben van een backup of alternatief niet noodzakelijk is, of dat het qua investering niet opwoog tegen de risico's.
wederom:

nee ik ben niet afhankelijk van specifiek deze laptop en ik heb een uitstekende back up.

maar ook al heb ik dit, het kan gewoon niet dat ze je laptop 3 maanden innemen en dan gewoon verwachten dat dat je eigen probleem is?

enige verkeerde afweging die ik ooit gemaakt heb is: 3 dagen wachten of snel naar de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
net 2e maal geweest.

ze schijnen wettelijk nu een afspraak te hebben dat ze 3 maal iets op mogen sturen voordat de koop ontbonden kan worden. maar niemand kon me dat laten zien in de voorwaarden, wilde mij de voorwaarden laten zien of ook maar een poot uitsteken.

heb vandaag maar 2 dingen bereikt: morgen word ik gebeld door de leidinggevende daar. en ik heb vermoeddelijk zojuist een lief uitziend meisje overstuur gemaakt, welke niks aan haar waardeloze werkgever kan doen. als ik morgen wel geholpen word zal ik zeker mijn excuus aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je daar in de winkel je net zo opstelt als in dit topic, dan ga je erg weinig bereiken. Ik zie alleen veel frustratie, maar dat helpt je niet. Dat je medewerkers overstuur maakt, werkt alleen tegen je. Dus probeer je eens wat constructiever op te stellen. En er zullen mogelijk consequenties zijn aan het vervangen van de harde schijf, dat zul je moeten melden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier meer dan genoeg ervaring met MM en kapotte laptop, veel te veel....
Kocht het ding, drie uur later stond ik bij de servicebalie door een brakke sata controller.
7 maanden, drie reparatiepogingen, 2 knoeipogingen van een handige stagiare bij MM en drie keer met beveiliging kennis gemaakt later kreeg ik mijn geld terug.
Overigens is de beveiliging zeer vriendelijk, en de servicebalie probeert zich inderdaad in alle bochten te wringen om je weg te krijgen zonder de laptop terug te nemen...
Ik kreeg ook het drie reparaties, of drie defecten = nieuwe laptop of geld terug, na twee reparaties haalde ik de laptop op, vulde MM een formulier in dat er geen schade was en bood de baliemedewerker aan er zelf in zijn vrije tijd naar te kijken, als hij een fout kon vinden zou hij persoonlijk aandringen op geld terug.
Hij vulde de formulieren in, schreef dat er krassen op het scherm en onderkant zaten en wou mijn handtekening...
En ja, de laptop zat onderop en op het scherm vol met krassen, de laptop die 3 uur in mijn bezit was geweest en 7 maanden bij Mediamarkt...
Na een flinke scene daar, de drie beveiligers waren het verassend genoeg met me eens omdat ik rustig en redelijk was, en zij hebben uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik mijn geld terug kreeg en niet meer terug hoefde te komen..
(De scene werd overigens door andere klanten gemaakt, welke het verhaal hoorde, en de twee mappen met papieren ook zagen liggen)
Oftewel: het gaat een hele hoop energie kosten om je geld terug te krijgen of een vervangende laptop te krijgen, maar alleen als je redelijk bent en blijft, de medewerkers daar hebben simpelweg niet de 'macht' om jou je geld terug te geven, dat kunnen ze niet, ze kunnen het hooguit voorstellen aan een leidinggevende, dus jij moet zover zien te komen en die mensen daar te vriend houden...

Overigens raad ik je aan iemand mee te nemen die ervaring met rechtzaken en papierwerk heeft, MM is zeer slinks daarin met kleine lettertjes of zelfs medewerkers die papieren uit je handen rukken en een kopie terug geven en het orgineel zelf houden zonder uit te leggen waarvoor, ik had het geluk dat een andere klant de orginele papieren aan mij gaf...

Anyway, volhouden en ze nooit een reden geven jou de schuld te geven, zodra ze dat kunnen zullen ze het doen, bellen ze beveiliging en kom je er niet meer in...

(Mijn ervaringen over de bijna criminele MM...)

Anyway, in jouw geval kun je niet zomaar de koop ontbinden, omdat de mediamarkt een 'redelijke termijn' moet krijgen om een oplossing te vinden, wat die redelijke termijn is wordt niet door de wet bepaald...
Verder is het ontbreken van de orginele hdd een flink probleem, denk dat het makkelijkste is een nieuwe hdd er in te zetten en het niet meer te noemen ;)
Daarbij is het niet erg relevant wat jij te lang vind of dat je niet zonder kan ;) Dan had je daar een service pakket voor moeten aanschaffen zoals Dell levert, bijv. next business day replacement of zelfs binnen 4 uur, daar betaal je dan ook voor, in dit geval heb jij daar niet voor betaalt, tja wat had je verwacht :)
Maar ik zie allerlei maanden, 2, 3 twee keer anderhalf, als je even een duidelijke historie post, zoals x weken na aankoop eerste probleem, zodat we ook wat duidelijk hebben hoe oud de laptop is enz.
Zo is het de eerste 6 maanden bij de Mediamarkt hun taak aan te tonen dat jij de laptop gesloopt hebt of dat er niets mis is, na die 6 maanden heb je nog garantie maar moet jij aantonen dat het niet jouw schuld is, dus zit je daar ondertussen al overheen? Dat veranderd een hoop aan de manier waarop de MM handelt namelijk...

[ Voor 20% gewijzigd door RGAT op 08-04-2015 20:11 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
gambieter schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:45:
Als je daar in de winkel je net zo opstelt als in dit topic, dan ga je erg weinig bereiken. Ik zie alleen veel frustratie, maar dat helpt je niet. Dat je medewerkers overstuur maakt, werkt alleen tegen je. Dus probeer je eens wat constructiever op te stellen. En er zullen mogelijk consequenties zijn aan het vervangen van de harde schijf, dat zul je moeten melden.
ik stelde me steeds vriendelijk op, maar na steeds enkel weggestuurd te worden is t geduld op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Mensen die lief-uitziende meisjes overstuur maken terwijl ze er zelf niks aan kunnen doen... :N
Heb je zelf wel eens ergens gewerkt waar je je aan bepaalde regels moest houden? Ik kan het aanraden, dat geeft je wat perspectief. En wellicht de volgende keer ergens anders garantie-gevoelige producten kopen ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
BaRF schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:13:
Mensen die lief-uitziende meisjes overstuur maken terwijl ze er zelf niks aan kunnen doen... :N
Heb je zelf wel eens ergens gewerkt waar je je aan bepaalde regels moest houden? Ik kan het aanraden, dat geeft je wat perspectief. En wellicht de volgende keer ergens anders garantie-gevoelige producten kopen ;)
to be fair, ja dat heb ik. ik weet daarom ook hoe vervelend het is, maar als drie maanden aardig en kalm blijven mij nergens brengt wat moet ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
mission schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:05:
[...]

to be fair, ja dat heb ik. ik weet daarom ook hoe vervelend het is, maar als drie maanden aardig en kalm blijven mij nergens brengt wat moet ik dan?
In ieder geval niet uit je plaat gaan tegen mensen die worden betaald om zich aan procedures te houden. Het enige wat jij ermee zou kunnen bereiken is dat ze, omdat ze jou zat zijn, het protocol laten varen. Daar zullen ze vervolgens zelf mee in de problemen komen, maar granted, dan is voor jou wel het probleem opgelost. Netjes is het echter niet. Probeer daarom iemand te vinden met de autoriteit en beslissingsbevoegdheid om jou te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Kurkentrekker schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:41:
[...]

In ieder geval niet uit je plaat gaan tegen mensen die worden betaald om zich aan procedures te houden. Het enige wat jij ermee zou kunnen bereiken is dat ze, omdat ze jou zat zijn, het protocol laten varen. Daar zullen ze vervolgens zelf mee in de problemen komen, maar granted, dan is voor jou wel het probleem opgelost. Netjes is het echter niet. Probeer daarom iemand te vinden met de autoriteit en beslissingsbevoegdheid om jou te kunnen helpen.
ik ben het met je eens en voel me ook wat schuldig maar dit speelt nu al sind ik de laptop heb, en netjes blijven helpt echt niet meer. dus als dan even boos worden kan helpen...

ik zou nu wel door de leidinggevende gebeld worden vandaag, maar nog niks gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mission schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:56:
zit ik nu aan de laptop vast omdat de hdd er niet meer is?
Eh ja. Ik heb een gelijke ervaring gehad, en kon fluiten naar reparatie (moederbordbreuk) omdat de originele HDD a 160GB er niet meer in zat (Heb er zelf eentje van 320GB destijds in gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:47:
[...]

Eh ja. Ik heb een gelijke ervaring gehad, en kon fluiten naar reparatie (moederbordbreuk) omdat de originele HDD a 160GB er niet meer in zat (Heb er zelf eentje van 320GB destijds in gezet).
ding is al 2 keer opgestuurd naar hp namens de mediamarkt en ze weten dat de betreffende schijf er niet inzit, en dit was volgens hun geen probleem.

daarbij wettelijk gezien mogen ze onbinding hierom niet weigeren, hooguit weigeren het volledige bedrag terug te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
inmiddels gebeld door het hoofdkantoor, fijn gesprek gehad en nu in een ander filliaal (Emmen) uitstekend geholpen.

morgen sturen ze de laptop op naar hp om hp eventuele defecten te laten vaststellen. hier heeft hp tot vrijdag de tijd voor, ander krijg ik mijn geld terug. ook krijg ik mijn geld terug als hp defecten vind.

beetje krom aldus de MM zelf, want als er iets defect is krijg ik mijn geld terug en het staat vast dat er iets defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
geen schot in de zaak, ik ga morgen voor het laatste overleg, anders maak ik er maar een rechtzaak van, al is t maar om t principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
allicht, maar inmiddels vind ik het meer een principe kwestie geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goed zo, ik ben blij dat er iemand is die echt aan zijn principes vasthoudt, en niet alleen maar wat roept om stoer te doen. Het zou tijd worden dat bedrijven als MM eens zouden leren dat ze niet zomaar overal mee weg komen.
Eerlijk gezegd hoop ik een beetje dat er morgen niks uitkomt, om dan de voortgang van de rechtzaak hier te kunnen volgen

[ Voor 7% gewijzigd door tinzarian op 25-04-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
leuk, ik ben inderdaad afgescheept. ze gaan nu uit van een software fout, dus geen garantie mogenlijk.
een rechtzaak zal ik denk ik dan ook nooit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
mission schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:05:
leuk, ik ben inderdaad afgescheept. ze gaan nu uit van een software fout, dus geen garantie mogenlijk.
een rechtzaak zal ik denk ik dan ook nooit winnen.
Als het een software fout moet je deze makkelijk kunnen herstellen door terug te gaan naar de factory default image. Als dit geen oplossing geeft dan zal het ook geen door de gebruiker veroorzaakte software fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraag een van deze tweakers of ze een image van de hdd beschikbaar willen stellen.

pricewatch: HP Pavilion 15-p088nd

Kun je terug naar fabriekinstellingen...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
albino71 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:50:
Vraag een van deze tweakers of ze een image van de hdd beschikbaar willen stellen.

pricewatch: HP Pavilion 15-p088nd

Kun je terug naar fabriekinstellingen...
ik heb de originele image, hdd is destijds gecloned, en al door hp ooit opnieuw erop gezet
Pagina: 1