Stock casefans Nzxt s340 maken veel geluid

Pagina: 1
Acties:

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-01 23:02
Hallo,

zo'n anderhalve maand geleden heb ik zelf een pc samen gesteld met de nzxt s340 als behuizing.
Mooie behuizing, maar waar ik wel tegen aanloop is dat die casefans aardig wat geluid maken.
Is er een manier om deze zachter te laten draaien zodat ik minder geluid hoor?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe heb je ze aangesloten? Direct op je voeding (duh dat ze dan altijd max draaien) of op je moederbord (welke?) headers?

• nichan
br00ky schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:01:
Hoe heb je ze aangesloten? Direct op je voeding (duh dat ze dan altijd max draaien) of op je moederbord (welke?) headers?
Direct op de voeding, ik had geen kabeltje om ze op m'n moederbord aan te sluiten.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat lijkt me sterk. Je fans hebben áltijd een kabeltje. Die kan je prima op je moederbord aansluiten. Als je het moederbord uit nichan in "Basis gamesysteem +- €700,-" hebt, heeft die 2 4 pin headers. Met de handleiding kom je er wel uit waar die precies op je moederbord zitten. Prik je fans daarin. Profit.

• nichan
br00ky schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:31:
Dat lijkt me sterk. Je fans hebben áltijd een kabeltje. Die kan je prima op je moederbord aansluiten. Als je het moederbord uit nichan in "Basis gamesysteem +- €700,-" hebt, heeft die 2 4 pin headers. Met de handleiding kom je er wel uit waar die precies op je moederbord zitten. Prik je fans daarin. Profit.
hmm oke, ik draai zo de kast even open en ga er naar kijken.
Bedankt voor je hulp!

• nichan
br00ky schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:31:
Ik zie de aansluitingen zitten op mijn moederbord, nu heb ik alleen geen passend kabeltje om ze daar op aan te sluiten. Enig idee onder welke naam ik die kabeltjes kan bestellen?

Edit: ik zie dat die kabel van de fans een Molex connector met 4 pins is

edit2: pricewatch: Gelid Solutions PWM 1-to-4 Splitter
zou dit kabeltje het oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door nichan op 08-04-2015 00:13 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe niet passen? Die 3 pins fans passen gewoon op je 4 pins header.

• nichan
br00ky schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:22:
Hoe niet passen? Die 3 pins fans passen gewoon op je 4 pins header.
Blijkbaar kreeg ik ze er eerst niet op. Nu zitten ze er op maar blijven die casefans op +- 1200 rpm draaien terwijl de cpu fan maar op 700 draait (en amper geluid maakt in tegenstelling tot de casefans).
Via speedfan en bios lukt me het niet om ze langzamer te laten draaien.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Is je CPU fan wel 4 pins? In principe zou het namelijk toch echt moeten werken op dat bord. Probeer eens een case fan op een 3 pins aansluiting van je moederbord. Het is best mogelijk dat je moederbord de 4p aansluitingen niet op voltage kan reguleren. Aangezien je een apart setje 3p aansluitingen hebt die dat volgens je bios instellingen zeker wel moeten kunnen.

• nichan
noguru schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:37:
Is je CPU fan wel 4 pins? In principe zou het namelijk toch echt moeten werken op dat bord. Probeer eens een case fan op een 3 pins aansluiting van je moederbord. Het is best mogelijk dat je moederbord de 4p aansluitingen niet op voltage kan reguleren. Aangezien je een apart setje 3p aansluitingen hebt die dat volgens je bios instellingen zeker wel moeten kunnen.
Cpu is wel 4pins, die fan maakt nauwelijks geluid. Via mijn bios instelling gaan de casefans niet zachter draaien.
Pagina: 1