Netwerk redundancy vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 20:11
Beste Tweakers,

Ten eerste wil ik mij verontschuldigen als ik niet de juiste termen heb gebruikt.
Ik heb dan ook (helaas) weinig ervaring met netwerken.

We hebben in ons rack een enkele binnenkomende internet verbinding.
Deze verbinding wordt door een Core Switch gesplitst naar 2 Cisco ASA's.

De ASA's staan in een automatische failover opstelling (Primair en Secundair).

Op ASA1 zit Switch 1 aangesloten en op ASA2 zit Switch2 aangesloten.
Switch 1 en Switch 2 zitten onderling ook weer verbonden met een enkele UTP kabel.

De achterliggende servers zijn met 4 UTP kabels aangesloten (2 op Switch 1 en 2 op Switch 2).
Nu was het idee dat dit op de Core switch na volledig redundant zou zijn. 2 ASA's, 2 Switches etc etc.

Nu is gebleken:
Wanneer Switch 2 uitvalt is er niets aan de hand qua verbindingen. Maar wanneer switch 1 uitvalt is zijn alle achterliggende servers niet meer bereikbaar.

Na wat logisch nadenken klopt dit ook. Switch 2 zit immers niet op de primaire ASA aangesloten en zolang de primaire ASA gewoon werkt wordt de secundaire niet ingeschakeld.

Mijn vraag aan jullie is nu, kan ik zonder verdere wijzigingen Switch 1 op ASA2 aansluiten en Switch 2 op ASA1? Creëer ik niet een of andere loop?

Tekening van huidige en 'mogelijk' nieuwe situatie (hoop dat dit duidelijk is)

Let op: Nieuwe situatie in de afbeelding is hoe ik het aan WIL sluiten. niet hoe het nu aangesloten is.
aangezien dit een verbinding is waar ik niet zomaar op kan testen wil ik graag advies of het uberhaubt mogelijk is wat ik in de nieuwe situatie getekend heb.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UDi3hPg.jpg

Bij voorbaat dank voor jullie input! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Sh1fty88 op 08-04-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW