[win8.1] Vreemde admin permission denials

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 23:34
Onlangs heb ik mijn pc moeten formateren, dit ging echter de 1e keer fout ( NTFS.sys crashte tijdens het installeren van windows updates ). Toen heb ik opnieuw moeten formateren omdat mijn partities niet aligned waren.

Dat is nu gelukkig allemaal opgelost, echter merk ik dat mijn pc nog steeds niet lekker loopt. uTorrent moet ik bijv. als administrator openen anders krijg ik de melding "Error: Access denied (writetodisk)" ook kan ik bijv Ventrilo server niet draaien ( you may not have the appropriate permissions to access the item ). Als ik de map waar vent srv geinstalleerd staat wil openen krijg ik: You have been denied permission to this folder.

Zo zijn er tal voorbeelden van vage permission fouten. Ook lijkt mijn DNS rare dingen te doen, mijn Wamp wilde gisteren niet laden op de localhost ( extreem traag ) en had ik afgelopen weekend op de lan The-Party moeite om lan servers te joinen/vinden ( enkel mijn pc ). Ook Steam lijkt geen servers te kunnen vinden via de serverbrowser ( poort 27000 t/m 27030 staan open ) en doet moeilijk. Na het opstarten van mijn pc duurt het ook even voordat ik normaal gebruik kan maken van internet, er is dan een verbinding ( bekabeld ) maar sommige sites geven een "Kan server niet vinden" melding, terwijl andere sites het gewoon doen ( niet de cached versie, nieuwe sessions ).

Update 08-04-2014:
Zie screenshot van vandaag. Tweakers.net werkte weer +/- 5min niet na het booten van de pc. Facebook daarentegen werkte wel. De 1e melding van Firefox was ook bijvzonder, die had ik nog niet eerder gehad ( xml issue? )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AYCziy3.jpg

Ik heb uiteraard een admin account en heb UAV uitstaan. Als ik mijn schijven controleer in het security tabje zie ik dat mijn account alle rechten heeft ( behalve special permissions ).

Ik heb Kaspersky laten draaien om te kijken of er wellicht iets anders speelde, maar deze vond niks vreemds. Windows firewall en kaspersky beiden uitgezet om te kijken of het probleem daar zit en Ik ben al een aantal dagen het internet af aan het stromen om alle mogelijke tips & tricks en "oplossingen" toe te passen. Niks lijkt te helpen.

De wanhoop is weer nabij... ik hoor graag of er iemand bekend is met dit probleem of weet met welke tool ik kan testen waar het probleem zich bevind.
Mocht je meer informatie nodig hebben, laat me weten wat, dan post ik het z.s.m!

PC Specs:
- Asus P8Z68 Deluxe /Gen3
- Samsung 840 pro ( AS SSD en CrystalDisk gedraaid, was in orde na format )
- Intel i7-2600K
- G.Skill 16Gb DDR3-1866
- Windows 8.1

- Quintox

[ Voor 12% gewijzigd door quintox op 08-04-2015 18:43 ]

Steam profiel