Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe tapt NSA zee kabels af?

Pagina: 1
Acties:

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 19:21
Mijn vraag is heel simpel. Hoe kan de NSA (ongemerkt) (zee)kabels aftappen?
http://siliconangle.com/b...ersea-fiber-optic-cables/

Voor zover ik het begrijp kopieert de NSA de data die over de kabel gestuurd wordt.Nu het volgende punt: waar gaat de gekopieerde data naar toe? D'r moet toch direct een gigantische datacenter bij staan of eigen kabels om de data naar de data centers van de NSA te sturen.

Of kopieert de NSA de data er stuurt het op diezelfde kabel gewoon naar hun eigen servers. Moet dit niet opvallen (plotseling verdubbeld de hoeveelheid data die over zo'n kabel getrokken wordt).

Met andere woorden. Het verbaasd mij dat die onopgemerkt kan.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

het staat er eigenlijk al een beetje: The actual method through which GCHQ captures this data is still a matter of debate, although The Atlantic suggests that it probably involves some kind of “intercept probes” that are installed at various landing stations in the UK. These ‘intercept probes’ are said to be small devices capable of capturing the light sent down a fiber optic cable, bouncing that light around a ‘prism’, copying it, before allowing it to continue on its merry way.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Met een fiber optic splitter in het datacentrum.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/Fiber_optic_tap.png

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Maulwurfje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:20:
Voor zover ik het begrijp kopieert de NSA de data die over de kabel gestuurd wordt.Nu het volgende punt: waar gaat de gekopieerde data naar toe? D'r moet toch direct een gigantische datacenter bij staan of eigen kabels om de data naar de data centers van de NSA te sturen.
Dat kopt, het staat Utah: http://nl.wikipedia.org/wiki/Utah_Data_Center .
Daarnaast hebben ze over de hele wereld kleinere datacenters.
Of kopieert de NSA de data er stuurt het op diezelfde kabel gewoon naar hun eigen servers.
In de kleinere datacenters bewaren ze al het internetverkeer een paar dagen. Als ze iets zoeken dan sturen ze de opdracht naar alle datacenters en wordt de zoekopdracht ter plekke uitgevoerd. Alleen de interessantste stukjes worden naar Utah gestuurd.

Wat ze opslaan kan vaak heel efficient worden opgeslagen. Als 100 mensen een youtube-filmpje kijken dan hoeven ze dat filmpje niet 100 keer op te slaan. Ze hoeven alleen een notitie te maken dat die mensen naar dat ene kattenfilmpje zaten te kijken. Het filmpje zelf hoeft dan maar één keer te worden opgeslagen. Als ze een verbinding al hebben afgetapt in Europa hoeven ze dat in Amerika niet nog een keer te doen. Zo kunnen ze heel efficient een groot stuk van internet aftappen.
Moet dit niet
opvallen (plotseling verdubbeld de hoeveelheid data die over zo'n kabel getrokken wordt).
Als het verkeer van de ene op de andere dag verdubbelt dan valt het wel op maar als ze het vanaf dag 1 doen en netjes betalen voor de bandbreedte dan zal het niemand opvallen. De kabelboer weet niet of de bitjes van Youtube zijn of van de NSA.

Het kan ook zijn dat ze de routers hebben gehacked (dat is immers hun dagelijks werk) en hun eigen verkeer zo uit de tellers houden. :)

Daarbij hoeven ze dus niet alles door te sturen, zoals hierboven uitgelegd, voor het meeste verkeer is een samenvatting genoeg.
Met andere woorden. Het verbaasd mij dat die onopgemerkt kan.
Het is niet geheel onopgemerkt. Er waren al jarenlang geruchten over NSA-taplocaties maar niet veel mensen doorzagen hoe groot de hele operatie is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

En als ze eens een kabel vinden die niet in een commercieel datacenter uitkomt, de jimmy carter.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 19:21
Erg heldere uitleg Capslock2000. Bedankt.
Pagina: 1