OS Raspberri Pi 2 B+ voor UPNP/DLNA/internetstreams

Pagina: 1
Acties:

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11-2025

TopTon

Power 2 PC's

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb sinds kort een Raspberry Pi 2 B+, die ik gebruik voor het afspelen van muziek, in mijn studentenkamer, maar de RPi icm Musicbox bevalt mij toch niet helemaal goed.

Ik woon zelf op kamers in een studentenhuis, en heb via via een versterker gekregen, maar omdat het mij met een lange jackkabel de muziek kan afspelen nou niet helemaal top lijkt, zoek ik een OS voor de RPi waarbij ik via UPNP en/of DLNA, en internet radio kan afspelen. Omdat ik een arme student ben, heb ik ook nog geen TV op mijn kamer, dus het gaat mij voornamelijk om de muziekfuncties (de TV kan er later evt. nog wel bijkomen).
Ik zoek een OS dat:
  • UPNP ondersteund
  • DLNA ondersteund
  • Besturing vanaf een smartphone en laptop
  • Internetradio support
Ik heb zelf al wat OS’sen geprobeerd, zoals nu Musicbox, Volumio, Xbian, en Kodi(openelec).
Het voordeel van Musicbox is dat het UPNP ondersteund, en ook goed werkt met internetradio, maar helaas kan ik dat niet besturen via mijn telefoon. De ontwikkelaars zeggen dat dit wel kan, maar ik heb het al een aantal keer geprobeerd en het lukt iedere keer niet. :'(
Volumio heeft als voordeel dat het met muziek perfect werkt, alleen als je met een internet stream aankomt, begint hij moeilijk te doen en de besturing is tergend langzaam over de telefoon.
Xbian en Kodi werkten wel redelijk goed, alleen ook daar werkt de internetradio niet helemaal goed. De besturing is ook bijna niet te doen zonder TV, de app voor Android werkt wel aardig, alleen om daar internetradio te selecteren, nou, laten we het gewoon op nee houden. |:(
Mijn vraag aan jullie is:

Bestaat er een OS dat dit wel allemaal kan, en zo ja, welke?

Bij deze, alvast hartelijk bedankt!

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:47