• WKV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-01 06:37
..

[ Voor 99% gewijzigd door WKV op 08-06-2016 14:46 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:02

CeesKees

I rest my Kees

Er zijn mediaspelers waar je een ftp VPN kunt instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door CeesKees op 08-04-2015 10:46 . Reden: ftp/VPN huh? ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Om wat voor NAS gaat het?

Zelf benader ik de video op mijn Synology NAS door eerst een VPN op te zetten, als ik buiten mijn eigen netwerk zit. Ik doe dat doorgaans op iPad / iPhone (met de DS File app) en kan dat dan desnoods via een AppleTV weer naar een TV streamen.

Als jij ook een Synology hebt en je ouders hebben toevallig een iPad. Dan zou je wellicht dus ook een OpenVPN server kunnen installeren op je Synology, een OpenVPN client op de iPad en dan is het enige dat je moet aanschaffen een AppleTV, om het naar de TV te streamen.

Met andere merken apparatuur kan een vergelijkbare aanpak wellicht ook. Ik weet niet precies in hoeverre mediaspelers bijvoorbeeld een VPN client aan boord hebben.

Bedenk in elk geval wel ook even of jouw internetverbinding dat gaat trekken. Zeker voor HD video heb je redelijk wat upload bandbreedte nodig (zeker als je zelf ondertussen ook nog een beetje fatsoenlijk wilt kunnen internetten etc.).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• WKV
...

[ Voor 99% gewijzigd door WKV op 08-06-2016 14:47 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

WillyVelsen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:47:
het gaat bij mij om een Ds214play.

dus ik kan niet simpel een tweede account voor mijn ouders aanmaken op mijn synology en hun via de DSVideo app in laten loggen?
Op zich wel, althans, DS Video ken ik niet zo goed, maar DS File werkt zonder VPN ook wel als je de juiste poort forward zodat die extern bereikbaar wordt. Persoonlijk scherm ik mijn NAS graag wat beter af.
of bijvoorbeeld een WDTV Live kopen voor hun en instellen dat zodra ze op de Video App daarop klikken, dat je toegang tot mijn NAS thuis krijgen?
Ik weet niet hoe die Video App op een WDTV Live werkt. Als dat simpelweg een DLNA client is, dan gaat dat niet zomaar werken, want dat werkt volgens mij alleen binnen je lokale netwerk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ok. misschien was ik niet duidelijk genoeg...

1. Zet een VPN server op in je NAS.
2. Geef de server als media-locatie op in je mediaspeler.
3. Klaar.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=173&t=79560
https://ukdl.synology.com...14play_Data_Sheet_enu.pdf

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je bedoelt FTP (afgaande op je eerdere post)?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ah, vandaar. Ik bedoelde VPN maar tikte ftp (geen idee waarom)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Er zijn wel wat mogelijkheden, maar het hangt behoorlijk van de situatie en je eigen (on)kunde af of het gaat lukken. Ten eerste zal je upload voldoende moeten zijn om de boel aan te kunnen bieden op een snelheid die hoog genoeg ligt. Hoe hoog hangt af van de video die je af wilt spelen (kwaliteit e.d.). Daarop wordt bepaald hoeveel bandbreedte je nodig hebt. Dan gaat natuurlijk ook de vraag meespelen of die bandbreedte beschikbaar is; je kan wel een upload van 10mbit hebben, maar als je al 8mbit verstookt aan andere uploads hou je maar 2mbit over voor je video, en dat schiet waarschijnlijk dan te kort. Een optie kan dan zijn om QoS (Quality of Service) toe te passen, waarbij je een stukje van de bandbreedte reserveert voor een bepaalde dienst.
Ten tweede zal bij je ouders de download ook voldoende moeten zijn. Je kan zelf wel een 10mbit upload kunnen bieden, maar als je ouders een 1mbit download hebben is die 1mbit natuurlijk altijd nog de bottleneck.
Als dat volstaat (en dan laat ik overboeking maar even buiten beschouwing), dan zou het mogelijk kunnen zijn. Dat kan je dan weer op meerdere manieren bereiken. Een VPN is het meest voor de hand liggend, maar kost je wel een beetje overhead op je bandbreedte. Je kan er ook voor kiezen om de benodigde poorten van buitenaf benaderbaar te maken, maar dit zou ik (sterk) afraden als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent.

Dus ja, er zijn wel wat mogelijkheden voor, maar er zijn ook heel wat voorwaarden om aan te voldoen, én je moet er wel een klein beetje kennis voor hebben om het werkend te krijgen en ook te snappen wat je dan precies aan het doen bent.

iRacing Profiel

• WKV
bedankt

[ Voor 81% gewijzigd door WKV op 08-06-2016 14:47 ]

Pagina: 1