Monitor geeft geen mooi beeld

Pagina: 1
Acties:

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
geen

[ Voor 97% gewijzigd door essentials9002 op 25-06-2020 09:42 ]

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Rechtermuis klik op het bureaublad: resolutie -> kies de resolutie die jij het mooist vindt. Meestal is dit de hoogst mogelijkst resolutie.

Show me your moves.

• essentials9002
Koninkje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:41:
Rechtermuis klik op het bureaublad: resolutie -> kies de resolutie die jij het mooist vindt. Meestal is dit de hoogst mogelijkst resolutie.
Hij staat al op 1920x1080p

• Koninkje

Koninkje

Wat vind je niet mooi?

Show me your moves.

• essentials9002
De kleuren zijn niet helemaal goed. De smileys zijn bijvoorbeeld niet helemaal geel maar een beetje groenachtig.

[ Voor 18% gewijzigd door essentials9002 op 07-04-2015 19:43 ]

• Koninkje

Koninkje

essentials9002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:43:
[...]

De kleuren zijn niet helemaal goed. De smileys zijn bijvoorbeeld niet helemaal geel maar een beetje groenachtig.
Dan denk ik dat je kalibratie niet helemaal okay is. Probeer de monitor te resetten qua kleuren.

Show me your moves.

• essentials9002
Koninkje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:44:
[...]

Dan denk ik dat je kalibratie niet helemaal okay is. Probeer de monitor te resetten qua kleuren.
Ik heb hem gekalibreerd via windows en hij is hetzelfde gebleven. De monitor is aangesloten op mijn laptop, maakt dat het beeld slechter?

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:43

deepvreezo

Redacteur
Waarschijnlijk herkent je laptop het scherm als een tv vanwege de HDMI-kabel, en verstuurt daarom niet het juiste signaal. Kijk in je driverinstellingen of je ergens een instelling 'HDMI range' of 'RGB range' kunt vinden, en zet hem op 0-255 of Full. Staat die er niet bij, dan kan een aangepaste resolutie toevoegen misschien helpen (zie onderaan de post, bij *EDIT*).

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:44

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En als je hem aan je pc of je decoder van je tv provider hangt is het beeld wel goed, om uit te sluiten dat hij defect is, en dan is die mooie vondst van deepvreezo hierboven nog veel aannemelijker?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• essentials9002
deepvreezo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:05:
Waarschijnlijk herkent je laptop het scherm als een tv vanwege de HDMI-kabel, en verstuurt daarom niet het juiste signaal. Kijk in je driverinstellingen of je ergens een instelling 'HDMI range' of 'RGB range' kunt vinden, en zet hem op 0-255 of Full. Staat die er niet bij, dan kan een aangepaste resolutie toevoegen misschien helpen (zie onderaan de post, bij *EDIT*).
Hij geeft bij configuratiescherm aan dat het een monitor is dus hij herkent hem wel als monitor.

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:43

deepvreezo

Redacteur
Als je de monitor even met een VGA-kabel aansluit op de laptop, is het probleem met de kleuren dan opgelost?
Het zou namelijk kunnen dat hij in het configuratiescherm 'monitor' zegt, maar toch het verkeerde signaal uitstuurt. Via VGA gebeurt dat niet. Als de monitor de kleuren dan wel goed weergeeft, zou ik hem weer op HDMI aansluiten en toch eens proberen om een aangepaste resolutie aan te maken met daarbij de 'timing standard' op CVT-RB (kun je doen via het Intel Configuratiescherm, zie hier).

• essentials9002
deepvreezo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:36:
Als je de monitor even met een VGA-kabel aansluit op de laptop, is het probleem met de kleuren dan opgelost?
Het zou namelijk kunnen dat hij in het configuratiescherm 'monitor' zegt, maar toch het verkeerde signaal uitstuurt. Via VGA gebeurt dat niet. Als de monitor de kleuren dan wel goed weergeeft, zou ik hem weer op HDMI aansluiten en toch eens proberen om een aangepaste resolutie aan te maken met daarbij de 'timing standard' op CVT-RB (kun je doen via het Intel Configuratiescherm, zie hier).
Die vga kabel die ik erbij kreeg past niet in mijn laptop, die is te groot.

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03-2025
essentials9002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:39:
[...]

Die vga kabel die ik erbij kreeg past niet in mijn laptop, die is te groot.
Dat is waarschijnlijk een DVI kabel, en niet een VGA.

• essentials9002
Maakt het trouwens uit welke hdmi kabel het is? Dit was gwn een hdmi kabel die ik thuis had liggen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoort niet uit te maken, een kapotte of slechte geeft vaak gewoon helemaal geen beeld, da's nou het fijne van digitaal.

Als het goed is krijg je bij dat scherm gewoon wel een VGA mee.

Hoe is de kleurinstelling op je monitor, die kan ook op de meest wazige stand staan, menig monitor ziet er uit de doos niet uit.

People as things, that’s where it starts.

• essentials9002
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:24:
hoort niet uit te maken, een kapotte of slechte geeft vaak gewoon helemaal geen beeld, da's nou het fijne van digitaal.

Als het goed is krijg je bij dat scherm gewoon wel een VGA mee.

Hoe is de kleurinstelling op je monitor, die kan ook op de meest wazige stand staan, menig monitor ziet er uit de doos niet uit.
Ik zie geen knoppen om dat aan te passen

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

essentials9002 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:32:
[...]

Ik zie geen knoppen om dat aan te passen
Wat? Onder aan je monitor, naast de knop waarmee je hem aanzet. VLNR.
AUTO - EXIT - < - > - ENTER - AAN/UIT

Als je op enter duwt kom je in het menu, en met de pijltjesknoppen kun je daarin rondbewegen, tevens als je niet in een menu zit zijn de exit en pijltjesknoppen ook andere instellingen...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• essentials9002
MB113 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:35:
[...]

Wat? Onder aan je monitor, naast de knop waarmee je hem aanzet. VLNR.
AUTO - EXIT - < - > - ENTER - AAN/UIT

Als je op enter duwt kom je in het menu, en met de pijltjesknoppen kun je daarin rondbewegen, tevens als je niet in een menu zit zijn de exit en pijltjesknoppen ook andere instellingen...
Ik heb hem aangepast en hij is al stukken beter geworden, maar sommige foto's zijn te groen/oranje, de kleuren zijn dus nog niet goed ik gebruik 7500k. Hoe krijg ik de kleuren zo goed mogelijk?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

essentials9002 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:34:
[...]

Ik heb hem aangepast en hij is al stukken beter geworden, maar sommige foto's zijn te groen/oranje, de kleuren zijn dus nog niet goed ik gebruik 7500k. Hoe krijg ik de kleuren zo goed mogelijk?
Op het oog kun je niet calibreren noch via software zonder extra hardware. Die wizard in Windows stelt dus ook niks voor. 7500K is vaak veel te koud, meer standaard is 6500K (D65).

Je kunt proberen een ICC profiel te downloaden van het internet van iemand die hem gecalibreerd heeft maar gezien dat ICC profiel specifiek voor het beeldscherm is van die gene (ouderdom, paneel type, etc.) en ook specifiek voor zijn grafische kaart en drivers ... is er alsnog grote kans dat de kleuren er naast zullen zitten. Toch kun je soms geluk hebben en kom je er aardig dichtbij op het oog.

Wil je echt accurate kleuren hebben dan kom je er niet onderuit om bijv. een Spyder, ColorMunki etc. te kopen om je beeldscherm te kalibreren.

www.maartendeboer.net

• essentials9002
Ventieldopje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:40:
[...]

Op het oog kun je niet calibreren noch via software zonder extra hardware. Die wizard in Windows stelt dus ook niks voor. 7500K is vaak veel te koud, meer standaard is 6500K (D65).

Je kunt proberen een ICC profiel te downloaden van het internet van iemand die hem gecalibreerd heeft maar gezien dat ICC profiel specifiek voor het beeldscherm is van die gene (ouderdom, paneel type, etc.) en ook specifiek voor zijn grafische kaart en drivers ... is er alsnog grote kans dat de kleuren er naast zullen zitten. Toch kun je soms geluk hebben en kom je er aardig dichtbij op het oog.

Wil je echt accurate kleuren hebben dan kom je er niet onderuit om bijv. een Spyder, ColorMunki etc. te kopen om je beeldscherm te kalibreren.
6500k is niet mooi, dat is te geel.
Waar vind ik dan zo'n ICC profiel?

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tsja, dan wordt het lastig bepalen wat je "mooi" vind, dat is nogal subjectief. Je kunt hem ook kouder kalibreren zolang je dit maar doet met een apparaat daar voor zoals dus zo'n Spyder.

Hoe dan ook, 6500K is niet geel zolang je een goede kalibratie hebt. Dan zullen alle kleuren overeenkomen met hoe ze bedoeld zijn en zullen alleen de grijstinten wat warmer van kleur zijn dan je nu hebt maar er zal geen gele gloed overheen moeten hangen. Zelfde geld voor andere kleurtemperaturen.

Dan heb je ook nog dat je ogen tijd nodig hebben om te wennen aan het nieuwe kleurprofiel, wat soms best even schrikken kan zijn.

Zo'n ICC profiel kun je gewoon googlen ;)

www.maartendeboer.net

• essentials9002
Ventieldopje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:16:
Tsja, dan wordt het lastig bepalen wat je "mooi" vind, dat is nogal subjectief. Je kunt hem ook kouder kalibreren zolang je dit maar doet met een apparaat daar voor zoals dus zo'n Spyder.

Hoe dan ook, 6500K is niet geel zolang je een goede kalibratie hebt. Dan zullen alle kleuren overeenkomen met hoe ze bedoeld zijn en zullen alleen de grijstinten wat warmer van kleur zijn dan je nu hebt maar er zal geen gele gloed overheen moeten hangen. Zelfde geld voor andere kleurtemperaturen.

Dan heb je ook nog dat je ogen tijd nodig hebben om te wennen aan het nieuwe kleurprofiel, wat soms best even schrikken kan zijn.

Zo'n ICC profiel kun je gewoon googlen ;)
Ik kan geen ICC profiel vinden voor mijn monitor

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe staat je videokaart ingesteld? Uberhaupt: wat voor een heb je? Hoe staan de kleurkanalen van de monitor? Welk HDMI profiel is geladen? Tevens: wat is mooi? Maak eens een foto, upload die, en zet er een screenshot onder!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:19
Umbrah schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:17:
[..]Maak eens een foto, upload die, en zet er een screenshot onder!
En dan maar hopen dat ie geen HTC One M7 heeft.. die van mij maakt namelijk alleen maar roze foto's :9

*sowieso

• Beerseboer
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Of neem een foto met een object als kleurreferentie erbij. Bijvoorbeeld een pak melk (voor de witbalans) en een appel.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Beerseboer schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:21:
Of neem een foto met een object als kleurreferentie erbij. Bijvoorbeeld een pak melk (voor de witbalans) en een appel.
Dan heb je er nóg een variabele bij, de witbalans van de camera. Maakt 4 in totaal, witbalans monitor, witbalans camera, kleurtemperatuur omgevingslicht en de subjectiviteit van je ogen.

www.maartendeboer.net

• Beerseboer
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ventieldopje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:26:
[...]
Dan heb je er nóg een variabele bij, de witbalans van de camera. Maakt 4 in totaal, witbalans monitor, witbalans camera, kleurtemperatuur omgevingslicht en de subjectiviteit van je ogen.
Met als doel dat je je witbalans op je melk en je appel kan corrigeren. Heb je in ieder geval een referentie.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mooi is natuurlijk een subjectief iets, en de TS koopt een Iyama scherm. Ik neem aan dat 100% calibratie sowieso het doel hier niet is, dus ik stel voor dat we pragmatisch gaan kijken. De TS lijkt me niet een tweaker, en wat dat betreft is dit topic uberhaupt al twijfelachtig, maar goed: we helpen graag. Puur niet-technisch gezien ziet het er niet goed uit. Dit kan oorzaken hebben:

* Tuning van de monitor in de menu's van de monitor
* Rotte videokabels
* TS zit onder een groene lamp
* Kleurprofielen & Tuning in Windows
* Verkeerd HDMI profiel meegestuurd naar een monitor die het niet aankan
* Monitor is defect

TS heeft uiteraard onderzoeksplicht en wat dat betreft vind ik het nu nogal mager, maar goed: een foto waar hij zelf van zegt: "geeft het weer" is voor ons nuttig, en gekoppeld aan een screenshot (omzeil de monitor) kan het ons een hoop vertellen. Wie weet is het zelfs overscan met een of andere heel gare setting... TS weet het niet, die weet niet eens wát er aan de hand is, behalve "het ziet er niet mooi uit". Mooi is érg subjectief. Natuurlijk is voor veel mensen niet eens mooi! Daar sta je dan met je colorimeter na een geweldige tuning: "het is niet mooi".

Tsja, wat dan? Eerst weten wat er is, voor we weten wat we er aan gaan doen.

• essentials9002
Umbrah schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:51:
Mooi is natuurlijk een subjectief iets, en de TS koopt een Iyama scherm. Ik neem aan dat 100% calibratie sowieso het doel hier niet is, dus ik stel voor dat we pragmatisch gaan kijken. De TS lijkt me niet een tweaker, en wat dat betreft is dit topic uberhaupt al twijfelachtig, maar goed: we helpen graag. Puur niet-technisch gezien ziet het er niet goed uit. Dit kan oorzaken hebben:

* Tuning van de monitor in de menu's van de monitor
* Rotte videokabels
* TS zit onder een groene lamp
* Kleurprofielen & Tuning in Windows
* Verkeerd HDMI profiel meegestuurd naar een monitor die het niet aankan
* Monitor is defect

TS heeft uiteraard onderzoeksplicht en wat dat betreft vind ik het nu nogal mager, maar goed: een foto waar hij zelf van zegt: "geeft het weer" is voor ons nuttig, en gekoppeld aan een screenshot (omzeil de monitor) kan het ons een hoop vertellen. Wie weet is het zelfs overscan met een of andere heel gare setting... TS weet het niet, die weet niet eens wát er aan de hand is, behalve "het ziet er niet mooi uit". Mooi is érg subjectief. Natuurlijk is voor veel mensen niet eens mooi! Daar sta je dan met je colorimeter na een geweldige tuning: "het is niet mooi".

Tsja, wat dan? Eerst weten wat er is, voor we weten wat we er aan gaan doen.
Ik zit niet onder een groene lamp.

Hier zie ik op sommige delen van het plaatje gele tinten ipv gewoon grijs:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2zi10k0.png

Bij bijvoorbeeld het dropdown menu naast monitor en notebook is bij dat vakje waar een zwart driehoekje in zit grijs niet gewoon grijs maar grijs met een gele tint en ik heb bij meer dingen dat er een gele/groene tint bij zit die er niet hoort waardoor de kleuren niet goed zijn.

Ik denk niet dat de monitor defect is, zwart en wit worden goed weergegeven maar andere kleuren niet.

[ Voor 10% gewijzigd door essentials9002 op 08-04-2015 17:10 ]

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nogmaals en voor de laatste keer, dan moet je een ander kleurprofiel in je monitor kiezen, vaak zitten er een stuk of wat in als "standaard", "levendig", "film" etc.

Mocht je dan nog niet tevreden zijn dan zou je een kalibratieapparaat als een Spyder, ColorMunki, i1display pro moeten lenen/huren en je beeldscherm daarmee kalibreren.

Als je in de buurt van Arnhem woont en je bereikbaar bent met het OV wil ik best tegen een kleine vergoeding je beeldscherm kalibreren met een i1display pro.

www.maartendeboer.net

• essentials9002
Ventieldopje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:34:
Nogmaals en voor de laatste keer, dan moet je een ander kleurprofiel in je monitor kiezen, vaak zitten er een stuk of wat in als "standaard", "levendig", "film" etc.

Mocht je dan nog niet tevreden zijn dan zou je een kalibratieapparaat als een Spyder, ColorMunki, i1display pro moeten lenen/huren en je beeldscherm daarmee kalibreren.

Als je in de buurt van Arnhem woont en je bereikbaar bent met het OV wil ik best tegen een kleine vergoeding je beeldscherm kalibreren met een i1display pro.
Ja dat heb ik al geprobeerd maar ik vind hem nog steeds niet goed genoeg. Hoeveel kost het om zo'n kalibratieapparaat te huren?

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt ze vaak via-via wel huren, bijvoorbeeld fotoclubs of mensen die zo'n ding hebben. Weet niet waar je woont maar als je dus in de buurt van Arnhem woont en mijn reiskosten + een tientje voor de moeite doet dan wil ik het best voor je in orde maken.

www.maartendeboer.net

• essentials9002
Ventieldopje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:10:
Je kunt ze vaak via-via wel huren, bijvoorbeeld fotoclubs of mensen die zo'n ding hebben. Weet niet waar je woont maar als je dus in de buurt van Arnhem woont en mijn reiskosten + een tientje voor de moeite doet dan wil ik het best voor je in orde maken.
Ik woon verder weg en ik denk dat het te duur wordt. De kleurinstellingen zijn zelf ook te wijzigen, maar ik weet niet hoe het het beste wordt. Naast 6500k, 7500k, 9300k kan ik ook zelf de kleuren aanpassen maar het probleem is dus dat ik de juiste kleurverhouding niet weet, ik heb het al geprobeerd maar dan wordt hij niet helemaal goed.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:44

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

https://www.google.nl/?gw...alibration+wizard&spell=1

test er daar wat van, maar ik was met een nieuwe monitor allang terug in de winkel geweest, eventueel mét laptop... maak je het hun probleem

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• essentials9002
SAiN ONeZ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:33:
https://www.google.nl/?gw...alibration+wizard&spell=1

test er daar wat van, maar ik was met een nieuwe monitor allang terug in de winkel geweest, eventueel mét laptop... maak je het hun probleem
Dat programma werkt niet, als ik hem download en open krijg ik kort allemaal blokjes te zien, daarna sluit hij af, in processen/taken zie ik hem niet terug. Ik heb hem al 5 keer gedownload en op verschillende sites gedownload met elke keer hetzelfde resultaat.

Ik wil eerst kijken of ik het zelf op kan lossen, als dat niet kan dan ga ik wel naar de winkel of bel ik ze.

Ik weet ook niet zeker of de monitor nu echt verkeerd ingesteld is of dat ik gewoon niet gewend ben aan deze kleuren, ik ben namelijk gewend dat de meeste kleuren grijs bijvoorbeeld bijna hetzelfde zijn qua kleur (er was altijd al een groot verschil tussen donker/licht grijs geweest dat wel) en hier zie ik dat de ene kleur grijs wat meer rood erin heeft zitten, de andere wat meer geel, weer een andere meer blauw etc. En als ik dan bijvoorbeeld een filmpje bekijk of een foto zie dan zie ik in sommige gevallen allemaal grote verschillen tussen de kleuren bijv bij foto's van mensen. Dan lijkt het alsof iemand's huid uit verschillende kleuren bestaat, soms zag ik dat iemand's huid te veel geel of groen bevatte etc. Misschien hoort dit dus zo en was ik het niet gewend maar dat weet ik dus niet zeker. In elk geval was hij in eerste instatie (toen ik dit topic opende) sowieso verkeerd ingesteld en na aanpassen is hij een stuk mooier geworden, maar nog steeds lijkt het voor mij vaak alsof de kleuren niet helemaal kloppen.
Moeilijk uit te leggen, maar dit is gewoon niet zoals ik het gewend ben ik denk ook niet dat hij helemaal goed is ingesteld maar daar twijfel ik dus over misschien ligt het wel aan mij.

[ Voor 46% gewijzigd door essentials9002 op 09-04-2015 23:14 ]

• essentials9002
Na langere tijd deze monitor te gebruiken en hem nog een keer te vergelijken met mijn oude scherm ben ik toch tot de conclusie gekomen dat de kleuren niet helemaal kloppen. Zelfs als mijn monitor op 9300k ingesteld staat zijn er op sommige plekken lelijke gele tinten, bijvoorbeeld grijs lijkt in sommige gevallen gelig of de huid van mensen is gelig of groenig. Bij 6500k is het gelige sterk aanwezig, maar bij 9300k valt het nog wel mee en is het nog een beetje aanwezig. Het lijkt dus alsof mijn monitor te veel warme kleuren heeft en meer koude nodig heeft.

Het probleem is dus een groene/gele/rode tint op sommige kleuren/afbeeldingen. Bij sommige websites waar de zijkant grijs is zag ik aan de linkerkant warmere grijs en aan de rechterkant was het koud. Ook op deze site zie ik dat in sommige gevallen grijs een gelige tint heeft.

Hoe los ik dit kleuren probleem op?

Bij alle temperatuurinstellingen onder de 9300k is die gele tint nog sterker aanwezig en bij 9300k is er toch wat te veel blauw en groen. Bij 6500k is er echt een lelijke gele tint aanwezig.

7300k vind ik dan toch de beste instelling maar ook dan zie ik dat grijs een te warme tint heeft.

Mensen zeggen dat 6500k de juiste instelling zou moeten zijn, maar zelfs na een tijdje dat te gebruiken vind ik 7300k nog steeds beter.

[ Voor 19% gewijzigd door essentials9002 op 21-04-2015 14:09 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je al een foto gemaakt?

• essentials9002
Maar als ik een foto van het scherm maak ziet het er weer anders uit. Je bedoelt dat ik een foto van een voorwerp moet maken?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, om heel eerlijk te zijn heb ik geen enkel beeld van wat jij meemaakt en hoe je het ziet. Ik heb een heel scala aan schermen en hardware, dus een screenshot en een foto zal me helpen.

• essentials9002
Umbrah schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:11:
Nee, om heel eerlijk te zijn heb ik geen enkel beeld van wat jij meemaakt en hoe je het ziet. Ik heb een heel scala aan schermen en hardware, dus een screenshot en een foto zal me helpen.
Het probleem is dat als ik een foto maak dat de kleuren er op de foto anders uit zien dan wanneer ik naar het scherm kijk.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

ja, maar de fouten staan er wel op?

• essentials9002
Umbrah schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:14:
Op mijn mobiel (waarmee ik de foto maakte) ziet hij er anders uit dan op de monitor maar ok.

Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/e8095705.jpg
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/b9c68485.png

De foto is gewoon mislukt en ziet er compleet anders uit dan wat ik op het scherm zie dus het heeft zo geen nut

Ik probeer het opnieuw

[ Voor 29% gewijzigd door essentials9002 op 21-04-2015 15:30 ]

• essentials9002
Umbrah schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:14:
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/5e431069.png
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/eacc0150.png

De bovenste grijs heeft een blauwe/paarse tint (op mijn oude scherm zie ik het zo) en de onderste bevat te veel geel. Het probleem is dus dat mijn nieuwe monitor grijs met een gele tint weergeeft.

Als ik dezelfde 2 afbeeldingen op mijn nieuwe monitor bekijk is de bovenste afbeelding groen.

Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/71c1d4b3.png
Zo ziet grijs er ongeveer uit op mijn nieuwe monitor als hij op 6500k staat

Hier heeft iemand anders ook hetzelfde probleem
http://www.ign.com/boards...cd-led-monitor.452884002/

Help aub

Moet ik hem terugbrengen of is dat niet de oplossing?

[ Voor 54% gewijzigd door essentials9002 op 21-04-2015 16:23 ]

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
De bovenste is ook groen... En de onderste is geel.
Misschien had je vorige monitor juist een probleem/slechte instelling?

• essentials9002
-hopsa- schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:23:
De bovenste is ook groen... En de onderste is geel.
Misschien had je vorige monitor juist een probleem/slechte instelling?
Maar ik wil dat grijs een blauwe/paarse tint heeft. Als ik de kleurinstelling zo heb dat dat het geval is dan worden de andere kleuren weer slecht. Zijn er programma's waarmee ik een bepaalde kleur aan kan passen en de rest zo kan laten? Met de kleurinstelling van mijn monitor ga ik het niet precies zo krijgen als ik wil.

En inderdaad mijn vorige monitor had te veel blauw en paars erin zitten wat ik nooit door heb gehad.

• essentials9002
Ik zie bij sommige youtube video's aan de onderkant of aan de zijkant zwarte balken. Dit is niet bij alle video's het geval, maar bij sommige video's. Op Google kon ik niks duidelijks vinden, daar stonden alleen tags die mensen konden gebruiken als de video's die ze hebben gemaakt zwarte balken bevatten maar in mijn geval ligt het aan mijn scherm en niet aan de video. Ik kan geen oplossing vinden.

In zowel Windows als Ubuntu heb ik dit probleem met de zwarte balken. Ik heb het ook met 2 verschillende browsers geprobeerd, maar in zowel Firefox als in Google Chrome komt dit probleem voor dus het ligt ook niet aan de browser.

Als ik mijn oude monitor aan heb staan en deze uit of als ik ze allebei aan heb staan zie ik bij mijn oude scherm ook zwarte balken, dus het ligt niet aan mijn nieuwe monitor.

Ik zie hier bijv zwarte balken
YouTube: Star Wars Battlefront Reveal Trailer

Weet iemand hoe ik dit oplos?
Pagina: 1