[Opstarten] Bios-bootscherm blijft lang hangen

Pagina: 1
Acties:

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 09:00
Hey!

Ik heb sinds twee weken een nieuwe videokaart in mijn PC gedaan en sindsdien start hij niet meer zo lekker snel op als voorheen. Ik heb Windows 8.1 icm een SSD en hij startte binnen 20seconden volledig op. Sinds de nieuwe kaart is dit zo'n 2 a 3 minuten geworden.

Hij blijft lang hangen op het bios-bootscherm en lijkt dan niet door te gaan. Het bios inkomen lukt me ook niet, hij lijkt nergens op te reageren als hij aangeeft dat het mogelijk is om systeem informatie te laten zien via een F-knop en/of naar het bios te komen. Druk ik op dat moment iets in, valt hij volledig stil en start hij niet meer door.

Als ik hem gewoon zn gang laat gaan, is hij na de gezegde 2 a 3 minuten (voor mijn gevoel, kan langer zijn aangezien ik nu voortaan weer weg loop als ik de PC aan zet) pas volledig op gestart.

Mijn verdere specificaties:
Voeding: Antec NeoHE 550Watt
Moederbord: Gigabyte Z77X-D3H
Processor: i5-3570k
Geheugen: Crucial 8GB DDR3
HDDs: Crucial MX100 - 256GB (Waar Windows 8.1 op staat)
1TB Bulk-opslag
Videokaart: MSI GTX970 4G (voorheen Asus GTX560 Ti - 1GB)

Is het mogelijk dat deze kaart mn voeding leeg trekt waardoor de rest niet kan opstarten? Kan het ergens anders aan liggen? Voor zover ik weet heb ik verder niks anders gedaan. Hij had er direct last van, toen hij daarna opgestart was heeft hij direct de GTX970 herkent en de juiste drivers geinstalleerd.

Denk zelf aan een voedingsprobleem, maar in mijn ogen is deze voldoende voor dit systeem.

[ Voor 0% gewijzigd door ShAd0w op 07-04-2015 17:28 . Reden: Spelfouten ]

Verwijderd

reset de bios of update hem

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:27
heb hetzelfde probleem als jij, ook na het inzetten vd gtx970. Bios reset werkt bij mij iig niet, geen zin om weer mn graka eruit te slopen, dus ik leer er maar mee leven.