UPC CI coax beschikbaar stellen in kamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Goedenavond,
ik wil in een kamer met een Smart-TV middels de CI-module van UPC digitale zenders kijken.
Ik heb echter in deze kamer geen coax-kabel beschikbaar.

Wat ik wel heb :

1) UTP --> Komt ook netjes in de meterkast uit
2) Uiteraard stroom (voor eventueel powerline)
3) XMBC via intel nuc --> is het misschien mogelijk om alle upc-zenders via xbmc te bekijken?

Ik heb online gezocht naar converters van stroom naar coax. Maar heb nog geen zekere oplossing gevonden.
Eventueel draadloos analoog verzenden ?
http://www.marmitek.com/n.../analogue-tv-anywhere.php

Iemand die hier een stabiele oplossing voor weet?

[ Voor 7% gewijzigd door pitchdown op 07-04-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
En het lukt niet om een coax kabel in dezelfde buis te duwen als waar de UTP in zit? Of vanaf een andere plek in huis? Dat lijkt mij de meest betrouwbare oplossing namelijk.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nee, want die utp zit niet een buis...
Kwam deze nog tegen : http://www.hdbtconnect.nl...6YwsHUWNyOCksIaAhHy8P8HAQ

is dat wat?

[ Voor 75% gewijzigd door pitchdown op 07-04-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Werkt alleen signaal moet er hoog in (hou rekening met 15dB demping), en maar tot 900 Mhz geschikt dus kan zijn dat je enkele zenders in de toekomst niet kan ontvangen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:13
Wil je per se via de CI module gaan kijken? Aangezien je het ook al over een XBMC oplossing hebt..
Werkt online tv kijken van UPC niet voldoende? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag hier info:
http://www.upc.nl/klanten...line-tv-kijken-gebruiken/

Anders een Vulkano of Slingbox neerzetten op een locatie met Coax, en via UTP kijken?
http://www.monsoonmultimedia.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
zjeeraar84 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:08:
Wil je per se via de CI module gaan kijken? Aangezien je het ook al over een XBMC oplossing hebt..
Werkt online tv kijken van UPC niet voldoende? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag hier info:
http://www.upc.nl/klanten...line-tv-kijken-gebruiken/

Anders een Vulkano of Slingbox neerzetten op een locatie met Coax, en via UTP kijken?
http://www.monsoonmultimedia.com/
Je optie met XBMC ga ik inderdaad bekijken.
Twijfels die ik hierbij heb :

1) Is dit full hd ?
2) kan ik hierbij mijn RC6 afstandsbediening gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
http://www.draadloostvkijken.com/upc/

Zou de digital tv anywhere afdoende zijn?

Of misschien deze variant : http://www.aventum.eu/shielded-catv-balun-2-pack.html

[ Voor 34% gewijzigd door pitchdown op 08-04-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik denk dat ik de beste oplossing gevonden heb :

nieuws: UPC maakt Horizon Extra Mediabox beschikbaar voor klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:13
Lijkt me idd de beste oplossing. Zelf hobby'en met COAX over UTP enzo, dat kan nooit goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Heb je wel een utp naar je Horizon liggen dan? Je had het namelijk over in de meterkast.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jim423 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:19:
Heb je wel een utp naar je Horizon liggen dan? Je had het namelijk over in de meterkast.
Ik had hier idd over gebelt met UPC. Volgens UPC moeten de 2 boxen in hetzelfde netwerk (bekabeld) zitten. Een directe kabel zou dus niet nodig moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ja klopt, maar het leek even of je een modem gebruikte omdat je het over meterkast had.
Wanneer je dus inderdaad een utp naar de Horizon moederbox (gateway) hebt liggen dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jim423 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:16:
Ja klopt, maar het leek even of je een modem gebruikte omdat je het over meterkast had.
Wanneer je dus inderdaad een utp naar de Horizon moederbox (gateway) hebt liggen dan is er geen probleem.
Ah nu snap ik je.
Ik heb dus inderdaad WEL een modem van UPC actief in de meterkast (in bridge-modus) naar mijn firewall.
Hoe moet ik de 2e box nu aansluiten?

Ik heb nu nog een oude UPC-box, welke vervangen word door de horizon (in de woonkamer).
De oude box werkt middels coax.
Ik heb wel op dezelfde plek in de woonkamer UTP beschikbaar.
Kan ik dan de nieuwe horizon-box op mijn switch in de meterkast aansluiten (middels een patchpaneel), en tevens de 2e mediabox op dezelfde switch aansluiten?

[ Voor 26% gewijzigd door pitchdown op 08-04-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Kan, het kan wel zijn dat je je router iprange op de horizon iprange moet instellen en op de horizon DHCP uit moet gooien om zo de ip client te foppen. Let wel, dit wordt niet ondersteund. In de nieuwe situatie komt het internet niet op de horizon box en modem vervalt? Dit is wel de werkwijze zover ik weet namelijk met een ip client abbo.
Maar is het niet makkelijker om de UTP vanaf de Horizon te patchen naar je outlet op je slaapkamer waar de client komt? Dan kun je lekker alles gescheiden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jim423 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:42:
Kan, het kan wel zijn dat je je router iprange op de horizon iprange moet instellen en op de horizon DHCP uit moet gooien om zo de ip client te foppen. Let wel, dit wordt niet ondersteund. In de nieuwe situatie komt het internet niet op de horizon box en modem vervalt? Dit is wel de werkwijze zover ik weet namelijk met een ip client abbo.
Maar is het niet makkelijker om de UTP vanaf de Horizon te patchen naar je outlet op je slaapkamer waar de client komt? Dan kun je lekker alles gescheiden houden.
Iprange aanpassen zou echt een probleem zijn, aangezien er hier allerlei apparaten e.d. geconfigureerd zijn in deze range.

Telefonisch is besproken dat de modem NIET vervalt.

De optie om een patch te maken tussen de horizonbox naar de 2e box is ook gewoon mogelijk (gewoon direct op patchpaneel).
In de praktijk misschien alleen maar beter om dat als "gescheiden" netwerk in te richten. Of zijn er extra voordelen als beide devices in het reguliere netwerk vallen?

De 2e box komt te staan in een seperate kamer welke ook op de begane grond is. Dus daarnaast zou WIFI misschien ook nog wel een optie zijn. Voorwaarde moet wel zijn dat de kwaliteit van het beeld wel maximaal moet zijn --> op een nieuwe 4K-TV.

1 Vraag die ik dan nog heb. Kan de Horizon-box in de woonkamer op coax worden aangesloten? En vervolgens vanaf de horizon-box een netwerkkabel naar 2e box?

[ Voor 5% gewijzigd door pitchdown op 08-04-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat vermoedde ik al. Voordeel van de Horizon box in je netwerk is dat je ernaartoe kan streamen vanaf je nas/pc. Verder geen voordelen eigenlijk. Probleem is wanneer die in je netwerk hangt hij nog wel eens random DNS server wil pushen naar apparaten. Waarnaar je geen internet meer hebt omdat ie DNS van je router moet krijgen natuurlijk.

WiFi zou ik niet doen, dropped connection regelmatig. Ik zou gewoon een gescheiden netwerk maken, dan blijft je thuisnetwerk ongewijzigd, en in mijn ervaring het meest stabiel.

[ Voor 38% gewijzigd door Jim423 op 08-04-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
1 Vraag die ik dan nog heb. Kan de Horizon-box in de woonkamer op coax worden aangesloten? En vervolgens vanaf de horizon-box een netwerkkabel naar 2e box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De horizon box dient op coax te worden aangesloten, en kan dan via 1 v d 4 ethernet poorten worden aangesloten op je ip client (mini horizon). Wanneer je geen modem hebt sluit je hier ook je netwerk op aan alleen in dit geval dus juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jim423 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:12:
De horizon box dient op coax te worden aangesloten, en kan dan via 1 v d 4 ethernet poorten worden aangesloten op je ip client (mini horizon). Wanneer je geen modem hebt sluit je hier ook je netwerk op aan alleen in dit geval dus juist niet.
Mooi.
Bedankt voor de info. Dat moet hier wel gaan lukken --> wel bij dat ik op allerlei plekken cat6 utp heb aangelegd :-)

Just for 4 ga ik wel proberen of WIFI gaat werken --> Scheelt weer gebruik van 1 patchpunt in de muur. Als dat niet stabiel is, ga ik gewoon bekabeld naar de 2e unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jim423 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:12:
is het jou nog gelukt om de 2e horizonbox in je eigen netwerk te krijgen icm de hoofd-box?
Bij mij is dit nog steeds niet gelukt...waarschijnlijk iets met DHCP...

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Horizon moet je thuis netwerk instellen. Dan moet je hem verbinden met het modem. Dit kun je met de afstandsbediening doen in het optie menu van de horizon.

In dat geval werkt ook de horizon als accespoint in je netwerk.

Dan de ip cliënt verbinden met de horizon

[ Voor 14% gewijzigd door WeirdEye op 17-04-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
WeirdEye schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:37:
Horizon moet je thuis netwerk instellen. Dan moet je hem verbinden met het modem. Dit kun je met de afstandsbediening doen in het optie menu van de horizon.

In dat geval werkt ook de horizon als accespoint in je netwerk.

Dan de ip cliënt verbinden met de horizon
Kan op die manier de client-box ook nog verbinden via UTP, of moet dan draadloos gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

Kan dan ook gewoon via UTP, maar moet wel op de horizon worden gekoppeld, dus niet op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
WeirdEye schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:26:
Kan dan ook gewoon via UTP, maar moet wel op de horizon worden gekoppeld, dus niet op het modem.
Ik heb dit geprobeerd.
Wanneer ik echter de horizon in mijn thuisnetwerk heb, kan de extra mediabox de horizonbox niet vinden --> dhcp word dan uitgedeeld vanuit mijn eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

Heb je dan wel Internet op een computer die via utp uit de horizon komt? Dan zou dit moeten werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
WeirdEye schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:31:
Heb je dan wel Internet op een computer die via utp uit de horizon komt? Dan zou dit moeten werken namelijk.
ik zie dat de horizon in mijn netwerk dan terecht komt : 192.168.2.71

Overigens heb ik maar 1 netwerkkabel normaal in de horizon zitten. Lijkt me dat dit goed zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Een andere vraag die bij mij nog speelt...
Als je de 2e horizon via wifi zou willen verbinden...tijdens de keuze wifi/moca/netwerk is een keuze beschikbaar voor WIFI.
Er is echter nooit een mogelijkheid om het juiste wifi-netwerk te kiezen op extra mediabox....
Herken je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

Zodra je de horizon actief laat worden om verbinding te zoeken (Opties-> Uitgebreide Instellingen-> Horizon->Installatie extra Mediabox ) heb je 10 minuten de tijd om een extra ip client te verbinden. Dan zou de client automatisch moeten verbinden via Wifi, mits voldoende bereik op de 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
WeirdEye schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:57:
Zodra je de horizon actief laat worden om verbinding te zoeken (Opties-> Uitgebreide Instellingen-> Horizon->Installatie extra Mediabox ) heb je 10 minuten de tijd om een extra ip client te verbinden. Dan zou de client automatisch moeten verbinden via Wifi, mits voldoende bereik op de 5ghz.
En hoe weet de client dan welk wifi-netwerk hij moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye

WeirdEye

Eindbaas

Dit pakt hij automatisch als je de hoofd horizon open zet om een ip client te verbinden. (Opties-> Uitgebreide Instellingen-> Horizon->Installatie extra Mediabox).

Je hoeft geen SSID & password op te geven.

Beste optie is om de client even op een 2e HDMI poort van je TV aan te sluiten waar ook je hoofd horizon op zit en daar eerst te connecten, dan weet je zeker dat hij genoeg bereik heeft op Wifi.

Mocht het niet lukken moet je even aangeven welke foutcode hij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
WeirdEye schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:43:
Dit pakt hij automatisch als je de hoofd horizon open zet om een ip client te verbinden. (Opties-> Uitgebreide Instellingen-> Horizon->Installatie extra Mediabox).

Je hoeft geen SSID & password op te geven.

Beste optie is om de client even op een 2e HDMI poort van je TV aan te sluiten waar ook je hoofd horizon op zit en daar eerst te connecten, dan weet je zeker dat hij genoeg bereik heeft op Wifi.

Mocht het niet lukken moet je even aangeven welke foutcode hij geeft.
Ik zal van de week eens kijken.
Tot nutoe werkt alles goed over UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Aangezien je een smart TV hebt, is dit ook een oplossing:

productreview: Silicondust HDHomeRun HDHR3-4DC review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hoe zie jij dit apparaat i.c.m. UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat is geen oplossing want dan kun je alleen NPO123 HD ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Jim423 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:07:
Dat is geen oplossing want dan kun je alleen NPO123 HD ontvangen.
En de overige 27 in SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Tijdelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Die zijn standaard beschikbaar. Dat is tegenwoordig onderdeel van het basis tv/radio abonnement. Er komt op deze 27 geen blokkade zoals je suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Heb client al sinds test via wifi draaien en moet zeggen is stabieler dan een pc verbinding met wifi, kwa menu en ondemand is iets trager dan via moca of utp maar zeer goed tedoen, ook HD gaat prima en zonder problemen.

Let wel op dat je niet altever van de normale horizon box afzit, het is immers 5Ghz band die gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zolang je niet door beton moet gaat het best aardig. Heel soms time out.

Pagina: 1