Sony W605 MKV: "Niet ondersteund programma", speelt wel

Pagina: 1
Acties:

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:14
Beste Tweakers,

Op mijn Sony 32W605 speel ik regelmatig MKV's vanaf een externe HDD.
Met de MKV die ik nu wil afspelen heb ik een probleem: bij afspelen komt de melding "Niet ondersteund programma" in beeld te staan. Hij speelt de video alleen wel gewoon goed af, inclusief audio en ondertiteling. Bij andere MKV's (oke, wss is dit net een ander format) heb ik er geen last van.

Is er een manier om de melding uit beeld te krijgen? Hij blijft nu namelijk continu staan.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-01 14:41
Ik heb geen Sony maar ik heb vergelijkbare ervaringen op LG, Panasonic en Samsung tv's: prima geluid maar haperend en stotterend beeld.
Dit kan soms opgelost worden door te wisselen van container (MKV in MP4 of vice versa).

EDIT: Dit zou mogelijk ook kunnen werken als er een "melding" in beeld blijft staan. /EDIT

Ik zou de aanwezige steams uit de mkv halen met mkvexract (een onderdeel van MKVToolNix; gebruik een optionele GUI: bijvoorbeeld MKVExtractGUI-2).
en deze vervolgens in een MP4 container onderbrengen. Er is geen hercodering noodzakelijk zodat het exporteren importeren relatief snel gaat.

Bijvoorbeeld met: MkvТоMp4

Als deze methode niet werkt dan moet je de film hercoderen of een andere versie downloaden en hopen dat die wel correct afspeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 09-04-2015 16:40 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:14
Ik heb ook geen last van een haperend of stotterend beeld, alleen van de melding...
Maar zeker een goede tip! Ben nu een paar dagen niet thuis, maar ik ga dit zeker proberen :)

Heb inmiddels een andere versie, bovengenoemde tip werkte helaas niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Pepper92 op 19-04-2015 19:49 ]