Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 SSID met 2 wireless routers

Pagina: 1
Acties:

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-11 21:01
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een CISCO EPC3925 modem van UPC die in de bridge mode staat ingesteld.
Op LAN poort 1 zit een NetGear aangesloten (woonkamer beneden) met IP adres 192.168.1.1 waarvan DHCP aan staat. Op LAN poort 2 van de UPC modem zit een D-LINK DIR-655 aangesloten (zolder 2e verdieping) met IP adres 192.168.0.1 en ook daar staat DHCP van aan. Ik kan de D-LINK niet met een ethernet kabel verbinden met de NetGear omdat ik maar 1 kabel doorvoer heb naar de NetGear.

Nu wil ik op beide hetzelfde SSID instellen zodat ik automatisch over gezet wordt, maar zodra ik via wifi verbonden wordt met de D-Link, heb ik geen internet verbinding.

Ik denk dat dit komt omdat ik met de ene op 192.168.1.x zit en met de andere op 192.168.0.x
Weet iemand een oplossing?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Je geeft het zelf al aan :) Je moet de router op zolder op hetzelfde subnet zetten. Bovendien moet je daar de DHCP server uitzetten en de router een statisch ip adres geven.

• Jur gen
De D-Link zit niet ACHTER de NetGear, maar rechtstreeks op het UPC modem, net als de NetGear.
Zodra ik DHCP uitzet, heb ik op de D-Link geen internet meer.
Ik ben geen deskundige, dus welk statisch IP adres moet ik de D-Link dan geven en welk subnet?

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Volgens mij zou je die router op zolder dan een ip adres moeten geven van bijvoorbeeld 192.168.1.200. Verder moet je ervoor zorgen dat zowel de SSID als de manier van beveiliging van beide routers identiek is.

• Jur gen
Zodra ik bij de D-Link DHCP uitzet, krijg ik door UPC geen IP adres toegewezen omdat de modem in bridge modus staat. Dit zou werken als de D-Link achter de NetGear zat, maar dat kan dus niet.

Wie weet er nog een oplossing?
In principe heb ik dus 2 afzonderlijke netwerken die beide aan het UPC modem zijn aangesloten.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je UPC router uit bridge modus halen en die laten fungeren als DHCP/router voor je beide LAN apparaten. Als je je UPC router in bridge zet is het puur een doorgeefluik en is de complete routering weg. Dat werkt dus niet.

Voorderest zorgen dat je D-Link en de Netgear gebruikt als Access Point en niet als Router (dus geen inkomende kabel op je WAN/Internet port steken).

-edit-
Je hebt de beschikking over 1 actief ip adres bij UPC per huishouden (voor zover ik weet), dus als je je UPC router als doorgeefluik instelt kan je maar op 1 apparaat een actieve internet verbinding opeisen die dus verder gaat fungeren als router. Wat je nu waarschijnlijk probeert is om op beide apparaten een ip adres van UPC te verkrijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Enforcer op 07-04-2015 22:04 ]

• Jur gen
Dat ga ik eens proberen morgen, maar als ik beide wifi routers dan als AP instel, kan ik dan nog die ethernet poorten gebruiken voor een pc verbinding zonder wifi?

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb het bij mij thuis zo geregeld:
UPC Router (DHCP enabled) IP: 192.168.1.1 (DHCP range: 192.168.1.10 - 192.168.1.250)
Router 2 DHCP disabled IP: 192.168.1.2
Router 3 DHCP disabled IP: 192.168.1.3
Router 4 DHCP disabled IP: 192.168.1.4

Verder heb je geen speciale instellingen nodig. De routers (in mijn geval 2t/m4) gaan automatisch in AP (Access Point) modus.

(let wel: je moet het zelfde subnet gebruiken, ik gebruik /24 (ofwel 255.255.255.0))

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 03:00
CISCO modem/router van UPC uit bridge modus laten halen.
Beide AP's op de LAN poorten van de CISCO aansluiten en aan de AP kanten niet in de WAN poort prikken, maar bijv. in poort 1 van het switch gedeelte van de AP.
Verder stel je DHCP in op de CISCO en zet je die beiden op de AP's uit.
Alle Wireless/Cabled devices zullen via de AP een IP adres krijgen van je CISCO router.

Om de boel beheersbaar te houden is het wel handig om je AP's allebei een statisch IP adres te geven.

Bijv. DHCP range = 192.168.0.50 - 192.168.0.100
Je CISCO router zal zeer waarschijnlijk 192.168.0.1 hebben als adres.
Je AP's kun je bijv. als IP adres geven: 192.168.0.2 en 192.168.0.3

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ohja als belangrijke toevoeging, dit ging bij mij in het begin ook fout: de kabel van de UPC router, naar router 2 moet in de eerste LAN poort zitten, dus NIET de WAN poort, dan heb je inderdaad geen internet.

Bij mij heb ik dus op elke router in poort 1 (LAN) de kabel zitter waarop het internet binnen komt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jur gen
Top, goede tips mensen bedankt!
Ik laat morgen weten of het werkt.

• Jur gen
Heb het vanochtend aangesloten en geconfigureerd zoals hierboven vermeld en het werkt!!!
Het automatisch over schakelen van de ene AP naar de andere duurt vaak even, maar dat is een Android issue denk ik (lees ik meer over).

Bedankt mensen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet een Android issue, een generieke WiFi-issue: zonder (dure) management software en managed hardware is het aan de client om te bepalen wanneer hij overstapt en hoe. Dat is waardeloos omdat de client nooit volledig overzicht heeft van alle beschikbare AP's en wat ze doen...

Gelukkig kun je er bij Android in ieder geval aan sleutelen, ik kan WiFi Prioritizer (gratis app in Play stoer) warm aanbevelen. Hij kan niet alleen prio stellen tussen netwerken maar ook allerlei andere waardes tweaken, zoals wanneer de telefoon moet gaan roamen. Dat is waar je nu tegenaan loopt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1