Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VW Polo] Vloeistof onder de auto, airco of wat anders?

Pagina: 1
Acties:

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een lange rit van Denemarken naar Nederland gemaakt (900km). Na enkele uren rijden zag mijn achterruit er erg vies uit, alsof er een soort van condensatie op vormde. Ik heb dit kunnen schoonmaken met de ruitenwisser maar helaas was na 1 keer m'n ruitenwisservloeistof op |:( .

Na ruim 8 uur rijden eindelijk aangekomen in Nederland ben ik de bagage gaan uitladen en merkte ik dat de condensatie op de gehele achterklep veel weg had van benzine/diesel. De geur, het glibberige in je handen...

Vanmiddag ging ik weer rijden en zag ik dat de parkeerplaats vol met vloeistof plekken zat. Ik weet dat dit condensatie uit de airco kan zijn, maar de auto had al sinds 0:15 stil gestaan en het was inmiddels al 13:30.
Ook zag ik dat er een hele hoop vloeistof bij de rechter voorwiel er uit stroomde(zie foto), de vloeistof had ook hier weer een lichte geur van benzine/diesel.

Moet ik me zorgen maken of komt dit door de airco? Ik had verwacht dat condensatie uit de airco niet zo'n geur zou achterlaten en dat dit wel verdampt zou zijn na ruim 12 uur. Ook vindt ik het een beetje vreemd dat de achterkant van m'n auto zo smerig is.

Zie foto's voor de parkeerplaats(buiten) en de vloeistof die er uit loopt.

Info over de auto:
  • VW Polo 1.2 TDI diesel bj: 2011
  • Airco staat bijna altijd aan
  • Wekelijks meerdere ritten van meer dan 150km
Foto's, (witte vlek is verf van een of andere bouwvakker):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kxOPfi4.jpg?3
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hGkk1ZR.jpg?3

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-11 20:20
Dat is een olie achtige vloeistof. Ik gok diesel.. Even langs de dealer rijden.

iRacing Profiel

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Benzine kan het niet zijn, tenzij je verkeerd getankt hebt. Wellicht een kapot slangetje ergens. Diesel is gladde rotzooi, dus liever kijk je van tevoren even of je de lekkage kan stoppen. Menig motorrijder zal je dankbaar zijn. Anders maak je een boobytrap van elke rotonde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Dit is overduidelijk niet je airco! Dat beetje vocht wat daar uitkomt vult echt geen hele parkeerplaats.

Waarschijnlijk lekje bij je brandstofpomp of tank, verklaard ook meteen de condensatie tegen je achterruit.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Dit is wel even wat meer lekkage dan van een airco af komt, dus ik zou inderdaad maar even rap naar de dealer.

Heb je een ANWB abbonement / iets vergelijkbaars die je kunt laten langskomen? Met een dergelijke lekkage zou ik inderdaad niet gaan rijden. Begint nu net mooi weer te worden, zou sneu zijn als er een motorrijder verongelukt doordat jij de weg besmeurt met gladde rotzooi.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2015 17:32 ]

• Remz
Even onder de motorkap gekeken wanneer de auto draaide..
Probleem gevonden... Het spuit er gewoon uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eAcsNO2.jpg?1

Ik ga de dealer bellen, want hier ga ik liever niet de weg mee op i.v.m. andere gebruikers zoals Sjon al zei.
Bedankt iedereen!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Remz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:32:
Even onder de motorkap gekeken wanneer de auto draaide..
Probleem gevonden... Het spuit er gewoon uit.

[afbeelding]

Ik ga de dealer bellen, want hier ga ik liever niet de weg mee op i.v.m. andere gebruikers zoals Sjon al zei.
Bedankt iedereen!
Buiten het feit voor andere weggebruikers heb je ook nog de kans dat je auto in de brand vliegt. Hoef ergens maar een vonk of genoeg warmte vandaan te komen en je bent de klos.

Zoals aangegeven niet meer meerijden en je zou voor de zekerheid de accu los kunnen maken (heb niet zo op brandstof die bij elektronica kan komen.)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Ja, dan heb je nog meer kans op vonken als je je accu los trekt. Zolang die polen vast zitten heb je er geen last van (hur hur). Juist bij koppelen heb je vonkvorming. Overigens is dit niet heel erg, zo snel heb je geen kans op brand. Meeste verdampt gewoon en diesel brandt niet snel. (Anwb heeft bij de bedrijfsslet de pomp ook gecontroleerd door het slangetje los te trekken, lekte ook wat diesel maar vormt geen gevaar). Zie filmpje.

Gewoon kap open laten en je slangetje weer vast zetten, ik gok een klemmetje.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

itsleon schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:44:
[...]

Buiten het feit voor andere weggebruikers heb je ook nog de kans dat je auto in de brand vliegt. Hoef ergens maar een vonk of genoeg warmte vandaan te komen en je bent de klos.

Zoals aangegeven niet meer meerijden en je zou voor de zekerheid de accu los kunnen maken (heb niet zo op brandstof die bij elektronica kan komen.)
Uhu. Diesel die onbrandt zonder hoge temperatuur en verneveling? Veel succes.
Je hoeft met diesel niet te bang te zijn, daar gebeurt niks mee.

Je kunt er, afgezien van de motorrijders etc., prima mee naar de garage rijden. Gaat niks stuk.

@NoXiuZ: Diesel verdampt juist niet zo best. Dat doet benzine.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Ah, dacht dat de meeste olien wel makkelijk verdampten. Maar die vluchtigheid is natuurlijk debet aan de vlambaarheid...

Anwb kan dit wss voor je fixen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wait what, je aansluiting van je filter buis heeft kleine gaatjes, volgens mij is dat een productie fout. Vraag maar ineens een nieuwe filter op de kosten van de originele fabrikant.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

de skoda fabia *het goedkopere broertje van de polo*.
heeft een terug roep aktie gehad omtrend lekkage bij het brandstoffilter zou me niks verbazen dat deze kwaal ook in de polo zit. Maar als motor rijder roep ik je dringend op om NIET verder te rijden.. diesel zie je niet op het wegdek en is levens gevaarlijk! een ijsbaan geeft meer grip dan diesel.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:29:
heeft een terug roep aktie gehad omtrend lekkage bij het brandstoffilter zou me niks verbazen dat deze kwaal ook in de polo zit. Maar als motor rijder roep ik je dringend op om NIET verder te rijden.. diesel zie je niet op het wegdek en is levens gevaarlijk! een ijsbaan geeft meer grip dan diesel.
Klopt

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30480583/Polo.PNG

• Remz
Interessant, bedankt voor de info.
Hij staat inmiddels bij de garage :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:29:
Overigens, wanneer niet het correcte gereedschap wordt gebruikt (is een speciale sleutel voor vereist), kan het filter ook afbreken en lekken.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Gezien deze melding niet van gisteren is, is het weer een bekende "Ponnetje" als in 'we weten wel dat er wat mis is, we doen nu lekker niks en we fixen het wel stiekem tijdens een onderhoudsbeurt'

Dit soort dingen hadden ze veel eerder moeten oppakken.

Strava

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
vhal schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:12:
Gezien deze melding niet van gisteren is, is het weer een bekende "Ponnetje" als in 'we weten wel dat er wat mis is, we doen nu lekker niks en we fixen het wel stiekem tijdens een onderhoudsbeurt. En brengen het in rekening bij de klant'

Dit soort dingen hadden ze veel eerder moeten oppakken.
fixed ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1