Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetverbinding homeplug valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb een homeplug van Sitecom in mijn woonkamer. 95% van de gevallen geen probleem, maar af en toe valt ineens de internetverbinding weg (dus alleen de bovenste en onderste ledlampjes branden).

Als ik de homeplug in een ander stopcontact stop, dan gaat direct ook het middelste lampje branden, dus is er een internetverbinding.

Hieruit valt uiteraard al te concluderen dat het aan het stopcontact/dataverbinding ligt, maar zoals al gezegd heeft het maanden achtereen gewoon gewerkt. Ik heb het al eens eerder gehad en het lijkt alsof het na een paar dagen wachten ineens spontaan weer werkt.

Mijn vraag is: is er een mogelijkheid om de internetverbinding in het betreffende stopcontact weer 'op te starten'? Is hier iets aan te doen door bv modems opnieuw op te starten of de stroom er tijdelijk af te halen o.i.d.? Of is het mogelijk na te gaan of er een dataverbinding is via het stopcontact?

Alle tips zijn welkom...

Verwijderd

Welke homeplugs betreft het precies? Aan de achterkant van de apparaten (stopcontactzijde) vindt u een sticker met het model, deze zal beginnen met LN-.

Verder, wat de vraag betreft: het opnieuw opstarten en verbinden gebeurt bij het opnieuw plaatsen in het stopcontact. Gezien het probleem mogelijk aan storing op het stroomnetwerk ligt, is deze pagina wellicht behulpzaam.

• Dalsium
Het betreft een LN 517. Maar ik heb ook een ander type geprobeerd en ook bij dit exemplaar krijg ik geen dataverbinding.

Als ik mijn woonkamer opdeel in 2 stukken, dan werken de plugs wel in het rechter deel maar niet in het linker deel (in 3 stopcontacten geprobeerd).

Ik neem aan dat dit dan door verschillende groepen komt, terwijl ik maar 1 schakelaar in mijn meterkast heb voor de gehele woonkamer. Ik weet echter niet of je dan toch nog meerdere groepen kan hebben.

Maar wat is nu de beste manier om weer verbinding te krijgen, aangezien het tot een paar dagen geleden gewoon gewerkt heeft?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is er in iets van apparatuur bijgekomen / gewijzigd? Hier valt de internetverbinding zo goed als helemaal weg als er thuis gestofzuigd wordt, of als er AA-batterijen worden opgeladen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Dalsium
Nee, er zijn geen apparaten bijgekomen. Het enige dat ik kan bedenken is dat mediaspeler waaraan de netwerkkabel is verbonden met de homeplug een 4-tal dagen aan heeft gestaan terwijl ik afwezig was. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit een dergelijke stroompiek oplevert dat hierdoor de verbinding verloren gaat. En op het moment dat de piek dan weg is, dan zou de plug de verbinding weer op moeten pakken lijkt me.

Verwijderd

Gezien het met 2 sets gebeurt die wel op andere plekken werken en het wel op dezelfde gewerkt heeft, zal het probleem waarschijnlijk bij een ander apparaat op het stroomnet liggen. Mogelijk kan door apparaten uit te schakelen achterhaalt worden wat dan de precieze oorzaak van het probleem is.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51

robertwebbe

Robert Webbe

Een collega van me had een soortgelijk geval. Toen ik bij hem thuis kwam bleek er een nieuw (halogeen)lampje met dimmer te staan. De dimmer was blijkbaar van een dusdanige kwaliteit dat het veel vervuiling op het stroomnet gaf. Normaal gesproken merk je daar niets van maar wel als je internet over het stroomnet laat lopen.

• Dalsium
Ok bedankt voor de reacties, ik ga eens één voor één alle apparaten langs. Ook hebben wij een dimmer in de woonkamer, eens kijken wat er gebeurt als ik die uitschakel.
Pagina: 1