Interne voeding van switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Beste elektronica experts.

Ik heb een Zyxel GS-1100-24 switch waarvan de interne voeding overleden is. Weten jullie waar ik een vervangende voeding kan kopen? Ebay of Google levert tot mijn verbazing geen resultaat.

Foto's:
http://imgur.com/a/Up8VC

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Voedinkje zoeken 5V/4A (=20W)
Zoiets: http://www.meanwell.nl/pr...type-5V-44A__PM-20-5.aspx of http://www.meanwell.nl/pr...pcb-5V-44A__NFM-20-5.aspx

AUb blijf van die ebay voedinkjes weg, meestal gaan ze de lucht in als ja +50% vermogen vraagt

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 07-04-2015 19:07 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Dat lijkt er wel op. Helaas leveren die blijkbaar niet aan particulieren.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook ergens anders een random 20W 5V voeding kopen. Inderdaad geen eBay rommel kopen.
Deze leveren wel aan particulieren dacht ik:

http://nl.farnell.com/xp-...0?categoryId=700000004432

Heeft volgens mij zelfs identieke connectors, kan je zo inpluggen en verder gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 07-04-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo51
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:35
Meanwell voedingen kun je bij reichelt.de halen. Daar kun je als particulier gewoon bestellen in tegenstelling to farnell waar je minimaal €50,- ex. BTW moet hebben als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt deze ook repareren natuurlijk. Wat is er mis mee? Wat hoor je nog als je ernaar luistert? (klinkt gek wat ik zeg maar veel voedingen kun je op basis van het geluid repareren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
^^

Vervang eerst eens de 5 elco's. Kost je misschien €5 euro aan onderdelen, maar erg grote kans dat hij daarna gewoon weer werkt. Die elco's zijn vaak cheapie cheapie kwaliteit en gaan na een aantal jaren kapot, o.a. door warmte waar ze niet op berekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Eerst luisteren :) maar caps is inderdaad 75% van de gevallen de oorzaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en even meten als er uberhaubt nog prik uit komt :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 17:38
sebastius schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:42:
Je kunt deze ook repareren natuurlijk. Wat is er mis mee? Wat hoor je nog als je ernaar luistert? (klinkt gek wat ik zeg maar veel voedingen kun je op basis van het geluid repareren!)
boys, let op wat je adviseerd: wanneer er zwart aan de onder kant zit & de TS is geen elektromonteur -> nieuwe kopen. Niet moielijk doen, veiligheid voor alles!

Die switch staat 24/7 aan en als je de boel repareert is het nog maar de vraag hoelang het volgende euvel dan komt en met welke gradaties (ala brand of rest van je printjes kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

ik weet volledig wat ik adviseer en als ik wat scherpere foto's krijg van de ts en het geluid te horen of beschreven krijg is dit prima op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Luukje01 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:54:
boys, let op wat je adviseerd: wanneer er zwart aan de onder kant zit & de TS is geen elektromonteur -> nieuwe kopen. Niet moielijk doen, veiligheid voor alles!
Nadruk op ;)

Sebas, heb jij interesse in een niet werkende 24 poorts switch? Je mag hem hebben als je een mooi Tweakblogje over de reparatie schrijft.

Dan kan ik er in ieder geval wat van leren voor de volgende keer.

FYI, hij maakte geen enkel hoorbaar geluid (op afstand, heb er natuurlijk niet met m'n oor op gelegen), er kwam geen enkel leven in.

Edit2:
Ik ga morgen even kijken om een geluidsopname te maken met m'n AT2035

[ Voor 15% gewijzigd door Shamalamadindon op 08-04-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik denk dat er links een ingepakte zekering zit, maar volgens mij is de driver erdoor waardoor de zekering is gevolgd.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Meh, ik wil er best over bloggen maar ik heb er geen echte behoefte aan om er verzendkosten aan vuil te maken :P
Pagina: 1