• markje678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-01 16:10
Hi Tweakers,

Dit is mijn eerste post, jeej :)

Ik heb een vraagje. Mijn broertje beschikt over een MSI Fm2 A85XMA-P33 moederbord. Op dit moment heeft hij 8 GB ram geheugen. Zijn moederbord heeft de volgende specs:

http://msi.com/product/mb...3.html#hero-specification

Nu ben ik op Tweakers aan het kijken voor nieuwe geheugenstrips (16 GB, max dat ondersteund wordt). Ik weet dat hij DDR3 geheugen heeft. Het filter van Tweakers geeft DDR3 en DDR3 SODIMM aan.

- Wat is het verschil tussen DDR3 en DDR3 SODIMM?
- Welke van de twee kan ik het beste gebruiken?

Gr.

Mark :)

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Het verschil is de grootte van de reepjes. Je moet dus 'gewoon' DDR3 hebben, geen SODIMM.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-02 13:40
Kijk eens goed..

Dit zijn qua afmetingen kleinere modules. Welke in laptops zitten (en kleinere moederborden). Bij jouw moederbord niet van toepassing. Fisiek kun je dus geen SODIMM gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 07-04-2015 15:28 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Mark,
welkom op het forum. We verwachten hier vóór je een topic opent eigen onderzoek, zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Het verschil tussen DDR3 en SODIMM valt onder eigen onderzoek en is zeer makkelijk te achterhalen en valt dan ook onder eigen onderzoek. Als je het één en ander zelf had uitgezocht vervalt ook meteen je tweede vraag. Een topic openen is dus niet nodig.

Derhalve gaat dit topic op slot.

On a side note, Het algemeen beleid #groeten ;)

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 07-04-2015 15:37 ]

Dit topic is gesloten.