Nieuwe Behuizing

Pagina: 1
Acties:

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-01 19:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ATX behuizing. Ik wil dit onderdeel hebben omdat ik op mijn huidige case ben uitgekeken :P. Ik wil er mijn systeem in kunnen bouwen, met redelijk kabelmanagement.

Wat is je budget?
Ongeveer 45,- inclusief verzenden (50,- maximaal inclusief verzenden)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niks uit, zolang het maar van goede bouwkwaliteit is en (voldoende) goede features heeft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek een behuizing waar een ATX moederbord in past. Stilte vind ik ook redelijk belangrijk (heb dan ook een Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition gekocht, dus deze moet ook in de case passen. Genoeg ruimte voor kabel management is een grote pré.

Ik ben redelijk bekend in de computer wereld, maar kan nu door de bomen het bos niet meer zien. Ik zou graag een (paar) second opinion(s) willen hebben :)

Cases die ik redelijk vind:

pricewatch: Raijintek Arcadia (goedkoop met goede features en prima bouwkwaliteit)
pricewatch: BitFenix Comrade Zwart (overall redelijke kast)
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) (zeer vaak aangerade kast, maar wil graag iets anders, anders is het zo saai :| )
pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart (mooi design)

Hoor graag jullie mening/suggesties

Alvast bedankt!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:23
Net binnen het budget past ook de Corsair Carbide Spec-01, met jouw budget zou ik persoonlijk deze verkiezen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Daar past TS' koeler ruim niet in. Dat is ook het manco van die case. De cpu koeler hoogte is relatief beperkt ten opzichte van andere kasten.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:23
4mm te laag blijkbaar, nevermind dan :X

• vincent120420
Jammer, case ziet er goed uit.

En van de 4 die ik al aangaf, zit daar een redelijke tussen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Alledrie leuke budgetkasten. Natuurlijk blijft het bij dit budget concessies doen. Je kan niet verwachten dat je vingerdik staal krijgt met hoogwaardige kwaliteit dempend materiaal voor 3 tientjes en enorme ruimte voor kabelmanagement.

Zaken die je echter zelfs voor deze prijs kan verwachten zijn een voeding die onderin de case zit, 2 casefans en stoffilters. Een voeding onderin de case zorgt voor betere airflow (de warme lucht gaat er meteen uit) en bouwt wat makkelijker, omdat je geen enorm kabelboom van de voeding dwars door je kast hebt hangen. 2 casefans zorgen in principe voor voldoende airflow en stoffilters houden stof buiten.

Afijn, kijken we dan naar die 4 cases, hebben de Comrade, Neos en Rajintek het allemaal, de N300 heeft geen stoffilters. De N300 heeft alleen een stoffilter bij de voeding, niet bij andere openingen. Hier valt dus weinig onderscheid te maken. Kijken we dan naar de wat luxere opties, zoals kabelmanagement, biedt de Rajintek leuke ruimte, ook de Comrade heeft voor deze prijs aardig wat ruimte. Van de Neos lijkt het wat beperkt. Bij de N300 is kabelmanagent áchter het moederbordpaneel afwezig.

Als laatste zou je geluidsproductie nog mee kunnen nemen. Dat is altijd lastig beoordelen, omdat iederen site een andere methode gebruikt. Precies naast elkaar leggen is dit lastig. Je zou dit zelf nog kunnen uitzoeken.

• vincent120420
Stoffilters bij nagenoeg alle ingangen vind ik toch wel een must (zover dat natuurlijk kan met dit budget).

Maar welke van deze 4 cases zou jij aanraden? Ik zelf vind de Raijintek het beste, mede door de stoffilters, en redelijk veel ruimte voor kabel management, maar misschien zie jij dit anders?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Arcadia heeft ook niet echt een stoffilter voor als ik de site moet geloven, wel lijkt hij afgaande op foto's vrij ruim te zijn idd.

De Comrade heeft ook geen plaats achter het mobo, wel naast het mobo zoals je kan zien. Vervelende is dat de achterkant van HDD's zo dicht op het zijpaneel zitten, dat je voor het mooie haakse SATA-kabels moet gebruiken, anders is het dichtrammen van dat zijpaneel de enige optie.

pricewatch: Raijintek Agos Zwart is 95 cent over budget, maar is imo dan wel de beste keuze, lekker ruim, ook ruimte voor kabels en goed afgewerkt.

Anders is imo de Arcadia de beste/minst slechte optie, al kan die wel een extra fannetje gebruiken, gezien je er maar eentje krijgt.

People as things, that’s where it starts.

• vincent120420
Bij de comrade zit het front panel niet goed gelegen, nl. aan de rechterkant, waar ik dan niet/nauwelijks bij kan. Dus die valt af.

Dus dan zijn de 2 Raijintek's de beste optie (?). Is de Agos dan het extra geld waard of zal ik het bij de Arcadia houden?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Agos is uiteraard op ieder vlak beter, ruimer, meer ruimte voor kabels, stoffilters, extra fan, mooier, beter afgewerkt kun je ook wel vanuit gaan.

Zelf zou ik inderdaad 1 van de twee Raijins nemen. Bieden veel waar voor hun geld. Als ze zo doorgaan zie ik ze wel eens een soort extra Fractal Design worden: goede meuk voor goede prijzen.

Over FD gesproken, ik zou hem bijna vergeten:
pricewatch: Fractal Design CORE 2300
Is ook leuk speelgoed, denk wel even goed als de Agos.

People as things, that’s where it starts.

• vincent120420
Goed om te zien dat de Arcadia gesleevde/zwarte kabels heeft, hebben veel +100,- cases nog niet eens.

Ik vind de Fractal Design CORE 2300 denk ik toch de beste optie:

- 2 fans (claimen dat ze stil zijn)
- Mooi design
- Front panel aan de bovenkant
- Genoeg ruimte voor de koeler

En voor 50,- in huis

Edit: Of zijn er betere opties voor €50? (Komt niet neer op een paar euro)

Second Edit: Budget gaat omhoog naar €60 incl. Verzenden. Dat is dan wel de max.

Of is de FD Core 2300 de beste in zijn prijsklasse?

[ Voor 76% gewijzigd door vincent120420 op 09-04-2015 16:37 ]

• vincent120420
Al het advies is welkom _/-\o_

• vincent120420
Slotje kan erop. Ik ben uiteindelijk voor de FD Core 3500 gegaan. :D
Pagina: 1